Žalioji Klaipėdos kryptis: į miesto gatves išriedės 25 nauji hibridiniai autobusai Pereiti į pagrindinį turinį

Žalioji Klaipėdos kryptis: į miesto gatves išriedės 25 nauji hibridiniai autobusai

2025-06-05 10:25 kauno.diena.lt inf.

Klaipėda žengia dar vieną žingsnį tvaraus judumo link – UAB „Klaipėdos paslaugos“, įvykdžiusi tarptautinį konkursą, pasirašė didžiausią viešojo transporto atnaujinimo sutartį bendrovės istorijoje. Pagal veiklos nuomos sutartį bus pristatyti ir kitąmet uostamiesčio gatvėmis riedės 25 naujos kartos žemagrindžiai hibridiniai autobusai IVECO BUS URBANWAY.

Žalioji Klaipėdos kryptis: į miesto gatves išriedės 25 nauji hibridiniai autobusai
Žalioji Klaipėdos kryptis: į miesto gatves išriedės 25 nauji hibridiniai autobusai / Partnerių nuotr.

Modernūs miesto tipo autobusai bus varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) bei elektros varikliu, tad taps švaresne ir tylesne alternatyva dabartiniam transportui.

„Hibridinių autobusų iki šiol neturėjome. Tai – naujovė mūsų parke, tačiau Europoje šio tipo transportas jau spėjo įrodyti savo vertę. Tokie autobusai sėkmingai rieda Italijos, Vokietijos, Prancūzijos bei Čekijos miestų gatvėmis“, – sakė UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Bendras projekto biudžetas siekia 12 mln. eurų, o jį finansuoja AB „Swedbank“, veikianti jungtinės veiklos sutarties pagrindu su autobusų tiekėja UAB „Transmitto“.

„Laimėtas tarptautinis konkursas kartu su partneriais „Transmmito“, atstovaujančiais pasaulyje žinomą autobusų gamintoją „Iveco“, yra puikus pavyzdys, kaip kartu galime užtikrinti pažangius transporto sprendimus ir stiprinti viešojo transporto infrastruktūrą Lietuvoje. Klaipėdos miesto investicijos demonstruoja lyderystę siekiant didinti viešojo transporto sistemos patrauklumą ir prisidėti prie šalies mastu aktualių klimato kaitos mažinimo tikslų“, – sakė „Swedbank“ Vakarų Lietuvos verslo centro vadovas Gediminas Adomaitis.

Pasak UAB „Klaipėdos paslaugos“ vadovo V. Ramanausko, šis sandoris apima ne tik autobusų pristatymą, bet ir jų garantiją, techninę priežiūrą bei aptarnavimo paslaugas visą sutarties laikotarpį. Įsigyjant autobusus veiklos nuomos būdu, eksploatacinėmis išlaidomis 10 metų rūpinsis UAB „Transmmito“.

Naujieji itališki IVECO BUS URBANWAY autobusai bus įprasto standarto – 12 metrų ilgio, turės 32 sėdimas vietas ir papildomas zonas mamoms su vaikais ar asmenims su specialiaisiais poreikiais. Kiekvienas hibridinis autobusas per metus nuvažiuos apie 70 tūkst. kilometrų, naudodamas dujinio variklio bei elektros energiją, sukauptą stabdymo metu. Be kuro papildymo šie autobusai galės įveikti apie 500 kilometrų. Vertinant saugumo reikalavimus, keleivių salono įrangą ir vairuotojo darbo vietos komfortą, IVECO BUS URBANWAY atitinka aukščiausius kriterijus.

„Iš esmės jau dabar Klaipėdos mieste keleivius vežame tik ekologišku transportu – dujiniais ir elektriniais autobusais. Mūsų perkami naujieji hibridiniai IVECO bus dar tvaresni – jie yra naujos kartos, mažiau taršūs, tylesniais varikliais. Jais pasieksime mums keliamus ekologinius tikslus, ypač kai kurui naudojame biometaną – žaliąją gamtinių dujų alternatyvą“, – pažymėjo V. Ramanauskas.

Nepaisant pastaraisiais metais vykdomos sparčios paslaugų plėtros bei diversifikacijos, UAB „Klaipėdos paslaugos“ išlieka didžiausia keleivinio transporto bendrove Vakarų Lietuvoje, kurios vienintelis akcininkas yra Klaipėdos miesto savivaldybė. Ši bendrovės investicija dar kartą patvirtina miesto įsipareigojimą siekti klimato neutralumo, mažinti triukšmą ir užtikrinti geresnę miestiečių gyvenimo kokybę.

Klaipėdos mieste viešojo transporto paslaugas užsakanti bei koordinuojanti viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ planuoja, kad kitų metų pradžioje net 80 proc. miesto ridos bus atliekama tik ekologiškomis transporto priemonėmis, tad Klaipėdoje važinės naujausi ir ekologiškiausi autobusai šalyje. Miestas UAB „Klaipėdos paslaugos“ kelia dar ambicingesnį lūkestį, kad visi uostamiestyje keleivius vežantys bendrovės autobusai būtų ekologiški.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Klausimas

kodėl visi miestai transporto priemones perka atskirai ir iš skirtingų gamintojų? Sudarius didžiulį kontraktą visai Lietuvai su vienu gamintoju, būtų galima įsigyti žymiai pigiau.
0
0
Visi komentarai (1)