Už pradangintą brangią siuntą – pašto išmalda | KaunoDiena.lt

UŽ PRADANGINTĄ BRANGIĄ SIUNTĄ – PAŠTO IŠMALDA

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Per Lietuvos paštą į Belgiją siųsta siunta dingo. Pačios klientės pastangos ją surasti rezultatų nedavė, o jai pasiūlyta kompensacija nepadengia nė dešimtadalio siuntinio vertės.

Adresato nepasiekė

Kaunietė dizainerė Sandra Žilinskienė „Kauno dienai“ pasakojo, kad dar birželį į Belgiją klientams siuntė komplektą personalizuotos darbo aprangos su įmonės logotipais, tačiau siunta adresato taip ir nepasiekė.

Moteris siuntą į užsienį siuntė per Lietuvos paštą. Belgijoje šiuo siuntiniu turėjo pasirūpinti šios šalies paštas. Tačiau kaunietė neslepia nusivylimo, nes nė vienas paštas atsakomybės neprisiima.

Nusivylė: pradanginus siuntą, kaunietė nebenori jų daugiau siųsti per Lietuvos paštą. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

„Mums pagal siuntų sekimo numerį rodo, kad siunta pasiekė Belgiją, bet paskirstymo centras neatiduoda ir rašo, kad ji dingusi. Skambinome ir ten, jie tikina, kad siuntos neturi, nieko daugiau pas juos sistemoje neįvesta“, – rūpesčiais dėl dingusios siuntos dalijosi kaunietė.

„Belgija sako, kad kalta Lietuva, mūsų paštas – kad siunta dingo ne pas juos. Vieni nuo kitų mėto, sako, kad nėra atsakingi. Kiek paskui skaičiau Lietuvos pašto siuntų siuntimo nuostatas, tai susidarė įspūdis, kad jie niekada neprisiims atsakomybės už pradangintą siuntą“, – piktinosi S.Žilinskienė.

Minimali kompensacija

Personalizuotos aprangos, kokią kuria S.Žilinskienė, siuntinio vertė buvo 1,8 tūkst. eurų. Tačiau kaunietei už pradangintą siuntą siūloma vos 120 eurų kompensacija.

Siunta neturėjo papildomo draudimo. Tokią paslaugą siūlo Lietuvos paštas, tačiau aprangą iš S.Žilinskienės pirkusios klientės šios paslaugos neužsakė.

Siuntinio vertė buvo 1,8 tūkst. eurų, tačiau už pradangintą siuntą siūloma vos 120 eurų kompensacija.

Vis dėlto, siekiant gauti didesnę kompensaciją už dingusią siuntą, dizainerei tiek į Belgiją, tiek Lietuvos paštui teko siųsti įvairių dokumentų, įrodančių siuntos vertę ir tai, kad už tokią sumą klientai tikrai užsakė prekių. Siuntą išsiuntusi moteris liko nustebusi, kad pasiūlyta kompensacija nesiekia nė dešimtadalio siuntos vertės.

„Lietuvos paštas prisiuntė mums laiškų, kad nėra už nieką atsakingi ir nieko daugiau padaryti negali, tik atiduoti tą nedidelę dalį už siuntą, ir tiek“, – apmaudo neslėpė S.Žilinskienė.

Dizainerė tikino, kad patirti dideli nuostoliai privertė atsisakyti Lietuvos pašto paslaugų. Dabar jos klientai galės rinktis tik kurjerių pristatymą.

„Man reikės klientei kompensuoti viską ir siųsti naują aprangą. Tačiau jau panaikinome galimybę klientams rinktis siuntas siųsti per Lietuvos paštą. Palikome tik kitas kurjerių kompanijas, kurios veiklą vykdo ir tarptautiniu lygiu“, – pažymėjo S.Žilinskienė.

Nuostoliai: S.Žilinskienės kurta apranga taip ir nepasiekė klientės. (Asmeninio archyvo nuotr.)

Pašto pozicija

Lietuvos pašto atstovai „Kauno dienai“ aiškino, kad paieškos sistemoje yra nurodomos siuntų skenavimo vietos. Tai reiškia, kad šiuo atveju dizainerės S.Žilinskienės siųsta siunta paskutinį sykį buvo nuskenuota būtent Belgijos paskirstymo centre. Vis dėlto, Belgijos pašto atstovai šią siuntą esą dabar laiko prarasta.

„Tuo atveju, jeigu tarptautinė siunta prarandama, siuntėjas išsiuntimo šalyje turi pildyti paieškos užklausą. Nuo siuntos išsiuntimo praėjus dviem mėnesiams, šios užklausos pateikimas yra nemokamas. Užpildžius užklausą, siuntėjas pradeda vykdyti detalią siuntos paiešką. Atkreipiame dėmesį, kad šios konkrečios siuntos atveju atsakomybę už siuntos praradimą prisiėmė Belgijos paštas. Konkretus kompensacijos už prarastą tarptautinę siuntą dydis yra nustatomas remiantis Pasaulinėje pašto konvencijoje nustatytais tarifais ir priklauso nuo siuntos tipo ir nuo jos svorio“, – dienraščiui komentavo Lietuvos pašto komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas.

Specialistas aiškino, kad minėtu atveju buvo siųsta neįvertinta siunta (t.y. nebuvo nurodyta siunčiamų prekių vertė), o kompensacija už jos praradimą buvo apskaičiuota pagal minėtoje pašto konvencijoje nustatytą tokių siuntų tarifą.

Skaičiuoja: Lietuvos paštas tikina, kad kompensacijos už prarastą tarptautinę siuntą dydis nustatomas remiantis Pasaulinėje pašto konvencijoje nustatytais tarifais. (L. Balandžio/BNS nuotr.)

„Norime atkreipti dėmesį, kad kiekviena šalis, į kurią keliauja siunta, yra nustačiusi skirtingą maksimalią siuntos deklaravimo vertę. Konkrečiai siunčiant siuntą į Belgiją, deklaruojama didžiausia jos vertė negali viršyti 1 tūkst. eurų“, – nurodė Lietuvos pašto atstovas.

L.Zadarackas informavo, kad žala už tarptautinę pašto siuntą yra atlyginama per 90 kalendorinių dienų nuo pretenzijos pateikimo dienos.

GALERIJA

  • Skaičiuoja: Lietuvos paštas tikina, kad kompensacijos už prarastą tarptautinę siuntą dydis nustatomas remiantis Pasaulinėje pašto konvencijoje nustatytais tarifais.
  • Nuostoliai: S.Žilinskienės kurta apranga taip ir nepasiekė klientės.
J. Kalinsko, L. Balandžio, asmeninio archyvo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (29)

Anonimas

muitininkai gauna pirmieji jie persviecia ir jei geras siuntinys tai ir pradangina sau

Nuomonė

Kuo toliau nuo Lietuvos pašto! Ir nebus jokių problemų.

LP- melagių kontora

LP paslaugų lygis yra apgailėtinas. Aplinkos ministerija išsiuntė laišką žmogui, pagal numerį LP parodė, kad įteikė asmeniškai. Žmogus net LT nebuvo, paprašėme pateikti gavėjo pasirašytą kokį nors dokumentą, bet atsakymas toks: įrodymų neturime, bet įteikme.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS