Šalies degalų rinkoje, siekiant didesnės konkurencijos ir mažesnių degalų kainų, pokyčių kol kas nematyti. Tačiau vienas siūlymų, kaip tai padaryti, Seime jau svarstomas.
Norint didesnės konkurencijos šalies degalų rinkoje galima svarstyti siūlymus dėl Lietuvoje privalomų saugoti degalų atsargų dalies ar degalų kokybės standartų. Tai antradienį spaudos konferencijoje sakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.
"Dėl rezervų klausimas Seime svarstomas, tačiau dabar išlikusi esama situacija. Deja, realiai degalų saugojimo sutartis yra tik su viena valstybe – Latvija", – kalbėjo Š.Keserauskas.
Anot jo, sprendimų dėl Lietuvoje privalomų saugoti degalų atsargų dalies reikia laukti iš Seimo. Tačiau Š.Keserauskas teigė neturįs žinių, kad artimiausiu metu ketinama keisti dabartinę tvarką.
Šiuo metu įmonės, į Lietuvą įvežančios degalus, kitose šalyse gali saugoti ne daugiau kaip 30 proc. naftos produktų atsargų. Kita dalis jų turi būti saugoma Lietuvoje. Tačiau ES teisė nenumato maksimalaus atsargų kiekio, kuris gali būti laikomas kitoje valstybėje.
Konkurencijos tarybos vadovas taip pat sakė, kad būtų galima svarstyti, ar dabartiniai degalų kokybės standartai nėra per aukšti ir netrukdo į rinką tiekti ne tokios aukštos kokybės degalus.
"Vieną degalų rinkos tyrimą baigėme, pažeidimų neradome. Šiuo metu nematome pagrindo įsikišti. Stebime situaciją", – sakė jis.
Konkurencijos taryba birželį nutraukė daugiau nei dvejus metus trukusį tyrimą ir nenustatė Lietuvos degalinių tinklų kartelio. Anot tarybos, išanalizavus surinktą informaciją nebuvo nustatyta įrodymų, patvirtinančių, kad į tyrimą įtrauktos didžiausios šalies naftos produktų prekybos bendrovės tarėsi tarpusavyje.
Dar per 2010 m. sausį pradėtą tyrimą taryba atliko patikrinimus įmonių "Lukoil Baltija", "Lietuva Statoil", "Ventus-Nafta", "Orlen Lietuva" ir "Baltic Petroleum" patalpose.
Naujausi komentarai