Šiandien Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose bus pristatyta 4-osios fotografijos ir paralelinių meno formų bienalės "Erozija. La(o)st Image" dalyvių tarptautinė paroda, o trečiadienį renginį ten pat užbaigs Šarūno Nako multimedijos instaliacijų ekspozicija "100 istorijų: Nacionalinis muzikos legendų muziejus".
12 autorių – iš viso pasaulio
Bienalės grupinėje tarptautinėje parodoje dalyvauja 12 autorių iš viso pasaulio. Tai Fabricius Anna, Giuseppe Di Bella, Foc AR, Esther Hagenmaier, Milja Laurila, Agata Marzecova, Rick Niebe, Jurgis Paškevičius, Sejma Prodanovic, Marta Vosiliūtė, Nadine Watson ir Yiqian Zhang.
Jie savo kūrybinėms idėjoms įgyvendinti dažniausiai renkasi antrinę vizualinę medžiagą, nebesiekdami išlaikyti tiesioginių ambicijų į tariamą autentiškumą. "Užuot ėję paprastu keliu, menininkai dažniau išryškina regimybės ir suvokimo paradoksus. Šioje parodoje žiūrovai galės panirti į vizualinę aplinką, kurią valdo intelektualinis nuotykis", – žadėjo bienalės parodų kuratorius Gytis Skudžinskas.
Virtualus Š.Nako muziejus
Prieš savaitę jauno fotografo Juliaus Kuršio paroda Klaipėdos fotografijos galerijoje startavusi 4-oji "Erozijos" bienalė kitą savaitę dar pasipildys Š.Nako multimedijos instaliacijų paroda "100 istorijų: Nacionalinis muzikos legendų muziejus".
G.Skudžinsko teigimu, ji yra pirmasis konceptualus bandymas išryškinti įdomiausius lietuvių nacionalinės muzikos istorijos momentus, koncentruojant juos į kryptingą vaizdinį ir informacinį srautą. Naudojama gausi dokumentinė medžiaga, nuotraukos, fragmentai iš kino ir garso archyvų, apimantys bemaž visą nacionalinės muzikos šimtmetį. Vaizdai pateikiami ekranuose, išdėstytuose erdvėje tarsi eksponatai muziejuje. Lankytojai galės stebėti autentiškas kronikas, žiūrėti trumpus specialiai nufilmuotus siužetus, klausytis muzikos, skaityti tekstus.
"Šis virtualus muziejus yra kompaktiškas lietuvių muzikos istorijos gidas, sukurtas ne "rūškanu veidu", kaip kad įprasta, bet gana linksmai gretinant pakankamai tolimus, kartais prieštaringus dalykus. Kita vertus, tai yra ir savotiška Lietuvos muzikos istorijos "mitokūra", "trūkstamų epizodų" atkūrimas, kai tenka remtis ne tik faktais, bet ir legendomis ar net apkalbomis. Šiuo požiūriu muziejus pats kuria naujas istorijų versijas: sunku būtų paneigti, kad tai nėra pagrindinė jo paskirtis, nes tik gyva siužetų apytaka gali užtikrinti natūralų domėjimąsi istorija ir dabartimi", – mano parodos kuratorius.
Paantraštė – nuoroda į problemą
Jo žodžiais, ketvirtosios fotografijos ir paralelinių meno formų bienalės paantraštė "La(o)st Image" – paskutinis (prarastas) atvaizdas – yra nuoroda į dabartinę atvaizdais perprodukuotą vizualinę rinką ir vertybinę bet kokio atvaizdo devalvaciją. Fotografijos ir apskritai kamera kuriamo atvaizdo prieinamumas padiktavo tokią nūdienos problemą. Menininkai interpretuoja spręsdami šią problemą, sukurdami hipotetines situacijas, pabrėždami perteklinius vizualinius naratyvus ar visiškai niveliuodami atvaizdą.
"Erozijos" tarptautinė grupinė paroda KKKC Parodų rūmuose (Aukštoji g. 1) veiks iki metų pabaigos, jos pristatymas – šiandien 18 val. Š.Nako ekspozicija bus atidaryta ten pat trečiadienį 18 val., ją bus galima apžiūrėti iki gruodžio 19 d.
Naujausi komentarai