Šiemet Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) specialistai atliko devynių renovuojamų daugiabučių patikras, reaguodami į gyventojų pranešimus. Jų metu daugiausia nustatyta nedidelių pažeidimų – netinkamas statybos produktų sandėliavimas, trūkstamas informacinis stendas, nepašalintos statybinės šiukšlės, išmėtyti darbo įrankiai ar ant praėjimų palikti laikini elektros kabeliai. Dauguma šių trūkumų buvo pašalinti iš karto.
„Už atliekamų darbų kokybės priežiūrą atsakingas techninis prižiūrėtojas. Vis dėlto, kadangi gyventojai kasdien stebi renovacijos eigą, kiekvieno iš jų indėlis yra labai svarbus. Gyventojai gali pastebėti net ir smulkiausius trūkumus, padaryti nuotraukas, užrašyti datas, aplinkybes bei detales. Kiekviena, net ir menkiausia smulkmena, gali būti itin svarbi sprendžiant ginčus dėl darbų kokybės ir prisidėti prie kokybiškos renovacijos įgyvendinimo“, – pabrėžė APVA Daugiabučių namų modernizavimo projektų skyriaus ekspertas Edvardas Petrauskas.
Pirmiausia informuojamas projekto administratorius
Pirmasis žingsnis, kurį turėtų žengti gyventojai, pastebėję nesklandumus ar galimus pažeidimus, – informuoti apie situaciją renovacijos projekto administratorių, kuris yra jungiamoji grandis tarp daugiabučio gyventojų ir renovacijos vykdytojų. Jei projekto administratorius netinkamai vykdo savo pareigas, gyventojai turėtų kreiptis į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją (VTPSI) arba APVA. Nuo šių metų pradžios APVA sulaukė apie 30 gyventojų užklausimų dėl galimų pažeidimų.
Gyventojai dažniausiai kreipiasi dėl gyvenamosiose patalpose vykdomų darbų – užsitęsusio balkonų stiklinimo, langų ir radiatorių keitimo, apskaitos prietaisų įrengimo, vandentiekio bei kanalizacijos vamzdynų keitimo, kadangi šie darbai sutrikdo įprastą gyvenimą ir kelia nepatogumų. Kita dalis skundų susijusi su galimai nebaigtais darbais ar pastebėtais defektais, naudojamų medžiagų kokybe arba netinkamu technologijų pasirinkimu.
Pabaiga – tik gyventojams neturint priekaištų dėl kokybės
Užbaigus renovacijos darbus, projekto administratorius kreipiasi į VTPSI su prašymu užbaigti statybas. VTPSI sudaro komisiją, kuri atlieka pastato patikrinimą. Nustačius trūkumų ar poreikį atlikti papildomus veiksmus, komisijos darbas sustabdomas, iki kol bus pašalinti visi defektai. Jei trūkumai nėra esminiai, jų pašalinimui suteikiamas iki šešių mėnesių terminas.
Renovacijos darbai laikomi užbaigtais tik tada, kai pastatas patikrintas ir trūkumai pašalinti – tuomet išduodamas statybos užbaigimo aktas, kuris leidžia gyventojams kreiptis dėl valstybės paramos. Prieš ją išmokant, APVA specialistai įsitikina, ar visos numatytos namo modernizavimo investicijų plane numatytos priemonės yra įgyvendintos, ir įvertina jų kokybę.
E. Petrauskas pabrėžia, kad jei po renovacijos paaiškėja, jog darbai atlikti nekokybiškai ar buvo padarytos klaidos, atsakomybė už tai tenka statinio projektuotojui, rangovui arba statybos techniniam prižiūrėtojui. Statybos įstatymas numato, kad matomiems darbams taikomas ne trumpesnis nei penkių metų garantinis terminas, paslėptoms konstrukcijoms – dešimt metų, o tyčiniams defektams – net 20 metų. Net jei rangovas bankrutuoja ar tampa nemokus, gyventojams garantija galioja pirmus tris metus po renovacijos.
Projektas „Daugiabučių namų renovacijos skatinimas“ finansuojamas Sanglaudos fondo lėšomis.

Naujausi komentarai