Kontrolieriai įvertino jau daugiau nei pusę uostamiestyje esančių kavinių. Joms suteiktas higienos būklę atspindintis reitingas – puodukai. Daugelis įstaigų skirtais balais nenusivylė.
Sulaukė ir pretenzijų
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos darbuotojai kavinėms ir restoranams skirti higienos būklę atspindinčius balus pradėjo pernai lapkritį.
Uostamiestyje įvertinta daugiau nei 120 įstaigų, kurios sudaro apie 60 proc. visų restoranų ir kavinių.
Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko pavaduotoja Jūratė Mačiulienė pasakojo, kad net 42 proc. viešojo maitinimo įstaigų higienos būklė įvertinta 4 balais ar puodukais.
Po 25 proc. kavinių ir restoranų gavo 5 ir 3 balus ar puodukus. Šešioms kavinėms skirta 2, o trims – po 1 balą. Pastarųjų veikla dėl pažeidimų buvo sustabdyta.
Nepatenkintos suteiktu balu įstaigos galėjo reikšti pretenzijas, kad būtų peržiūrėtas vertinimas. Jų tarnyba sulaukė iš dviejų įstaigų, kurioms buvo skirti 2 ir 3 puodukai. Tačiau tarnybos viršininkui peržiūrėjus, vertinimai nebuvo pakeisti.
„Reitinguojame tik tas įmones, kurios pačios gamina maistą. Bendras jų skaičius keičiasi. Būna, kad žiemą trūksta virėjų ir jos nutraukia gamybą arba naudoja pusgaminius. Tokiu atveju jos nebevertinamos“, – komentavo pavaduotoja.
Gėda prieš klientus
Pasak J.Mačiulienės, dalį įmonių reitingavimas privertė pasitempti. Nuo pat pradžių jos domėjosi, ką turi padaryti, kad gautų aukščiausią įvertinimą.
Verslininkai aiškino, kad jei sulauks mažesnio balo, bus gėda prieš klientus, draugus. Maksimalus įvertinimas buvo svarbus restoranams.
Tačiau buvo ir tokių kavinių, kurias tenkino 3 balų įvertinimas. Tokių įstaigų savininkai teigė, kad klientams reitingas nėra svarbus. Jie esą žino, kad kavinės patiekalai skanūs.
J.Mačiulienė pasakojo, kad daugiausia problemų kavinėse ir restoranuose kilo dėl patalpų ir įrangos higienos. Daug taškų jos netekdavo, jei būdavo rasti produktai, kurių tinkamumo terminas pasibaigęs.
„Reikia pabrėžti, kad puodukai atspindi tik įstaigos higienos būklę. Skanu ar neskanu, turi spręsti patys lankytojai“, – pabrėžė pavaduotoja.
Dėl lipdukų – pasiteisinimai
Įvertintoms įstaigoms tarnyba išduoda lipdukus su atitinkamu puodukų skaičiumi. Juos reikia užklijuoti matomoje vietoje, tačiau tai padaro ne visos įstaigos.
Vieni aiškina, kad neturi kur, kiti – kad kažkas nulupo.
„Informacija apie kavinių vertinimą yra ir mūsų internetinėje svetainėje. Specialaus patikrinimo, ar įstaigos užsiklijavo lipdukus, neorganizavome. Tai būtų dvigubas darbas. Ar yra lipdukai, stebėsime, kai vykdysime patikrinimą antrą kartą“, – pasakojo pavaduotoja.
Teigiama, kad puodukai viešojo maitinimo įstaigą padeda pasirinkti užsieniečiams, nes tokia vertinimo tvarka yra ir kitose šalyse. Pasak J.Mačiulienės, šis reitingavimas galėtų skatinti ir konkurenciją.
Naujausi komentarai