Užliediškiai širsta dėl nuolat dingstančios elektros: šie cirkai jau tapo tradicija | KaunoDiena.lt

UŽLIEDIŠKIAI ŠIRSTA DĖL NUOLAT DINGSTANČIOS ELEKTROS: ŠIE CIRKAI JAU TAPO TRADICIJA

Užliedžių gyventojai širsta dėl nuolatinių elektros tiekimo sutrikimų. Nors jau ne kartą kreipėsi į Energijos skirstymo operatorių (ESO), tačiau tikina sulaukiantys tik atsiprašymų, o realių problemos sprendimų nepastebi.

Dėl reguliariai sutrinkančio elektros tiekimo Užliedžių gyventojai skundėsi socialiniame tinkle „Facebook“.

„Gal žinote, ar čia kada nors pasibaigs šitie cirkai su elektros dingimu? Ar čia jau kaip tradicija, į savaitę bent po kartą ji dingsta? Aš daugiau niekur nesu mačiusi tokių dalykų, su kuo pasikalbu, taip nėra. O kas pas mus kitaip?“ – socialiniame tinkle klausė Sigita.

Užkniso, tik grįžti po darbo ir sėdi, į vieną tašką žiūri“, – nevilties neslėpė Jūratė.

„Nebūtų aplinkui tiek statybų, tai gal ir būtų keista, kad dinginėja, o dabar žinant, kaip Užliedžiuose stato viską, plius dar ir kokie keliai nušikti moliu, tai kažkaip net nekeista, kad ir elektra dinginėja“, – situaciją komentavo internautas Daurius.

Apgailestauja, bet nieko nedaro?

Užkniso, tik grįžti po darbo ir sėdi, į vieną tašką žiūri.

Portalo kauno.diena.lt žurnalistams Užliedžiuose gyvenanti Sigita pasakojo, kad nuolatinis elektros dingimas apsunkino ne tik kasdienį gyvenimą, bet ir jos vyro darbo sąlygas. „Dingsta nuo tada, kai atsikraustėme. Jau dveji metai. Nuolatos. Visuose Užliedžiuose dingsta arba bent didžiojoje dalyje. Kreipiausi ne kartą į ESO. Apgailestauja dėl nesklandumų ir viskas. O patikėkite, nuostolių esu patyrusi jau už kelis šimtus eurų. Vyras dirba su svarbiomis programomis kompiuteriu. Jeigu dingtų elektra jo darbo metu, kai jis programuoja automobilį, galima atsisveikinti su automobilio pavarų dėže, kuri kainuoja ir šimtus, ir tūkstančius. Todėl nustojo dirbti namuose dėl baimes, jog dings elektra. Dingsta elektra įvairiai. Ir valandą, ir 10 minučių, ir 15 sekundžių, ir visą darbo dieną“, – portalo žurnalistams teigė Sigita.

O štai Užliedžiuose gyvenanti Neringa skundėsi, kad čia gyventojai susiduria ne tik su elektros dingimo problema. „Aš esu tik nuomininkė, gyvenu daugiau nei metus, tai jau dukart susidūriau su elektros dinginėjimu ir vasaros laike pastoviai vakarais vandens srovės nebūna, o kartais tai kažkuriam laikui išvis vanduo pradingsta“, – problemas vardijo moteris.

Vijūkų kaimas – taip pat tamsoje

Pastebėjęs Užliedžių gyventojų įrašus socialiniame tinkle, į portalo redakciją kreipėsi ir Vijūkų kaime gyvenantis Aretas. „Vijūkai, Giraitė – mes ant ribos gyvename, bet visiems ten tas pats, visiems ta pati problema yra. Dingsta labai dažnai. Būna, jie net nespėja atsiųsti, kad yra gedimas, dingsta, tarkime, dviem–trim minutėms. Atsiranda, vėl dingsta. Jie tokių atseit net nemato. Bet mes, žmonės, būdami namuose, užfiksuojame ne vieną kartą“, – portalo kauno.diena.lt žurnalistams pasakojo Aretas.

Pixabay nuotr.

„Pirmadienį buvo dingusi elektra gal penkias–šešias valandas. Grįžome iš darbo – nėra elektros, vanduo, aišku, šaltas, kadangi elektros nėra. Žodžiu, nei vakarienės, nei nieko. Prieš tai buvau skambinęs – prieš mėnesį ar du. Su manimi susisiekė gal po kelių dienų. Bet jie sako: yra kažkokia problema, mes spręsime. Ta problema nesibaigia“, – apie kasdienybę apsunkinančius elektros tiekimo sutrikimus kalbėjo pašnekovas.

Jie atsiprašinėja tiesiog ir viskas: gedimas užfiksuotas, važiuojame tvarkyti, šiaip gedimą pašaliname per dvi valandas.

Pirmadienį, kai elektra Vijūkų kaime buvo dingusi kelias valandas, Aretas kreipėsi į ESO. „Jie atsiprašinėja tiesiog ir viskas: gedimas užfiksuotas, važiuojame tvarkyti, šiaip gedimą pašaliname per dvi valandas. Sakau: jau dvi valandos praėjo. Iki nuvažiavimo nesiskaičiuoja laikas, kol nuvažiuoja, kol nustato priežastį laikas neskaičiuojamas, po to jau nuo nustatytos priežasties dvi valandos. Bet po to jau gavome žinutę, kad bus pašalinta apie 22 val., tai atsirado gal 21.15 val.“, – teigė pašnekovas.

Paklaustas, kokių priemonių ėmėsi, kad vakaro netektų leisti aklinoje tamsoje, Vijūkų kaimo gyventojas pasakojo: „Visokias vaikų lemputes susijungėme, mano telefonas išsikrovė, žmona (telefoną, – aut. past.), kadangi buvo kirpykloje, pasikrovė. Bet reikia ir nusiprausti, karšto vandens nėra, nes boileris dujinis. Dujinis, bet jis naudoja ir elektrą. Vaikams į mokyklą reikia eiti, mums į darbą anksti keltis. Mes jau 21 val. vos ne lovoje gulime dažniausiai, o čia po 21 val. tik atsiranda elektra. Reikia visiems susiruošti, išsimaudyti“.

ESO pozicija

ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas portalo kauno.diena.lt žurnalistams teigė, kad spalio 25 dieną, pirmadienį, buvo užfiksuotas aukštos įtampos elektros požeminio kabelio gedimas. „Nagrinėjant priežastis nustatyta, kad įrengdami tvorą tretieji asmenys pažeidė ESO priklausantį kabelį. Dėl to buvo nutrauktas elektros energijos tiekimas beveik 2 tūkst. elektros energijos vartotojų, tarp jų ir daliai Užliedžių gyvenvietės gyventojų. Pažymėtina, kad prieš atlikdami darbus pažeidėjai nesuderino darbų su ESO atstovais. Bendrovė operatyviai organizavo kabelio remontą ir elektros energijos tiekimas buvo atstatytas kaip tik įmanoma greičiau. Pažeidėjams yra surašytas administracinio pažeidimo protokolas ir padaryta žala bendrovei bei šaliai bus atlyginta pažeidėjo sąskaita“, – situaciją komentavo ESO atstovas.

Prieš atlikdami darbus pažeidėjai nesuderino darbų su ESO atstovais.

P. Kalmanto teigimu, panašių atvejų šiais metais buvo įvykę ir prieš tai, nes prie Giraitės gyvenvietės yra vykdoma automagistralės rekonstrukcija ir įmonės, atliekančios rekonstrukcijos darbus, pažeidė ESO prižiūrimus elektros skirstymo tinklus.

„Siekiant išvengti tokių situacijų ateityje, ESO aktyviai komunikuoja su pažeidimą įvykdžiusių įmonių atstovais ir ieško būdų, kaip užtikrinti, kad tokie pažeidimai nesikartotų. Pastebėjus, jog dingo elektra, reikia kreiptis į ESO. Gyventojai, įsitikinę, kad gedimas įvyko jau iki elektros įvado – t. y. ESO tinklo dalyje, turi patikrinti, ar jis nepažymėtas atjungimų žemėlapyje. Žemėlapyje pateikiama informacija, kur yra laikinai nutrauktas elektros tiekimas. Dėl vieno atjungimo elektros tiekimo sutrikimai gali būti juntami keliose vietovėse. Jei informacijos apie gedimus nėra, kviečiame gyventojus registruoti sutrikimą internetu arba nemokamu ir visą parą veikiančiu telefonu 1852. Gyventojai, nurodę savo kontaktus, gali gauti informaciją apie planuotus atjungimus ir elektros tiekimo sutrikimus el. paštu ar trumpąją SMS žinute. Paskambinus telefonu 1852 arba ESO savitarnoje galima užsisakyti asmeninius pranešimus“, – teigė Ryšių su visuomene projektų vadovas.

Kaip portalo žurnalistams teigė gyventojai, paskambinus į ESO ir pranešus apie momentinį elektros tiekimo sutrikimą, pagalbos nesulaukiama. „ESO pakomentavo: turite tikrintis saugiklius. Nuostabus sprendimo variantas, kai visame kaime be elektros sėdime“, – štai tokia žinute dalijosi internautai.

Taigi, jeigu didžiojoje dalyje gyvenvietės dingsta elektra, ar gyventojams vis tiek reikia tikrinti saugiklius? „ESO visų gedimų nemato, todėl dingus elektrai reikia pranešti, jeigu gedimas dar nepažymėtas žemėlapyje. Dažnais atvejais gedimas įvyksta individualaus ar daugiabučio namo vidaus tinkle, todėl ir yra pasitikslinama dėl gyventojo vidaus instaliacijos. Gyventojams rekomenduojame – prieš registruojant gedimą, patikrinkite, ar gedimas ne vidaus tinkle, nes ESO prižiūrimi elektros tinklai yra iki apskaitos įrenginių – skaitiklių. Už jų prasideda klientui priklausantis elektros tinklas, kurio priežiūra rūpinasi patys namo savininkai“, – situaciją komentavo ESO atstovas.

Gairės: skaitytojo naujiena, Užliedžiai, ESO, Energijos skirstymo operatorius, dingo elektra, Vijūkų kaimas, elektros dingimas
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Hmm

Ar yra mokykla uzliedziuose? Cia kitaicai kalti.

Petras

O kur kreiptis i eso jei gedimai sugadino iranga?

MUMU

Kaip Šiaurės Korėja.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS