Mokestis už stagnaciją

Mokestis už stagnaciją

2006-09-29 09:00

Mokestis už stagnaciją

Gal iš tikrųjų Klaipėdos centre atėjo laikas automobilių stovėjimą padaryti mokamą? Juk senamiestyje pėstiesiems praeiti liko tik ištrypti žolynai ir gatvių vidurys. Visur kitur pūpso ištaigingos mašinos.

Galima pykti, kad vairuotojai tingi paėjėti, pasistatę automobilį toliau nuo kontoros senamiestyje, bet ir kitur mieste nėra kur pasistatyti mašinų.

Viena kita aikštelė miesto pietuose arba pajūryje ne sezono metu nieko nesprendžia. Juk iš ten į senamiestį teks atvažiuoti autobusu arba maršrutiniu taksi.

Tai kam tada mašina, jei negalima po miestą važinėti su reikalais. Negi klaipėdiečiams liko tik „su „Škoda“ - į sodą“?

Daugiabučių namų kiemuose mašinos statomos žaliuosiuose plotuose, ant šaligatvių, vaikų žaidimų aikštelėse.

Šaligatviai išlaužyti ne todėl, kad gyvename Indijoje ir po miestą kartais palaksto dramblių gaujos, o todėl, kad pėsčiųjų takais važinėti klaipėdiečiams jau tapo norma.

Ne tik, kai padaugina bare alaus, bet ir norėdami rytą suskubti į darbą, kai iš visų pusių automobilis yra užstatytas kitų mašinų, nes kaimynams į tarnybą tik po pietų.

Nei dabartinė, nei buvusios miesto valdžios nė piršto nepajudino, kad gyventojams būtų kur laikyti automobilius. Valdžia mažiausiai 10 metų pavėlavo ir turėtų pati mokėti klaipėdiečiams už savo stagnaciją.

Buvo tikimasi, kad atsiras verslininkų, kurie nei iš šio, nei iš to ims kepti daugiaaukščius garažus visuomenės poreikiams. Ir per šimtą metų atsiims investuotas lėšas iš dėkingų vairuotojų, mokančių už saugų garažą kokį litą ar du per dieną.

Mokesčiu už mašinų stovėjimą valdžia nori laikinai išbaidyti iš miesto centro automobilius. Gal nemaža klaipėdiečių dalis suskaičiuos, kad geriau automobilius palikti vaikų smėlio dėžėse ir keliauti į senamiestį viešuoju transportu.

Kai pasimals po miestą iš vienos kontoros į kitą ir praras be reikalo visą dieną, tada ims mokėti už stovėjimą.

Arba nemokės. Ar iš tikrųjų galima patikėti, kad bus kontroliuojama, kas kiek laiko stovėjo ir kiek yra skolingas?

Gal sostinėje tai ir pavyko. Tačiau sunku patikėti, kad Klaipėdai nepritrūks įstatymų ir poįstatyminių aktų surinkti pinigus už mašinų stovėjimą arba nubausti tuos, kurie sukčiaus ir už paslaugą nemokės.

Tai kam kišti pinigus, pirkti specialią įrangą? Jei visi pajaus, kad galima nemokėti, vėl senamiestis dus nuo bet kur ir bet kaip paliktų automobilių.

Atrodo, kad policijai dar nėra atimta teisė bausti vairuotojus, kurių mašinos užgrobė šaligatvius, žaliuosius plotus.

Bet tikriausiai reikia, kad generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius garsiai perskaitytų miestų policijos viršininkams Kelių eismo taisykles. Nes tokiems niekams jie neturi laiko. Galvos yra užimtos Civilinio kodekso studijomis: „Kaip išėjus į pensiją užgrobti tarnybinį butą“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų