„Salve Musica“: šokis susipins su gyva violončelių muzika | KaunoDiena.lt

„SALVE MUSICA“: ŠOKIS SUSIPINS SU GYVA VIOLONČELIŲ MUZIKA

  • 1

Šventinės klasikos festivalyje „Salve Musica“, vykstančiame Klaipėdos koncertų salėje, gruodžio 13 d. 18.30 val. bus parodytas unikalus šokio ir gyvos violončelių muzikos spektaklis „Boléro–Extended“.

Šis projektas gimė iš violončelininko, Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriaus Mindaugo Bačkaus ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru ir muziko idėjos violončelėmis atlikti „Boléro“ – vieną žymiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravelio kūrinių orkestrui.

Choreografiją spektakliui sukūrė žymus danų choreografas Palle’as Granhojus, dažnai savo spektakliuose derinantis šiuolaikinio šokio kompozicijas su klasikine muzika. Kurdamas choreografiją „Boléro–Extended“, P. Granhojus pasitelkė autorinę obstrukcijos techniką, ribojančią šokėjų judesius ir lemiančią specifinį pasikartojančios ritmikos judėjimą, grįstą „Boléro“ muzika. Pastaroji, per visą spektaklį originaliai dekonstruojama ir atliekama vienos ar aštuonių violončelių, suskamba itin netikėtai ir šiuolaikiškai. Nustebins ir scenovaizdžio sprendimas: įprastinė teatro situacija, kai muzikantai sėdi orkestro duobėje, o šokėjai šoka virš jų ant scenos, bus apversta aukštyn kojomis...

Spektaklyje pasirodo Klaipėdos violončelių oktetas – ansamblis, išaugęs iš Klaipėdos violončelių kvarteto, debiutavusio I Tarptautiniame Klaipėdos violončelės festivalyje 2017 m. Violončelininkų ansamblių susibūrimą inicijavo M. Bačkus – vienas intensyviausiai koncertuojančių Lietuvos violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas.

Šiuolaikinio šokio profesionalus jungiančio Šeiko šokio teatro veikloje – šokio ir muzikos spektakliai, meno specifinėse vietose (site-specific), performanso žanrai, šokio edukacija ir teatro laboratorijos. Klaipėdoje įsikūrusio aukščiausius scenos menų apdovanojimus pelniusio kolektyvo spektaklių geografija aprėpia daugybę šalių, tarp jų – JAV, Vokietija, Belgija, Čekija, Norvegija, Danija, Rusija, Kinija, Islandija, Izraelis, Bulgarija, Ukraina, Prancūzija ir kitos. Teatras kalba universalia šokio kalba be politinių, kultūrinių, etninių, religinių, socialinių suvaržymų, cenzūros, kitų apribojimų.

Teatro meno vadovė choreografė Agnija Šeiko nuolat sulaukia puikių įvertinimų dėl tarpdisciplininio požiūrio, išskirtinės estetikos, jautrių socialinių temų ir formų įvairovės.

„Boléro–Extended“ premjera įvyko II Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso metu 2019 m. gegužę ir sulaukė didelio publikos susidomėjimo. Todėl buvo nuspręsta spektaklį pakartoti festivalyje „Salve Musica“.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Čia ne šokis

Čia primityvūs betikslių judesių veiksmai.Greitai žmonės užmirš ne tik kas yra šokis, baletas, bet ir kas yra tikras teatras. Vargšai vaikai..

SUSIJUSIOS NAUJIENOS