Į Klaipėdos centrą – be taršių automobilių | KaunoDiena.lt

Į KLAIPĖDOS CENTRĄ – BE TARŠIŲ AUTOMOBILIŲ

Klaipėdoje atlikti aplinkos monitoringo tyrimai rodo, kad situacija mieste negerėja. Miesto vadovai prasitarė, kokių priemonių teks imtis, kad bent jau pačiame centre oro kokybė gerėtų – į centrą nebus įleidžiami taršūs automobiliai.

Prie mokyklos – arsenas

Pristatant oro, triukšmo, dirvožemio, paviršinio vandens, želdinių būklės bei kraštovaizdžio monitoringo rezultatus, paaiškėjo, kad mieste ir toliau fiksuojamas užterštumas kietosiomis dalelėmis.

Miestiečiams nerimą kėlusi situacija dėl šiaurinėje miesto dalyje aptiktų chromo, švino ir cinko kiekių viršijimų plečiasi į pietinę miesto dalį.

Padidėjusius cinko, vario ir net arseno kiekius specialistai aptiko Klaipėdos turizmo mokyklos teritorijoje.

Ore – kietosios dalelės

Įmonės "Darnaus vystymosi institutas" atstovas Ramūnas Markauskas akcentavo, kad mieste didžiausia problema išlieka kietosios dalelės – net pramonės objektų poveikis nėra taip smarkiai juntamas, kaip ore tvyrančių kietųjų dalelių įtaka.

Be kietųjų dalelių, kurių didžiausios sankaupos aptinkamos šalia magistralinių gatvių, galvos skausmu gyventojams virsta ir padidėjęs triukšmas.

Labiausiai dėl triukšmo kenčia senamiesčio – Žvejų, Herkaus Manto gatvės namų – gyventojai. Triukšmo lygių viršijimai užfiksuojami ir Baltijos prospekte, Šilutės plente, Liepojos gatvėje.

Neįleis į centrą

Monitoringo autorių pateikta informacija iš karto sukėlė klausimų bendruomenės atstovams.

Pasitarime dalyvavusio savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio buvo klausiama, ką ruošiamasi daryti, kad situacija neblogėtų.

"Herkaus Manto ir S.Daukanto gatvių sankryžoje triukšmo ir užterštumo koncentracijos didėja metų metais. Kokių priemonių ketinama imtis?" – buvo klausiama G.Neniškio.

"Herkaus Manto, kaip ir S.Daukanto gatvės niekas neplanuoja platinti. Centrinei miesto daliai tikrai bus skiriamas ypatingas dėmesys. Miesto centre, kur užfiksuojamos didžiausios problemos, bus ribojamos galimybės važiuoti taršiems automobiliams. Bus sudaroma pirmenybė viešajam transportui, ypač tam, kuris yra ekologiškas, elektromobiliams ir dviračiams", – patikino G.Neniškis.

Gintaras Neniškis. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Važiuos aplinkkeliais

Kaip tai vyks realiai, kol kas neaišku. Kokiu būdu bus ribojamas eismas, pavyzdžiui, dyzelinu varomiems automobiliams, nedetalizuojama.

G.Neniškis aiškino, kad kol kas dar ruošiamasi platesnei diskusijai su visuomene, o patys sprendimai dar nėra aptarti su tarybos nariais.

Bus sudarytos alternatyvos.

"Reikia pripažinti, kad judėjimas Herkaus Manto gatve yra milžiniškas, vadinasi, pirmiausia reikia ieškoti būdų, kaip aplinkkeliais nukreipti tą automobilių srautą, kuris tik tranzitu kerta centrinę miesto dalį. Mes nekalbame apie tuos, kurie centre dirba ar gyvena. Tai yra ta dalis transporto, kuri tik pravažiuoja šia gatve. Kaip tai vyks? Dar dėliojame sprendimus", – aiškino G.Neniškis.

Gyvenimas ir eismas miesto centrinėje dalyje nesustos, tačiau jau aišku, kad pokyčių bus.

Užsimenama ir apie dar drastiškesnius sprendimus – taršiems automobiliams iš viso bus uždrausta patekti į šią miesto dalį. Kur teks dėti dyzelinu varomų automobilių savininkams savo mašinas, kol kas neaišku.

"Bus sudarytos alternatyvos. Bus visuomenei pristatytos eismo schemos. Bus šio projekto viešinimas, maždaug per artimiausias dvi savaites visuomenei pristatysime visas detales", – kalbėjo G.Neniškis.

Prioritetas – specialiam transportui

Užterštumo mažinimo problemą turėtų spręsti specialių transporto priemonių (BRT), kurios dažniausiai yra elektrinės, atsiradimas mieste.

Šiai transporto jungčiai būtų numatyta atskira eismo juosta, visiškai atskirta nuo kitų eismo dalyvių. Toje juostoje būtų įrengtos stotelės keleiviams, autobusų įkrovimo stotelės.

Savivaldybės specialistų ankstesniuose aiškinimuose jau buvo užsiminta, kad BRT jungčiai centrinėje miesto dalyje iš tiesų numatyta pokyčių – Herkaus Manto gatve nuo Liepų iki S.Daukanto gatvės galės važiuoti tik dviratininkai ir viešasis transportas bei transportas su specialiais leidimais.

Herkaus Manto gatvės ruože nuo S.Daukanto iki Liepojos gatvės eismo juostos bus pertvarkytos į BRT juostas, o automobiliams liktų po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi.

Rašyti komentarą
Komentarai (36)

Senis

Ei jūs armonautai, tai dyzelinės šiukšliavežės, greitosios pagalbos, gaisrinės, policija į centrą nebeįvažiuos. Toks jausmas kad iš putino akinius pasiskolinot.

Andrius

Kreipiuosi į Simoną Gentvilą Tu ižgama eik geriau padėk Ukrainiečiams triusikus paplaut, koinikes pašveist... Nes apie taršą kalbi kada pas kaimynus karas ir naftos bazės dega bombos sprogsta???? Ką tu bandai apgaut????

klp

Ar 1.4 tūrio dyzelinis VW Polo labiau teršia už benzininį 5.2 kubatūros Crysler ?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS