Būdamas šešiolikos A. Bružas išmaišė visą Europą: kišenėje teturėjo vos 100 dolerių | KaunoDiena.lt

BŪDAMAS ŠEŠIOLIKOS A. BRUŽAS IŠMAIŠĖ VISĄ EUROPĄ: KIŠENĖJE TETURĖJO VOS 100 DOLERIŲ

• 0

Jau šį sekmadienį startuos kelionių šou „Metam monetą“, kurio vedėjai – aktorių, bičiulių bei keliautojų duetas, Audrius Bružas ir Leonardas Pobedonoscevas. O likus kelioms akimirkoms iki laidos starto, A. Bružas dalijosi labiausiai įsiminusiomis kelionėmis iš praeities.

Naujasis kelionių šou intriguoja azartiškomis taisyklėmis – vedėjai, atvykę į naują šalį, tik išėję iš oro uosto metą monetą. Tas, kuris atspės, kas iškris, savo savaitgalio kelionei gaus neribotą biudžetą ir galės veikti visa tai, ką geidžia širdis. Kitas dueto narys, kuriam atspėti nepavyks, visą savaitgalį privalės išgyveni vos už 100 eurų. Už šią sumą jam teks prasimanyti nakvynę, maisto, išbandyti naujų pramogų.

Leonardas ir Audrius žiūrovams iš labai skirtingų kampų aprodys tokias šalis kaip Portugalija, Sakartvelas, Egiptas bei daugelį kitų.

Vienas iš šou vedėjų, aktorius A. Bružas, aistrą keliauti pajuto dar būdamas ankstyvoje paauglystėje. Būdamas vos keturiolikos, iš Alantos miestelio kilęs aktorius nusprendė savo keliones pradėti nuo gimtojo krašto – Lietuvos. „14 metų jau važinėjau autostopu po visą Lietuvą: nuo Visagino iki Kauno, nuo Vilniaus iki Nidos. Tuomet su draugais išmaišėme Lietuvą skersai išilgai“, – pasakojo aktorius.

A. Bružas prisimena, kad niekada kelionių netapatino su patogumais. „Tuomet nebuvo tokių galimybių, kad galėtum išsirinkti geriausią viešbutį, turėti nuosavą transportą ir tiesiog visiškai nerūpestingai keliauti. Jei norėjai keliauti, reikėjo suktis iš padėties ir būti kūrybiškam“, – dalinosi prisiminimais pašnekovas.

A. Bružas / T. Petrovskio nuotr.

Išmaišęs beveik visus tuomet pasiekiamus Lietuvos kampelius, aktorius pajuto, kad noras keliauti tik dar labiau sustiprėjo, o nuogirdos apie gyvenimą bei nuotykius užsienyje ėmė vilioti ir dar labiau.

A. Bružas pasakoja, kad iš pažįstamų vis išgirsdavo nuotrupų apie atostogų įspūdžius užsienio šalyse: Eifelio bokšto didybę, kalnų galybę ir žavesį, galimybę gurkšnoti skanią ispanišką kavą prie dangaus mėlynumo jūros.

Audriui norėjosi ne tik klausytis kitų pasakojimų, bet ir viską pamatyti savo akimis, tad sulaukęs šešiolikos metų, aktorius susiplanavo didelę kelionę po Europą. „Tuomet su bičiuliu mėnesiui išvažiavome į Europą. Pasiėmėme 100 dolerių – tuo metu tai buvo 400 litų. Tai nebuvo dideli pinigai mėnesį keliaujant po Europą, bet kažkaip susisukome. Keliavome per Lenkiją, Vokietiją, Prancūziją, Ispaniją. Daug pravažiavome“, – prisiminimais dalijosi aktorius.

Nakvodavome parkuose, paplūdimiuose, pas sutiktus žmones. Ten patyrėme labai daug ekstremalių situacijų, kurias atsiminsiu visą gyvenimą.

Nors kelionei jaunuoliai ir neskyrė didelio biudžeto, tačiau susiruošė gana atsakingai: su savimi pasiėmė kuprines, į kurias susidėjo įvairiausias kruopas, makaronus, konservų ir net viryklę, kad būtų galima sutaupyti ir visą maistą pasigaminti tiesiog vietoje.

„Kuprinės svėrė po 40 kilogramų ­– reikėdavo padėti vienas kitam jas užsidėti. Nakvodavome parkuose, paplūdimiuose, pas sutiktus žmones. Ten patyrėme labai daug ekstremalių situacijų, kurias atsiminsiu visą gyvenimą“, – pasakojo A. Bružas.

Tiesa, pasitaikė ir ne tokių malonių išgyvenimų. Pavyzdžiui, akistata su užsienio policija Šveicarijoje. „Keliaudami turėjome tik Šengeno šalių vizą. Viešėdami Prancūzijoje, sutikome šveicarą, kuris pasiūlė aplankyti jo šalį. Su mūsų viza ten keliauti buvo nelegalu, bet su draugu sutikome leistis į dar vieną naują nuotykį. Įvažiavome nelegaliai ir nakvojome pas sutiktą merginą, kuriai papasakojome, kaip atvykome į šalį. Po to pokalbio ji pasakė, jog jos tėvai netikėtai pateko į avariją ir ji turi išvažiuoti. Mums išėjus į lauką, mūsų jau laukė policija, kuri nuvežė mus prie šalies sienos ir liepė palikti Šveicariją“, – dabar jau su šypsena prisiminė Audrius.

Aktorius pasakoja, kad būtent ši kelionė po Europą paauglystėje jam sužadino meilę kelionėms ir pažinimui. Tačiau A. Bružas prisimena, jog kelionėse yra tekę susidurti ne tik su šmaikščiomis situacijomis, bet ir tokiomis, kurios galėjo sukelti grėsmę gyvybei. Pavyzdžiui, prieš kelis metus keliaujant po Meksiką, pasitaikė ir keletas nemalonių netikėtumų.

„Būdamas Meksikoje, išvažiavau pasivažinėti su džipu. Buvo bekelė, norėjau pravažiuoti tarp medžių ir nepastebėjau, kad ten – didžiulė šaka: didelė, smaili, primenanti ietį. Važiavau kartu su kolega, kuris sėdėjo šalia. Gerai, kad važiavau negreitai, nes šaka kiaurai pervėrė stiklą, visai šalia, kur jis ir sėdėjo. Mums pasisekė, kad viskas baigėsi gerai“, ­– pasakojo pašnekovas.

Tačiau tokie keistesni nutikimai – ne vieninteliai, kuriuos teko išgyventi kelionių metu. Būnant svečiose šalyse, aktorių visuomet viliojo išbandyti ir naują virtuvę, susipažinti su tos šalies kulinarinėmis tradicijomis.

„Jei reikėtų įvardinti vienus keistesnių patiekalų, kuriuos teko ragauti, manau, kad tai būtų šikšnosparnis ar pūdyta silkė. Čia, Lietuvoje, toks maistas mums yra visiškai neįprastas, o kitose užsienio šalyse – tikras delikatesas“, – apie savo kulinarinius patyrimus pasakojo Audrius.

Galima būtų manyti, kad aplankius begalę šalių ir patyrus tiek daug nuotykių, jau niekas nebegali nustebinti ir intriguoti. Tačiau, kad ir kiek nuotykių ar ekstremalių situacijų bepatirtų, aktorius nepraranda sugebėjimo kiekvienoje kelionėje atrasti kažką naujo. Todėl, kaip teigė pats, dalyvavimas kelionių projekte „Metam monetą“, jam atneš vis naujų emocijų.

„Svarbiausia – niekuomet nenustoti stebėtis. Nereikia priimti visažinio rolės ir galvoti, kad viską gyvenime jau esi matęs, patyręs. Esame gyvi viduje tol, kol sugebame žavėtis, kad ir paprastais dalykais. Pavyzdžiui, mane vis dar gali nustebinti naujas klimatas, šiluma ar saulė patekanti virš kalnų. Atrodo, kad tai jau esi matęs, bet kiekvieną kartą nustembi iš naujo“, – pasakojo A. Bružas.

A. Bružas / T. Petrovskio nuotr.

Žinomas aktorius sakė, kad projekte „Metam monetą“ jį žavi ne tik naujos patirtys, bet ir nežinomybės faktorius – kas bus toliau. Nes nei jis, nei jo laidos bičiulis Leonardas, nežino su kokiu biudžetu jiems teks keliauti po šalį.

Akinanti prabanga – jachtos, vilos ir omarai? O gal – nežinia, kaip nuo oro uosto nukakti iki miesto centro, ką valgyti ir apskritai, kur miegoti, kai kišenėje viskam teturi 100 eurų?

Šou „Metam monetą“ yra kuriamas pagal pasaulyje puikiai žinomą kelionių laidos formatą „Oryol i Reshka“. Projekto premjeroje jau šį sekmadienį žiūrovų laukia arabiškų spalvų, aromatų bei nuotykių kupina kelionė po Egipto miestą Hurgadą.

Kelionių šou „Metam monetą“ – jau nuo birželio 5 d., sekmadieniais, 19.30 val. per TV3.