Pakaunę apglėbs ir didysis dviračių žiedas | KaunoDiena.lt

PAKAUNĘ APGLĖBS IR DIDYSIS DVIRAČIŲ ŽIEDAS

Aktyvaus poilsio entuziastai itin mėgsta mažąjį dviračių taką pakaunėje, o nuvažiuotų kilometrų skaičių didina mindami pedalus ir didžiajame. Čia atsiranda vis daugiau pritaikytų jungčių. Kauno rajono savivaldybė ne tik plėtoja trasas per vaizdingas vietoves, bet ir sudaro sąlygas priemiestinių gyvenviečių žmonėms į darbą mieste saugiai nukakti dvirate transporto priemone.

Apie šiemet atliktus darbus ir ateities planus kalbamės su Kauno rajono meru Valerijumi Makūnu.

Žengti žingsniai – teisingi

– Kas skatina investuoti į dviračių takus?

– Keičiasi žmonių mąstymas. Investicija į save, į sveiką gyvenseną pastaruoju metu yra vis didesnė ir didėjanti. Stadionai, sporto aikštelės, dviračių takai, sporto salės šiandien – nebe prabanga, o būtinybė, todėl privalu į tai investuoti. Džiaugiuosi Vyriausybės, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) nuostata, kad prie valstybinių ir regioninių kelių turi atsirasti dviračių takai. Jie tarnautų ne tik poilsiui ir rekreacijai, bet ir leistų iš automobilio persėsti ant dviračio. Kauno rajonas turtingas gražių miškų, vaizdingų paupių, piliakalnių, miestelių, senųjų gyvenviečių ir žiedu supa Kauną. Todėl dviračių takų plėtrą matome dviejuose segmentuose.

– Ar esama ženklų, kad nuėjote teisingu keliu?

– Dviračių takams mes skiriame itin daug dėmesio. Tie žingsniai, kuriuos žengėme prieš kelerius metus, pasitvirtino. Ankstesni darbai buvo susiję su Kačerginės, Kulautuvos, Karmėlavos, Garliavos, Lapių, Noreikiškių ir kitomis kryptimis. Prioritetas buvo teikiamas mažajam dviračių žiedui Kaunas–Kačerginė–Zapyškis–Kulautuva–Kaunas.

Kartu stengiamasi sutvarkyti infrastruktūrą. Zapyškyje prie prieplaukos netrukus atsiras maitinimo įmonė, kur bus galima išgerti puodelį kavos ar arbatos, suvalgyti sumuštinį. Laukiant garlaivio, bus galima apsilankyti Zapyškio Šv.Jono Krikštytojo bažnyčioje, kuri tenkins keliautojų kultūrinius ir edukacinius poreikius.

Pamatėme, kokį didžiulį efektą duoda dviračių takai paslaugų vystymuisi ir plėtrai. Gyviausias pavyzdys yra Kačerginė. Anksčiau čia tebuvo viena kavinė "Kačerga", dabar atsirado vasaros kavinė, viešbutis, atsigavo "Bostonas", "Senas namas".

Baigtas ir strigęs projektas

– Kokią žinią šiemet galima pasiųsti dviratininkams?

– Šiemet pakaunėje atsirado beveik 13 km naujų dviračių takų. Įrengiant 3,6 km taką Kačerginė–Zapyškis jau atlikta apie 80 proc. numatytų darbų. Projektą, kurio vertė 1 mln. eurų, planuojama užbaigti šiais metais. Taigi, dviratininkai, kurie jau spėjo pamėgti atkarpą nuo Kauno iki Kačerginės, mindami pedalus dar šį rudenį galės pasimėgauti kelione ir pasigrožėti atsiveriančiais vaizdais iki Zapyškio.

Šiemet užbaigtas ir vienas ilgesnių takų (6,3 km) nuo Šilelio kaimo iki Kulautuvos. Darbai čia buvo užstrigę dėl teisminių ginčų su žemės savininkais, tačiau šiemet pavyko sutvarkyti ir likusią 600 m atkarpą ties Kulautuvos sodais. Deja, teko remontuoti ir jau esamą dalį, nes dviračių taku važinėjo automobiliai, apgadindami tako kraštus. Kauno rajono savivaldybė darbams užbaigti šiemet skyrė 55 tūkst. eurų, o viso projekto vertė – 1 mln. eurų.

Noriu pasidžiaugti ir kitu projektu. Šiemet mums pasisekė sutvarkyti 1,7 km tako Krašto gatvėje Neveronyse. Jis buvo daromas atliekant kelio rekonstrukciją ir vykdant vandentvarkos projektą. Be dviračių tako, čia atsirado ir pėsčiųjų takas, taigi padidėjo saugumas ir pagerėjo judumas šia kryptimi.

Bendradarbiaujant su LAKD, baigiamas įrengti takas link Raudondvario nuo tilto per Nevėžį iki Nevėžio ir Pakalnės gatvių. Jis taps trūkstama jungtimi nuo Šilelio kaimo. Maždaug vieno kilometro dviračių takas užtikrins saugų patekimą į maršrutą nuo Šilelio kaimo iki Kulautuvos, čia suformuota sankasa, nuovažos, įrengta apsauginė sienelė.

Labai svarbus ir kitas projektas. Dar šiemet dviračių takas turėtų sujungti Lapes ir Kauną. LAKD savo ir ES lėšomis vykdo 6 km ilgio dviračių tako atkarpos nuo miesto ribos iki Lapių gyvenvietės įrengimo darbus. "Kauno kelių" įmonė įrengia lietaus nuotekų sistemą, formuoja sankasą, kloja kelio bortelius. Naujuoju dviračių taku bus galima nuvažiuoti į Domeikavos ir Lapių seniūnijoje esančius sodus, pasigrožėti Neries pakrantėmis, Lapių dvaru ir Lantainių piliakalniu.

Darbams vienija jėgas

– Nuveikti daugiau leidžia parterystė?

– Be jokios abejonės. Kaip jau minėjau, savivaldybę džiugina partnerystė su LAKD. Ne mažiau džiugina ir užsimezgęs bendradarbiavimas su valstybės įmone Valstybine miškų urėdija. Šios partnerystės rezultatas – 2 km dviračių tako Kleboniškis–Narėpai įrengimas. Kadaise čia buvo pėsčiųjų takas, bet prieš kelis dešimtmečius nutiesta asfalto danga suaižėjo, jos būklė bloga. Esu įsitikinęs kad per mišką nutiestas dviračių takas turėtų didelį pasisekimą. Valstybinės miškų urėdijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Kaubrė ir Kauno regioninio padalinio vadovas Mindaugas Petkevičius mus patikino, kad suvienijus miškininkų ir savivaldybės jėgas, dviračių taką būtų galima įrengti jau šiemet.

Su Valstybine miškų urėdija pasirašėme jungtinės veiklos sutartį. Šalia planuojamo dviračių tako yra dujotiekio mazgas, todėl prisidėti prie infrastruktūros gerinimo bus pakviesta ir už dujų perdavimą atsakinga akcinė bendrovė "Amber Grid". Apskaičiavome, kad 2 km ilgio dviračių tako įrengimas galėtų kainuoti maždaug 146 tūkst. eurų.

Atlikus miškotvarkos projektą, paaiškės ir kito bendro projekto perspektyva – galimybė rytiniame Raudondvario dvaro parko šlaite įrengti laiptus, nes nuo Nevėžio prieplaukos ateinantiems turistams tenka kopti nepatogiu ir nesaugiu taku, suremontuoti Meilės alėją.

– Kokie artimiausi savivaldybės planai gerinant susisiekimą dviračiais?

– Aktyviai dirbame prie projekto Kulautuva–Batniava–Vilkija. Šias vietoves jungiantis kelias palei Nemuną taip pat bus pritaikytas dviratininkams. Tai nebus asfaltuota danga, tačiau sutvarkytas grunto kelias leis saugiai pasiekti norimą vietovę. Taip formuotume didįjį dviračių žiedą Kaunas–Kulautuva–Batniava–Vilkija, persikeliant keltu į Pavilkijį, o iš čia vėl minant pedalus pasiekti Zapyškį.

Šiuo metu nagrinėjama galimybė įrengti dviračių taką atkarpoje Kulautuva–Vilkija, o maršrutui Ringaudai–Kačerginė jau parengtas techninis projektas. Tai tik laiko klausimas, kada atsiras šios jungtys.

GALERIJA

  • Pakaunę apglėbs ir didysis dviračių žiedas
  • Grožis: važiuojant Kačerginės dviračių taku akį traukia rūpestingai prižiūrėtos pakrantės.
  • Įvairiapusiškumas: dviračių take užsiėmimų pakanka visai šeimai.
  • Pakaunę apglėbs ir didysis dviračių žiedas
  • Parinkimas: pakaunės dviračių takai vingiuoja pakrantėmis ir miškais.
  • Pomėgis: Kauno rajono meras V.Makūnas ir pats yra dviračių entuziastas.
Vilmanto Raupelio, Kauno rajono savivaldybės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (18)

Oksana

Labai džiaugiuosi tokiais projektais ir jų įgyvendinimu.. Bet pritariu p. Petrui, kad neapgalvota iki galo dėl saugumo važiuojant Pakalnės g. link Šilelio-Kulautuvos dviračių tako. Ne visi, bet dauguma dviratininkų gal galvoja, kad Pakalnės g. - tai tas pats dviračių takas? Pati gatvė siaura, sunkiai prasilenkia automobiliai, o jei dar dviratininkai išsiblaškę važiuoja, susidaro labai pavojinga situacija ! Taip pat nėra išspręstas ir Nemuno g. apšvietimas - vakarais sutemus pėstieji ir dviratininkai turėtų jaustis nesaugiai... Ir, jei kas iš projektuotojų skaito šiuos komentarus, būtų džiugu, kad saugumas būtų pirmoje vietoje!

Is Raudondvario.

Gerbemas Raudondvarieti. As budamas galbut jusu kaimynas nusileides dviraciu nuo kalno puikei patenku i dviraciu taka ir nereikia lipt per jokius atitvarus,tai arba jum su regejimu prastai arba seip negatyvus esat. Labai puikus takas ir i ji papult jokiu problemu nera.

tt

Šaunu, greičiau pradėkit. SUPER savaitgaliai nusimato.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS