Praėjus dviems savaitėms po Pilies tilto uždarymo remontui, vairuotojų laukia eismo pakeitimai. Tačiau pabrėžiama, kad situacija mieste nėra tragiška. Leisti važiuoti Tiltų gatve visoms mašinoms nežadama.
Stengsis išgirsti visus
Pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, uždarius Pilies tiltą remontui, buvo stebima situacija mieste, analizuojami transporto priemonių srautai.
„Situacija mieste nelengva visiems. Yra daug nepatogumų, tenka ilgiau sugaišti važiuojant iš vieno taško į kitą, perorientuoti maršrutus. Tačiau padėtis tikrai nėra dramatiška“, – tvirtino meras.
V.Grubliauskas pabrėžė, kad visi turi suprasti, kad atidarius vieną gatvę problemos savaime neišsispręs.
„Turime girdėti visas puses, ne tik tas, kurios garsiai kalba. Reikia suprasti, kad nei piketais, nei protestais, nei peticijomis situacijos nepagerinsime. Reikia pasiūlymų paketo. Galiu drąsiai pasakyti, kad niekas nenori pabloginti sąlygų vienai ar kitai grupei. Tačiau lygiai taip pat nebus kažkam sudarytos išskirtinės sąlygos kitų sąskaita. Reikia išgirsti visus“, – pabrėžė meras.
Transporto srautų pasiskirstymą uostamiestyje, uždarius Pilies tiltą remontui, analizavo ir toliau stebės viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“.
Pasak jos vadovo Gintaro Neniškio, piko metu centrinėje miesto didelių problemų dėl automobilių spūsčių nėra. Sudėtingiausia situacija fiksuojama Bangų ir Joniškės gatvių sankryžoje.
„Dabar čia susikerta trys skirtingi srautai. Šioje vietoje susidaro didžiausios mašinos spūstys. Jos trukdavo nuo minutės iki keturių, priklausomai nuo dienos. Sudėtingiausia situacija būna pirmadieniais, trečiadieniais ir ketvirtadieniais. Tiltų ir Mokyklų gatvėse susitvarkoma su transporto srautais. Rimtesnių problemų nekyla“, – komentavo vadovas.
G.Neniškio teigimu, ankstesniais tyrimais nustatyta, Pilies gatve per valandą pravažiuoja 2 tūkst. 800 automobilių. Uždarius tiltą 75 proc. visų mašinų pradėjo važiuoti Mokyklos ir Tiltų gatvėmis.
Pirmosios apkrovos išaugo 25 proc. Tiltų gatve dabar važiuoja 90 proc. daugiau mašinų nei prieš tilto uždarymą. Ja leista kursuoti ne tik autobusams, bet ir taksi, neįgaliesiems, specialiajam transportui. Šia gatve važiuoja ir asmenys, kurie neturi tokios teisės.
„Pastebėjome, kad pastaruoju metu ypač padaugėjo neįgaliųjų“, – tvirtino direktorius.
Įvyko 17 avarijų
Likę 25 proc. transporto priemonių pradėjo važiuoti keliu Klaipėda-Liepoja. Intensyvesnis eismas tapo ir Liepų gatvėje. G.Neniškis tvirtino, kad didelio keleivių augimo, uždarius tiltą, nepastebėta.
„Daugiau kelionių fiksuojame ekspresuose. Jie uždarius tiltą kursuoja dažniau. Atsirado ir vienas naujas maršrutas. Kelionių skaičius išaugo apie 20 proc. – kelis šimtus per dieną. Tai yra 100-200 keleivių, kurie pradėjo rinktis viešąjį transportą, uždarius tiltą“, – tvirtino vadovas.
Pasak direktoriaus, dalis klaipėdiečių pradėjo palikti mašinas senamiesčio pašonėje – mėlynosios zonos stovėjimo aikštelėse ir į savo darbo vietą einą pėsčiomis ar važiuoja viešuoju transportu.
Pastebėta, kad šių aikštelių parduodamų bilietų skaičius išaugo 20 proc.
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis tvirtino, kad gatvėse, kuriomis apvažiuojama, uždarius Pilies tiltą, per dvi savaites įvyko 17 eismo įvykių, į kuriuos važiavo policijos pareigūnai. Jų metu apgadintos tik transporto priemonės. Žmonių sužalota nebuvo.
Užfiksuoti 49 pažeidėjai, kurie važiavo Tiltų gatve, nors neturėjo teisės. Pasak viršininko, situacija šioje arterijoje bus stebima toliau.
„Yra daug nepatenkintų, piktnaudžiaujančių. Tačiau reikalavimų reikia laikytis. Situacija mieste tikrai nėra tragiška“, – pabrėžė viršininkas.
Nerimą kelia ir asmenys, kurie bando įvažiuoti į uždarytą Pilies tiltą. Tokių atvejų jau buvo du. Prognozuojama, kad jų bus ir daugiau.
„Atrodo, ženklai yra. Jie matomi. Tačiau ką gali pasakyti vairuotojui, kuriam nustatomas 2,79 promilės girtumas. Jam ženklai tikrai nepadės“, – tvirtino R.Šideikis.
„Ukraina turi „tituškas“, Klaipėda – „tiltukas“, kurie bando perskrosti tiltą, nors šis uždarytas“, – šmaikštavo V.Grubliauskas.
Perdažys geltonas juostas
Uždarius Pilies tiltą remontui, įsigaliojo eismo pakeitimai: Sausio 15-osios, Minijos, Pilies ir Galinio Pylimo gatvių sankryžoje įrengta laikina žiedinė sankryža, ant Mokyklos tilto atsirado penkios eismo juostos, įjungtas šviesoforas Liepų ir Artojų gatvių sankryžoje, išjungti Pilies ir Naujojo Uosto gatvių šviesofororai, Apribotas krovininių automobilių eismas Taikos prospektu.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė tvirtino, kad dabar pakeitimai laukia Joniškės ir Bangų gatvių sankryžoje.
Bus pakeista pirmumo tvarka. Dabar yra Joniškės, Mokyklos, Bangų gatvė, o bus atvirkščiai Mokyklos, Bangų, Joniškės gatvė. Toks sprendimas priimtas, nes Joniškės gatvėje eismas nėra intensyvus.
Nauji ženklai šioje sankryžoje bus įrengti pirmadienį. Vairuotojų prašoma būti atidiems. Perdažytos bus ir ant Mokyklos gatvės tilto esančios geltonos linijos.
V.Grubliauskas tvirtino, kad dar bus svarstoma apie pakeitimus, tačiau Tiltų gatvė visiems automobiliams visą parą atidaryta nebus.
„Tos ribos tikrai neperžengsime. Diskutuosime, ar leisti automobiliams iš Tiltų gatvės sukti Turgaus, kam tokia teisė turėtų būti suteikta, kokiu laiku. Svarstysime, ar leisti šia gatve važiuoti motociklininkams, kaip organizuoti dviračių eismą“, – dėstė meras.
Miesto vadovas taip pat policijos pareigūnų prašė atkreipti dėmesį į Tiltų gatve važiuojančius maršrutinius taksi, kad šie stotų tik stotelėse, nepriimtų daugiau keleivių.
Taip pat bus sudaryta darbo grupė, kuri stebės situaciją, kol bus uždarytas Pilies tiltas.
Naujausi komentarai