Pastaraisiais metais mūsų šalies gyventojai vis dažniau dovanoja ne konkrečius daiktus, o dovanų čekius.
Didžiausio populiarumo sulaukia prekybos centrų dovanų čekiai, kurių šiais metais ketinama išplatinti už 20 mln. litų. Pernai dovanų čekių išplatinta už 18,5 mln. litų, penktadaliu daugiau nei 2008 m.
"Viena iš priežasčių, kodėl Lietuvos gyventojai vis aktyviau renkasi dovanų čekius ar korteles, yra ta, kad ši rinka sparčiai plečiasi ir didėja pasiūla. Vos prieš kelerius metus buvo įmanoma įsigyti tik atskirų parduotuvių ar paslaugų teikėjų dovanų čekius. O šiuo metu pirkėjai gali pasirinkti prekybos centro dovanų čekį, dovanų čekį pramogoms ar dovanų rinkinį", – aiškino Ernestas Kačerauskas, įmonės "Gera dovana" vadovas.
Prekybos centrų dovanų čekius Lietuvos gyventojai renkasi dažniausiai, tačiau jų populiarumas tiesiogiai priklauso nuo prekybos centro lankomumo. Populiariausi tie dovanų čekiai, kurie suteikia galimybę apsipirkti vienam prekybos tinklui priklausančiose, bet skirtinguose miestuose esančiose parduotuvėse.
Dažniausiai dovanų čekius, korteles ir rinkinius mūsų šalyje įsigyja moterys. Jos ir sudaro apie du trečdalius tokių pirkėjų. Pastebima tendencija, kad internetu perkamų dovanų kainos vidurkis yra 7 proc. didesnis nei prekybos vietose parduodamų dovanų čekių, atitinkamai 106 ir 99 litai.
Didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai dovanų čekiams prekybos centruose išleidžia skirtingas sumas. Žemiausias dovanų čekio kainos vidurkis yra Vilniuje ir Šiauliuose – apie 60 litų, Kaune – 65 litai, Klaipėdoje – apie 70 litų.
Naujausi komentarai