Šventinis tango muzikos koncertas | KaunoDiena.lt

ŠVENTINIS TANGO MUZIKOS KONCERTAS

  • 0

Paryžius, Niujorkas ir Buenos Airės; argentinietiškas tango, klasikinė muzika ir džiazas – gyvenimas skirtinguose miestuose ir įvairūs muzikiniai stiliai suformavo unikalų Astoro Piazzollos kūrybinį braižą, kuriam publika neabejinga jau daugiau nei pusę amžiaus. Koncerte „Vien tik Piazzolla“ smuikininkė Dalia Dėdinskaitė, violončelininkas Glebas Pyšniakas ir akordeonininkas Tadas Motiečius kvies kartu leistis į muzikinę kelionę po skirtingus žemynus, kultūras ir žanrus, skambant vien tik A. Piazzollos kūriniams.

Jaunosios kartos žvaigždės

D. Dėdinskaitė yra viena ryškiausių jaunosios kartos Lietuvos smuikininkių. Ji koncertuoja daugelyje Europos valstybių, JAV ir Naujojoje Zelandijoje, griežia solo su simfoniniais ir kameriniais orkestrais.

G. Pyšniakas groja garsiausiose pasaulio salėse, pasirodo solo su įvairiausiais orkestrais. Kartu su Čiurlionio styginių kvartetu ir kitais kolegomis Glebas atlieka daug kamerinės muzikos.

Grįžę po studijų Vienoje Dalia ir Glebas kurį laiką dirbo Klaipėdos kameriniame orkestre, o dabar įsikūrė Vilniuje. „Svajonių duo“ – taip Nyderlandų laikraštis „Noordhollands Dagblad“ apibūdino D. Dėdinskaitės ir G. Pyšniako duetą.

T. Motiečius aktyviai koncertuoja Lietuvoje ir už jos ribų, įsitraukdamas į unikalius projektus, bendradarbiaudamas su įvairialypiais kūrėjais. Jis atlieka muziką nuo klasikos ir modernių kompozicijų akordeonui iki subtiliojo džiazo.

Jis su tango sujungė džiazo, klasikinės muzikos elementus ir sukūrė vadinamą „naująjį tango“.

Sulaukė didelio pripažinimo

A. Piazzolla laikomas tradicinės tango muzikos revoliucionieriumi. Jis su tango sujungė džiazo, klasikinės muzikos elementus ir sukūrė vadinamą „naująjį tango“ (Nuevo tango).

Per savo ilgametę karjerą muzikas rengdavo pasirodymus su įvairiais orkestrais, susilaukė didelio pripažinimo ir buvo pramintas „El Gran Astor“.

Jo muzikinį stilių suformavo pažintis su džiazo muzika vaikystėje gyvenant Niujorke. A. Piazzolla mokėsi groti akordeonu, o skambinti fortepijonu jį mokė pats Sergejus Rachmaninovas. Nors pradžioje A. Piazzolla grojo tradicinį tango, tačiau vis labiau linko prie to, kad tango skirtas ne šokiui, o klausymuisi. Kompozitorius dirbo Buenos Airių Kolono teatre, rengė koncertus Lotynų Amerikos, Europos, JAV miestuose. Per paskutiniuosius 10 savo gyvenimo metų A. Piazzolla sukūrė daugiau nei 300 tango, 50 melodijų kino filmams, muzikos spektakliams, baletams. 1992 m. jo kūrinys „Oblivion“ nominuotas „Grammy“ apdovanojimui geriausios instrumentinės kompozicijos kategorijoje.

Skambės rinktiniai kūriniai

Koncerte „Vien tik Piazzolla“ skambės rinktiniai kompozitoriaus kūriniai. Tai „Metų laikai Buenos Airėse“, orginaliai kurtas kaip keturios atskiros kompozicijos. Kaip ir nurodo pavadinimas, šiuo opusu autorius pasakoja apie metų laikus Argentinos sostinėje. „Oblivion“ – vienas populiariausių A. Piazzollos tango, plačiausiai išgirstas Marco Bellochi filmo apie karalių Henriką IV garso takelyje. „Ave Maria“ specialiai sukurta kitam to paties režisieriaus filmui. „Le Grand Tango“ kompozitorius skyrė violončelininkui Mstislavui Rostropovičiui, kuris daug metų į tai dėmesio nekreipė, tačiau vėliau netikėtai liko sužavėtas A. Piazzollos talentu. Tik po aštuonerių metų jis šį kūrinį atliko viešai, o dar vėliau ir įrašė. „Le Grand Tango“ atskleidžia tikrąją „naujojo tango“ dvasią, kurioje susijungia tradiciniai tango ritmai ir džiazo įkvėptas sinkopavimas.

„Labai laukiame šio koncerto. Programa – šventinė, pakili. Smagu prieš Kalėdas aplankyti savo brangius draugus ir pažįstamus Klaipėdoje. Visų labai lauksime koncerte“, – sakė koncerto „Vien tik Piazzolla“ atlikėjai.

Šis šventinės klasikos festivalio „Salve Musica“ koncertas gruodžio 17 d. 18.30 val. skambės Klaipėdos koncertų salėje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS