"Lukoil Baltijos" vadovai dar sausio pabaigoje žadėję, kad maždaug po savaitės tinklo degalinėse bus galima įsipilti jūra importuoto pigesnio benzino, toliau tempia gumą. Praėjus jau mėnesiui žadėtų degalų vairuotojai taip ir nepamatė. Tiesa, bendrovė žada, kad švediško benzino degalinėse atsiras nuo šiandien.
Anot "Lukoil Baltijos" generalinio direktoriaus pavaduotojo Raimundo Dabravalskio, 10 mln. litrų 95 markės benzino, įsigyto iš naftos perdirbimo įmonės "Prim", paskutinėmis sausio dienomis iš tanklaivio "Olympus" perpilta į kranto talpyklas. Po kelių dienų degalai geležinkeliu išgabenti į Kaune ir Kėdainiuose esančias "Lukoil" degalų bazes.
"Tikimės, kad "Lukoil" tinklo degalines benzinas pasieks antroje kitos savaitės pusėje", – sausio pabaigoje sakė R.Dabravalskis.
Tačiau benzinas degalinių nepasiekė iki šiol. Tiesa, bendrovės "Lukoil Baltija" Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas patikino, kad keliose degalinėse aplink Kėdainius švediško benzino jau galima nusipirkti.
"Maždaug į 10 degalinių to benzino jau atvežėme, bet didesnę partiją vešime ketvirtadienį ir penktadienį", – aiškino R.Turlinskas.
Pasak jo, visas procesas užtruko, nes atsivežtą benziną reikėjo sumaišyti su biopriedais, kurių reikalauja Lietuvos įstatymai. Tiesa, tai padaryti galima ir atnaujintame "Klaipėdos naftos" terminale. Tad benzinas iš uostamiesčio galėjo keliauti tiesai į degalines. Tačiau "Lukoil" nusprendė įstatymų reikalaujamus biopriedus į benziną sumaišyti savo bazėse. Kodėl? Dėl tos pačios priežasties, dėl kurios nukritus pasaulinėms naftos kainoms, degalai mažmeninėje rinkoje nepinga – neva reikia išparduoti brangesnės "Orlen Lietuvos" produkcijos likučius.
"Savo bazėje turėjome dar degalų, pirktų iš "Mažeikių naftos" ("Orlen Lietuvos" – red. past.), likučių. Reikėjo juos išparduoti. Dėl to ir nevežėme į degalines naujo benzino", – dėstė R.Turlinskas.
Jis taip pat pabrėžė, kad nereikėtų tikėtis didelio kainų skirtumo, mat švediškas benzinas esą bus vos 2 ar 3 centais pigesnis už pagamintą Mažeikiuose.
Kovą laukiama ir antro "Lukoil Baltijos" tanklaivio su benzinu. "Klaipėdos nafta" su "Lukoil Baltija" yra sudariusi vienų metų sutartį dėl benzino importo per uostamiesčio bendrovės terminalą.
Apie degalų importą svarsto ir kitos šalies degalų rinkos dalyvės: "Neste Lietuva" ir "Lietuva Statoil". Pastaroji degalų importui ryžtųsi apie 2011 m.
Iki šiol pagrindiniai degalų rinkos dalyviai benziną ir dyzeliną pirkdavo tik iš bendrovės "Orlen Lietuva", todėl konkurencijos šioje rinkoje nebuvo.
Naujausi komentarai