Metai darbuojantis Saudo Arabijoje vilnietę fotografę Vilmą Samulionytę įkvėpė egzotiškai parodai grėsmingu pavadinimu "Haraam/Draudžiama", kurią šiandien ji pristatys Klaipėdoje.
Tai europietės dienoraštis, atsiradęs iš svetimos kultūros stebėjimo. Tolima šalis jos fotografijose atsiskleidžia kaip naujų minčių ir potyrių gimimo vieta.
Ekspozicijoje sklandžiai sujungtos trys serijos, "Draudžiama", "Dykumos tremtiniai" ir "Globalus vartotojas". Fotografijas iš jų vienija bendras kontekstas ir prasmės. V.Samulionytės kūriniams būdinga paprasta kompozicija, erdvė uždara ir vienplanė, stebėtojo akis koncentruojama į konkretų objektą.
Kaip primenama parodos anotacijoje, Saudo Arabija yra viena iš turtingiausių pasaulio šalių, kuri remiantis islamiškąja teise valdoma karaliaus ir genčių vadų. Tačiau kartu tai ir viena konservatyviausių valstybių, kurioje tebevykdomos viešos egzekucijos bei daugybė dalykų yra griežtai draudžiami.
Svetimšalio viešnagė šioje šalyje prasideda supažindinimu, kas yra draudžiama: vyrams negalima eiti į moterų parduotuves, moterims neleidžiama vairuoti, eiti į vyrų kavines, restoranus ir t.t. Parodoje bus galima žvilgterėti ir į draudimų kupinus viešose erdvėse veidus abajomis prisidengusių Saudo Arabijos moterų gyvenimus, ir paklaidžioti po tolimo, svetimo, dykumoje pastatyto Rijado miesto gatves.
Tai ne turistinis žvilgsnis, kuris siekia fiksuoti istorinius, atvirukuose ir kelionių giduose tiražuojamus artefaktus. V.Samulionytė nuoširdžiai stebėjo miestą, leisdama jam pačiam diktuoti maršrutus. Fotografė taip pat fiksavo ir vakariečių gyvenamas uždaras teritorijas, kurios primena inkliuzus konservatyvioje Saudo Arabijoje. Nuotraukose atsispindi vakarietiško gyvenimo detalės, atsivežtos iš savosios šalies į laikinais namais tapusį rezervatą.
Vernisažas, kuriame svečiuosis ir pati autorė, – šiandien 17 val. Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus fotografijos galerijoje (Tomo g. 7). Ten parodą bus galima apžiūrėti iki rugpjūčio vidurio darbo dienomis nuo 11 iki 17 val.
Naujausi komentarai