„Naudoju korteles, o grynais atsiskaitau antroje vietoje“, – sakė senjoras.
„Perku autobuse, jeigu reikia važiuoti, bet geriausias atsiskaitymas yra kortele“, – teigė moteris.
Panašu, kad Kaune, bent viešajame transporte, grynųjų pinigų reikės vis mažiau. Nors kituose Europos miestuose tai jau įprasta, Kaunas tik dabar pristatė sistemą, kad viešajame transporte galima atsiskaityti bekontaktėmis bankinėmis kortelėmis – be jokių programėlių.
„Kainuoja eurą, daugiau negu mobilioje aplikacijoje. Kainuoja tiek, kiek pas vairuotoją – su viena kortele viena kelionė“, – aiškino „Kauno autobusų“ vadovas Mindaugas Grigelis.
Atsiskaitant banko kortele, lengvatos negalioja, o 30 minučių nemokamo persėdimo laikas – netaikomas.
„Žmonės neturėtų bijoti priglausti daugiau kartų kortelę, nes viena laikmena galima įsigyti vieną bilietą“, – tikino „Kauno autobusų“ IT vadovas Paulius Lengvenis.
Tačiau įspėjama: neglausti visos piniginės, nes kiek joje bus bankinių kortelių, tiek bilietų gali ir būti nuskaičiuota.
„Glaudžiant piniginę, veikia fizika – su kuria užmegs ryšį, nuo to nuskaičiuos. Gali nuo visų, gali nuo nė vienos. Jeigu kortelių daug ir jos vienoje vietoje, dažniausiai nenuskaičiuoja nuo nė vienos“, – sakė P. Lengvenis.
Skaitmenizacija spartėja – ar grynieji netrukus visam laikui dings iš viešojo transporto?
„Kaip įmonės atstovai manome, kad būtų tikslinga naikinti atsiskaitymą pas vairuotojus, nes jis turi sekti kelią, žiūrėti, kaip atsidaro ir užsidaro durys. Tai būtų naudinga greitesniam važiavimui, saugesniam keliavimui“, – tvirtino M. Grigelis.
61 procentas keleivių naudoja „Žiogo“ kortelę, 31 procentas – mobilią programėlę, o grynais atsiskaito tik pavieniai keleiviai. Ar Kaune viešajame transporte bus atsisakyta grynųjų – spręs savivaldybė.
„Laikas parodys. Žinome, kad bendrai atsiskaitymas pas vairuotojus yra apie 8 proc. Per laiką matysime, kaip dinamika vyksta, matysime, ar gali būti priiminėjami sprendimai“, – kalbėjo vicemeras Andrius Palionis.
Keleivių vežimo asociacija sako, kad atsirandant papildomų atsiskaitymo būdų, atsiranda daugiau patogumo, ypač ne vietiniams. Tačiau Lietuvoje vis dar amžina, neišsprendžiama problema – kiekviename kieme atskiros taisyklės ir niekaip nesutariama dėl bendros keleivių vežimo tvarkos.
„Keleivių vežimo bendro atsiskaitymo tvarka galvojama seniai, bet jos nėra. Dabar atskirai bando padaryti miestai, administruoja sistemas. Traukiniuose taip pat yra“, – pasakojo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas Gintaras Nakutis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Keičiantis sistemoms, Kaunas atsiskaitymo viešajame transporte kol kas nebrangins.
„Kainų keisti nesiruošiame. Manome, kad pirmiausia reikia užtikrinti greitą ir patogų transportą, o ateityje svarstyti apie kainų pakėlimą. Bet šiuo metu tikrai neesame tam pasirengę“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Atsiskaitymas bankinėmis kortelėmis viešajame transporte Kaune veikia nuo rugpjūčio 1 dienos.
(be temos)
(be temos)
(be temos)