Laivybai upėse gerinti – moderni technika ir didesnė komanda | KaunoDiena.lt

LAIVYBAI UPĖSE GERINTI – MODERNI TECHNIKA IR DIDESNĖ KOMANDA

  • 3

Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) aktyviai ruošiasi navigacijos sezonui ir plečia darbuotojų kolektyvą. Šiųmetis sezonas – išskirtinis dėl užsimotų atlikti laivybos upėse sąlygų gerinimo darbų, dėl vis daugiau atnaujintos laivybos technikos, įrangos, investicijų į gamybinę bazę.

Darbas ant vandens

Šiemet navigacijos pradžia eksploatuojamuose šalies valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose numatyta balandžio 9 d.

„Labai laukiu. Man tai yra įvykis. Mano tėtis kapitonu buvo daug metų. Matydavau, kaip jis vis stovi ant Nemuno kranto ir laukia, kada ledas išeis. Man tada atrodė juokinga. O dabar pats taip darau“, – juokėsi kapitonas, ilgametis VVKD darbuotojas Vidmantas Gabrielaitis. Upeivis yra ir jo sūnus.

Kapitonas V.Gabrielaitis, sekdamas tėčio pėdomis, upeivystės nekeistų į jokį kitą užsiėmimą, beje, upėmis plaukioja ir jo sūnus. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Vidmantas kalbėjo, kad darbo ant vandens nekeistų į jokį kitą, upeivystė yra jo gyvenimas. Širdį ypač glosto tai, kad Nemunu plaukioja vis daugiau laivų. Darbas ne tik jam pačiam teikia malonumą, bet yra naudingas vis daugiau žmonių.

„Matau, kad mano darbas labai reikalingas. Puikus jausmas. Klausia, skambina, teiraujasi dėl farvaterio“, – pasakojo užkietėjęs upeivis.

V.Gabrielaitis yra atsakingas už laivakelio ženklinimą Nemune, tai yra už ženklinimą upės vietų, kur saugiai gali plaukti laivai. Sąlygos upėje vis iš naujo tikrinamos, nes jos greitai keičiasi. „Didelis džiaugsmas, kai atrandu saugų kelią, nors iš pradžių atrodo, kad kai kuriose vietose kelio, tinkamo laivams, iš viso nėra“, – atviravo kapitonas.

Jis su kolegomis šiuo metu baigia ruošti laivus, kuriais visą navigacijos sezoną plauks tikrinti Nemuno. „Laivų tvarkymas, kuo dabar užsiimame, yra sunkus fizinis darbas, bet ir tai patinka“, – apie darbo pobūdį kalbėjo V.Gabrielaitis ir pabrėžė, kad atmosfera kolektyve puiki.

Šiemet laivybos sezonas bus išskirtinis ir dėl pagrindinio TEN-T vandens kelio modernizavimo pradžios.

Laivybos lūžis

Ruošiantis navigacijos sezonui bus paženklintas laivakelis, nuolatos tikrinami gyliai ir atliekami valymo darbai. Kaip ir praėjusiais metais, populiariausi vandens keliai bus paženklinti šviečiančiais ženklais, sudaromas e.žemėlapis vandens kelio naudotojams.

Šiemet laivybos sezonas bus išskirtinis ne tik dėl naujai prijungtų valstybinės reikšmės kelių ir navigacijos laikotarpio ilginimo, bet ir pagrindinio TEN-T vandens kelio modernizavimo pradžios.

VVKD pavasarį pradės vykdyti ES lėšomis finansuojamą projektą, kuriuo siekiama sutvarkyti esamus Nemuno upės vagą reguliuojančius hidrotechnikos statinius – bunas. Dėl to bus taip sureguliuota upės vaga, kad kuo labiau atitiktų laivybos poreikius upėje, būtų sudarytos sąlygos užtikrinti reikiamus vidaus vandenų kelio matmenis – gylį, plotį, posūkio spindulį.

Anot VVKD generalinio direktoriaus Vladimiro Vinokurovo, tai bus esminis lūžis gerinant laivybos Nemune sąlygas, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. Jau gauti statybos leidimai pirmiesiems etapams.

VVKD generalinis direktorius V.Vinokurovas projektą vadino esminiu lūžiu gerinant laivybos Nemune sąlygas, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Nemuno aukštupyje vykdomas turistinę laivininkystę skatinantis naujas projektas tarp Lietuvos ir Lenkijos – vandens kelias, jungiantis Lietuvą ir Lenkiją Augustavo kanalu ir Nemuno upe.

Minėti projektai reikšmingi Nemuno mėgėjams atgaivinant upių laivybą. Vidaus vandens kelių direkcija kaip socialiai atsakinga įmonė akcentuoja alternatyvių mažiau taršių logistikos galimybių plėtrą, sausumos kelių mažesnį apkrovimą, eismo spūsčių prevenciją ir, žinoma, turizmo plėtrą bei mentaliteto kūrimą, kuris kasdienio buitinio gyvenimo dalimi paverstų keliones laivais, dviračiais, paspirtukais ar susisiekimą pėsčiomis.

E.navigacija ir nauji darbuotojai

Direkcijos gamybos skyriuje pradedama statyti inovatyvi 1 800 t barža, perkama nauja moderni technika Nemuno aukštupiui, pradedamas tvarkyti Nemuno laivybos kelias, kuriam skirta viena didžiausių investicijų per visą istoriją. Direkcija plačia ne tik infrastruktūrą, uostus, bet ir darbuotojų komandą.

„Darbuotojams suteikiame galimybę domėtis pažangiomis technologijomis: įsigyjamos vandens transporto priemonės, geodezinė-hidrografinė matavimų įranga, kuriamos naujos duomenų bazės, kurios leis plėtoti e.navigaciją, kitoms institucijoms suteiks korektišką informaciją informacinėje erdvėje. Įgyvendinus artimiausius planus, numatoma ir tolesnė plėtra. Karantino laikotarpis nesustabdė mūsų veiklos, ir šiandien galime didžiuotis vykdydami numatytus projektus“, – kalbėjo generalinis direktorius. V.Vinokurovas.

VVKD personalo ir komunikacijos vadovė Justina Juozaponė įsitikinusi, kad didžiausią pridėtinę vertę įmonei kuria stipri ir vieninga komanda. „Per pastaruosius metus darbuotojams padidinome darbo užmokestį, atsisakėme terminuotų darbo sutarčių, siekiame būti ne tik konkurencingi rinkoje, bet ir patrauklus darbdavys“, – pasakojo J.Juozaponė.

Ji atkreipė dėmesį, kad darbuotojams yra aktualus ne tik atlyginimas, bet ir kitoks visapusis įvertinimas, bendruomeniškumo, įsitraukimo jausmas, galimybė augti profesinėje srityje, grįžtamojo ryšio puoselėjimas.

„Investuojame į darbo priemonių atnaujinimą, laivybos technikos, įrangos hidrografijos skyriui modernizavimą, biuro patalpas, gamybinę bazę“, – sakė J.Juozaponė.

VVKD darbuotojų komandą plečia nuo suvirintojų, šaltkalvių, laivų korpusų surinkėjų, upeivių, kapitonų iki projektų vadovų, siekiant įvykdyti strateginius planus, pritraukti bendradarbiavimą su tarptautinėmis laivų statyklomis, logistikos įmonėmis. Vieni iš svarbiausiųjų išlieka laivybos skyriaus specialistai: kapitonai, laivų mechanikai, upeiviai-motoristai.

Tarp direkcijos išsikeltų iššūkių – patyrusių specialistų žinių perdavimas jaunajai kartai. „Pradedame bendradarbiavimą su aukštosiomis mokyklomis, vykdome upeivių-motoristų kursus, darbo vietų plėtrą ir, žinoma, didiname esamų darbuotojų įsitraukimą, keliame jų kompetencijas“, – teigė J.Juozaponė.

VVKD personalo ir komunikacijos vadovė J.Juozaponė pasakojo, kad direkcija ieško darbuotojų – nuo suvirintojų, šaltkalvių, laivų korpusų surinkėjų iki projektų vadovų. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

Į mokymų procesus įmonė įsitraukia ne tik dėl specialistų poreikio. „Mums rūpi laivybos ateitis“, – akcentavo VVKD personalo ir komunikacijos vadovė.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

as

blin ivanas ir dar zydras, rimta.....

Žilvinas Ručys

galima stebėtis kvailumu . Dabar viską kontroliuos beprotis lukašenka , tereiks užsukti neries kranelį arba reik upę gilinti iki atitinkamo lygio kad nesivilktu dugnu .

Lukas

Užmojai gal ir geri,bet KGB galvelės tikrai per menkos,kad padarytų ką nors gero.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS