Medikė pasiuntė pacientę pas privatininkus | KaunoDiena.lt

MEDIKĖ PASIUNTĖ PACIENTĘ PAS PRIVATININKUS

Sulaukusi valstybės skirtų pinigų reabilitacijai, klaipėdietė nustebo, kai viešojoje įstaigoje dirbanti gydytoja atsisakė jai skirti veiksmingas procedūras, grąžino dokumentus ir pasiuntė pas privatininkus.

Sulaukusi valstybės skirtų pinigų reabilitacijai, klaipėdietė nustebo, kai viešojoje įstaigoje dirbanti gydytoja atsisakė jai skirti veiksmingas procedūras, grąžino dokumentus ir pasiuntė pas privatininkus.

Sulaukė pinigų reabilitacijai

Klaipėdietė Regina Venckuvienė jau seniai priversta kamuotis dėl skaudančio stuburo. Ilgai laukusi ambulatorinės reabilitacijos moteris jos sulaukė šių metų pradžioje. Šeimos gydytoja pranešė, kad ligonių kasos klaipėdietės 14 dienų reabilitacijai skyrė pinigų.

Gydytoja pacientei paaiškino, kad už skirtus pinigus ji galinti gauti efektą turėsiančių procedūrų.

"Gydytoja užsiminė, jei procedūras gaučiau Klaipėdos sveikatos priežiūros centre, kur lankausi, ligonių kasų pinigai tektų šiai įstaigai. Man tai buvo priimtina, nes netoli gyvenu", – paaiškino R.Venckuvienė.

Moteris gavo siuntimą apsilankyti pas reabilitologą. Tai buvo gydytoja Liudmila Golikova.

"Pasakiau tai, ką žinojau iš šeimos gydytojos, kad mano gydymui yra skirta 17 eurų vienai dienai ir kad norėčiau mano būklę palengvinsiančių procedūrų. L.Golikova manęs paklausė, kokias jų laikau efektyviomis. Tada pasakiau, kad nežinau, kurios jų yra brangios, ir paprašiau gydytojos padėti man. L.Golikova pareiškė, kad ji nėra buhalterė ir nesiruošia skaičiuoti", – apsilankymą pas reabilitologę prisiminė klaipėdietė.

Ji paprašė stuburo tempimo procedūros. Tačiau iškart išgirdo paaiškinimą, kad šios procedūros ligonių kasos nekompensuoja, aparatas esąs brangus, tad ligoniai patys turi sumokėti už jo naudojimą.

Pyktelėjusi pacientė pasiteiravo, ar stuburo tempimo aparatas šioje gydymo įstaigoje laikomas kaip muziejaus eksponatas, ir klausė, kokių procedūrų ji gali tikėtis.

"Čia – ne turgus"

"Man pasiūlė deguonies kokteilius, fizioterapijos aplikacijas, mankštą, baseiną. Tai yra viską, kas pigiausia ir mažiausiai efektyvu. Kadangi šią problemą turiu jau seniai, žinau, kuri procedūra padeda, o kuri ne. Be to, už tokius dalykus galiu ir pati sumokėti, – aiškino R.Venckuvienė. – Prašiau išnaudoti man skirtas lėšas efektyviai. Vardijau, ko norėčiau ir ką man patarė šeimos gydytoja. Gydytoja griežtai pasakė, kad nesiruošia skaičiuoti pinigų, esą, čia ne turgus ir ji su manimi nesiruošia derėtis. Tiesiai šviesiai pasiūlė pasiimti dokumentus, išeiti iš kabineto ir ieškoti, kur kitur galėčiau reabilituotis. Be to, gydytoja pareiškė, kad tai buvo kone paskutinė diena, aš turinti kažkur spėti užsiregistruoti, nes priešingu atveju siuntimas nueis perniek."

Beje, vardydama paslaugas, už kurias bus sumokėta iš ligonių kasų, gydytoja nustebino R.Venckuvienę paminėdama, kad šiais pinigais bus apmokamos ir psichologo konsultacijos bei slaugytojų darbas.

Moteris nuėjo pas savo šeimos gydytoją. Ši nusistebėjo kolegės elgesiu ir patarė kreiptis į privatų fizioterapijos centrą Debreceno gatvėje.

Pajuto nepasitenkinimą

Buvusioje 3-iojoje poliklinikoje R.Venckuvienė lankosi jau seniai ir reabilitologų kabinetų duris jai yra tekęs varstyti ir anksčiau.

Moteris pastebėjo, kad eilės pas tris reabilitologus yra nevienodos. Pasak jos, pas gydytoją L.Golikovą niekada nebūna eilių. Pas kitus du gydytojus žmonės veržiasi, tad jų konsultacijos paprastai laukia kur kas daugiau pacientų.

R.Venckuvienė yra įsitikinusi, kad pas gydytoją L.Golikovą ateina tik nedarbingumo lapelį turintys pacientai arba tie, kurie nežino, kuo skiriasi šios gydymo įstaigos reabilitologai.

Bene prieš metus moteris pati turėjo nedarbingumo lapelį ir kreipėsi į šią gydytoją penkių dienų reabilitacijai, tačiau gavo viso labo elektrinį sprando masažą. Ji dar prisimena, esą nepatenkinta medikė iškošė: "Vėl su nedarbingumu".

Nuo tokių procedūrų pacientės būklė nė trupučio nepagerėjo, o antrą kartą norėdama apsilankyti pas gydytoją ji buvo priversta laukti dvi ar tris savaites. Visą tą laiką moteris praleido namuose be jokio gydymo.

Kai šią pacientę priėmė kita gydytoja, nustebo, kad tokių bėdų turinčią moterį jos kolegė paliko faktiškai be gydymo. R.Venckuvienė yra girdėjusi, kaip neva reikia elgtis, kad L.Golikova būtų malonesnė bendraudama su lankytojais, bet pati nėra įsitikinusi, ar žmonės kalba tiesą, tad viešai prabilti nesiryžo.

Žadėjo daugiau negrįžti

"Tai yra viešoji įstaiga, išlaikoma mūsų visų, kas mokame mokesčius. Bet gydytoja elgiasi taip, tarsi tai būtų jos privatus kabinetas. Mane nustebino, kad medikė nebrangina įstaigai skiriamų pinigų. Tegu tai ne milijonai, bet vis tiek šiokia tokia suma. Bendraujama iš aukšto ir net išvaromas pacientas. Po šio incidento man pakilo kraujospūdis, buvau tiesiog šokiruota. Kaip aukštąjį išsilavinimą turintis žmogus gali taip bendrauti? – piktinosi R.Venckuvienė. – Visiškai kitokį požiūrį į save kaip į asmenį bei pacientą pajutau nuėjusi į privačią įstaigą. Bendravimas buvo malonus, man buvo paaiškinta, ko galiu tikėtis. Mano savijauta žymiai pagerėjo. Daugiau pas Klaipėdos sveikatos priežiūros centro reabilitologus kojos nekelsiu."

Pasipiktinusi klaipėdietė skambino centro vyriausiajai gydytojai Loretai Venckienei. Įstaigos vadovė patarė surašyti skundą raštu ir pažadėjo jį išnagrinėti eilės tvarka, kaip tai numatoma pagal taisykles.

Prekybos srityje daug metų dirbanti R.Venckuvienė įsitikinusi, jei ji bendrautų su pirkėjais taip, kaip buvo priimta gydytojos L.Golikovos kabinete, po pirmo skundo netektų kokių 100 eurų premijos.

Parduotuvės vadovams nesvarbu, ar klientas buvo girtas, ar tiesiog norėjo išlieti blogas emocijas. Konfliktai čia tiesiog negalimi. Prekybos centre įsidarbinti pardavėjais norintys žmonės lanko kursus, kur yra mokomi ne tik atlikti tiesioginį darbą, bet ir bendravimo kultūros.

Apsilankiusi privačioje įstaigoje R.Venckuvienė įsitikino, kad kompiuterinio stuburo tempimo procedūra neapmokama ligonių kasų pinigais, tačiau moteris liko patenkinta suteiktomis paslaugomis ir tikino niekada daugiau nesinaudosianti viešosios įstaigos reabilitologų pagalba. Jai esą svarbu jaustis patogiai ne tik fiziškai, bet ir morališkai.

Neigė buvus asmeninį konfliktą

Gydytoja L.Golikova puikiai prisiminė minėtą pacientę ir patikino, kad moteris pati atsisakė centro paslaugų.

"Kažkas jai pasakė, kad ligonių kasos jos gydymui skyrė po 17 eurų, ir ji užsiprašė konkrečių procedūrų: kompiuterinio stuburo tempimo ir dešimties povandeninių masažų. Kitų procedūrų moteris nenorėjo. Mes turime procedūrų reglamentą ir gydome, o ne lepiname ligonius. Aiškinau šiai moteriai, kad valdžia mane kontroliuoja ir aš negaliu skirti procedūrų, kurių apmokėjimas nenumatytas ligonių kasų lėšomis. Tokios procedūros įmanomos tik jeigu ligonis už jas apmoka pats. Jas galime tik rekomenduoti. Todėl ir pasiūliau kreiptis į kitą reabilitacijos įmonę, – tikino gydytoja. – Mes labai suinteresuoti turėti pacientų, bet šiuo atveju mums nepavyko rasti kompromiso, nes šiai moteriai nereikia mankštų, baseino. Jos netenkino niekas, ką siūlėme. Todėl kortelėje pažymėjome, kad šios pacientės motyvacija reabilitacijai yra bloga. Atleiskite, bet per prievartą tokių ligonių gydyti negalime."

Gydytoja tikino, kad jokių asmeniškumų šioje situacijoje nebūta. Galbūt klaidą padarė šeimos gydytoja, pasakiusi pacientei, kokios procedūros jai palengvintų būklę ir kad ji galinti disponuoti skirtais pinigais savo nuožiūra.

L.Golikova aiškino, kad gydytojai turi sąrašą ir turi laikytis šio reglamento, būtent todėl moteriai buvo pasiūlyta kreiptis į kitą įstaigą.

Gydytoja tikino turinti didelį darbo krūvį, todėl esą apmaudu, kad be reikalo sugaišo laiką.

"Per daug metų tai buvo pirmas atvejis. Ligonė per daug reikalavo. Pas mus nėra tradicijos, kad procedūros būtų skiriamos pagal paciento pageidavimą ir ypač procedūros, už kurias ligonių kasos neapmoka. Jei taip pasielgčiau, ta suma man būtų išskaičiuota iš algos. Šią situaciją moteriai aiškinau tris kartus, o tai įeina į jos susirgimo gydymo planą, bet ji viską atmetė", – patikino L.Golikova.

Vadovė negailėjo pagyrų

Klaipėdos sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja L.Venckienė tvirtino nesulaukusi jokių skundų dėl šios medikės.

"Labai nustebčiau, jei kas nors būtų ja nepatenkintas. Šią gydytoją galima prie žaizdos dėti. Veikiau skyriaus vedėjas gali likti nesuprastas, nes jo labai savotiškas bendravimo būdas. Mes kartais juokais jį vadiname Bykovu, prisimindami populiarų serialą "Rezidentai". Iš tiesų gydytoja buvo teisi sakydama, kad mes neprivalome skaičiuoti skiriamų pinigų, mes skiriame ligoniams būtinas procedūras, tad jas ir skaičiuojame, – teigė L.Venckienė. – Jeigu ir galima priekaištauti gydytojai, tai tik dėl to, kad skiria ligoniams per daug dėmesio. Pas specialistus lankosi labai daug žmonių, susidaro eilės."

Gydymo įstaigos vadovė patikino, kad apie 700 eurų ligonių kasų skirta suma yra reikšminga centrui, tačiau detaliau šios situacijos neanalizavo, nes nėra susipažinusi su pacientės ligos istorija ir jai skirtu gydymu.

Ragino pasirinkti gydytoją

Fizinės medicinos reabilitacijos skyriaus vedėjas gydytojas Vladimiras Rožnovas tikino, kad gydytojai privalo ne tik gydyti, bet ir turi teisę atsisakyti paciento, jeigu šis yra arogantiškas ir negerbia gydytojo.

"Labai aktuali tema – pacientų pagarba medikams. Tai yra tikrai rimtas dalykas, daktarai negali būti vienodi. Kodėl moteris renkasi kruopščią kirpėją, kodėl vyrai ieško išmanančio mašinos mechaniko ar gero meistro butui remontuoti? Mano patirtis rodo, jog pacientas, eidamas pas gydytoją, neturi manyti, kad visi medikai yra vienodi. Taip negali būti. Vienas gydytojas vakarais skaito specialią literatūrą, domisi naujovėmis. Kitas baigia darbą ir pamiršta apie savo profesiją. Jie negali būti vienodi", – aiškino gydytojas V.Rožnovas.

Pasak jo, pacientų, besiveržiančių pas gydytoją, skaičius yra vienas geriausių medikų kompetencijos rodiklių. Tai, V.Rožnovo tikinimu, yra labai aktuali ir aštri tema.

Tačiau skyriaus vadovas nenorėjo komentuoti konkrečių atvejų ir aptarinėti savo pavaldinių.

GALERIJA

  • Apsisprendimas: Klaipėdos sveikatos priežiūros centro paslaugas neretai klaipėdiečiai renkasi todėl, kad šią įstaigą patogu pasiekti.
Rašyti komentarą
Komentarai (15)

Pastovi

Nepirmakart lankausi reabilitacijos skyriuj. Dirba puikus specialistai, ypatingai buvau patenkinta kineziterapeutu pagalba. Tokia gera aura pas ju, kad net nesinori iseit is kabineto :)

ligonė

Jau dešimt metų gydausi pas gerb. Rožnovą. Puikus specialistas, išmanantis darbą. O pati ligonė tai jau kitas klausimas- tai tikras fabrikas, su dideliu sergančių žmonių srautu, dvokiančiais tualetais, kurių per eilę metų poliklinikos vadovai neįstengia sutvarkyti. Yra įvairių labdaros organizacijų, klubų, manau atsirastų galinčių ir norinčių pagelbėti. Ir pabaigai: teatras prasideda nuo rūbinės, o ligoninė??? Pati aplinka neigiamai veikia ir pacientus ir gydytojus.

Paciente

Teko kreiptis i V.Roznova del reabilitacijos, po kojos luzio traumos. Be galo arogantiskas zmogus, taip pat negavau reikiamos pagalbos, nes daug isvardintu proceduru mokamos. Bjauri ir zeminanti istaiga.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS