Šis "prancūzas" yra blogis. Draugiškai šyptelėjęs dainininkas Merūnas Vitulskis pažvelgė į savo 2002-ųjų "Peugeot 607". Pavažiavęs kelis metrus žydros spalvos automobilis vėl užgeso.
Pigus ir ekonomiškas
4000 eurų ir ekonomiškumas. Šie argumentai nusvėrė, ir 26 metų dainininkas įsigijo prancūzų gamybos automobilį. Tuo metu 2002 m. "Peugeot 607" rinkoje kainavo apie 7000 eurų.
"Rinkdamasis mašiną pirmiausiai atkreipiu dėmesį į ekonomiškumą", – paaiškino Merūnas. Savaitgaliais vykdamas į koncertus jis sukaria 500–600 km. Jo "prancūzas" 100 kilometrų sunaudoja 6–7 l dyzelino. "Anksčiau turėjau "BMW X5", – prisiminė M.Vitulskis. – Skubėdamas spausdavau greičio akceleratorių beveik iki maksimalios padalos ir į Vilnių nuvažiuodavau per pusvalandį, bet 100 km išnaudodavau 23 l benzino! Būtent su "X5" esu pasiekęs 220 km/val. greitį."
Savo "Peugeot" M.Vitulskis giria ne tik už ekonomiškumą. Jam patinka ir automobilio išvaizda, nors žydrą spalvą jis mielai pakeistų mėgstamiausia juoda.
Nepakenčia netvarkos
M.Vitulskio "Peugeot" viduje – komfortiška. Tiesa, Merūnas atsiprašo dėl neišvalyto kilimėlio: "Vakar buvome gamtoje. Mašiną valau ir plaunu bene kas antrą trečią dieną. Tai – mano daiktas, mano veidas, todėl prižiūriu pedantiškai."
Dainininkas rūpinasi ir technine automobilio būkle. Pastebėjęs greta keleivio vietos išardytas dureles palingavo galvą: "Žiemą užšalo langas, bandžiau atidaryti ir nutrūko trosas. Nelaimingos durelės. Meistras gavo detalę, bet netyčia ją sulaužė. Po to atsiuntė dar vieną iš Latvijos. Ir vėl sulaužė."
Mylimoji "Audi A6"
"Aš labai mėgstu greitį, – su kaltės gaida balse prisipažįsta M.Vitulskis. – Mane nesunku išprovokuoti. Tačiau draugė mane apramina."
Merūnas turi dar vieną automobilį – 1983 m. "Pontiac Firebird". Jo variklis – 3,5 l: "Su tokiu galima ir palakstyti. Tai – mano pramogų, laisvalaikio automobilis."
Dar švelniau, tarsi apie moterį, Merūnas prakalbo apie savo pirmąją mašiną – "Audi A6". Šis 1,9 l variklio automobilis, anot M.Vitulskio, apvaliu "užpakaliu" reikalaudavo labai mažai benzino. Jį Merūnas perdažė, patobulino dizainą, įmontavo 2 kW galingumo garso aparatūrą.
"Investavau keliolika tūkstančių litų, – M.Vitulskio akys blizga. – Tai buvo mano didžiausias žaisliukas, meilė. Draugė net priekaištavo, kad mašinai skiriu daugiau dėmesio nei jai."
Paima pakeleivių
Priešingai nei autostradoje, kai skuba iš koncerto į koncertą, mieste M.Vitulskis vairuoja ramiai, stengiasi praleisti vairuojančias moteris: "Deja, Vilniuje vairuotojai kultūringesni nei Kaune. Neretai praleisti kauniečiai net nepadėkoja."
Dainininkas tikina, kad niekada nepalieka automobilio draudžiamoje ar kitiems vairuotojams eismui trukdančioje, juolab neįgaliųjų automobilių stovėjimo vietoje.
Važiuodamas į kitus miestus M.Vitulskis dažnai pavėžėja keleivius: dainininkas mėgsta pabendrauti ir supranta, kad studentams dabar ypač nelengvi laikai.
"Aš daug keliavau autostopu, nakvojau miške, – kelionę į Prancūziją prisimena Merūnas. – Tačiau dabar, man sustojus, kartais, pažinę mane, keleiviai sutrinka ir tyli."
Po ranka – navigacija
Mokantis pakeisti ratą, išmanantis pagrindinius automobilio techninius dalykus, šiek tiek – elektroniką, Merūnas retkarčiais mėgsta pasikrapštyti prie automobilio.
M.Vitulskio "Peugeot 607" – lepus. Bijo drėgmės, šalčio, jame, Merūno manymu, pernelyg daug elektronikos: "Nepatogu, kai prie vairo daug svirčių, todėl kartais, norėdamas įjungti grotuvą, įjungiu valytuvus. Nepatogioje vietoje panelėje integruoti telefono mygtukai."
Nerūkantis vyras, įsėdęs į "Peugeot 607", pirmiausiai uždaro peleninę. Merūnui nepatinka, kai draugai rūko salone.
Mašinoje daiktai nesimėto. Dėtuvėje – užrašų knygelė, tualetinio vandens buteliukas, dokumentai. Bagažinėje – pledas, futbolo kamuolys su Lietuvos nacionalinės rinktinės narių parašais, meškerė, natos.
Po ranka dainininkas visada turi navigaciją. Merūnas giria techniką, kuri nekart padėjo sudėtingoje situacijoje, ypač Rygoje, Estijoje ar norint pasiekti mažą miestelį. Nors, nusijuokė dainininkas, būna ir kuriozų, kai navigacija nukreipia žvyrkeliais ar dviračių takais.
Vos išvengė tragedijos
Dabar Merūnas šypsosi, tačiau važiuodamas automobiliu "Audi A6" jis yra patekęs į pačią ekstremaliausią situaciją per savo – vairuotojo – karjerą.
Dvi dienas iš eilės dainininkas koncertavo po tris kartus per vakarą. Gūdžią naktį išvargęs Merūnas važiavo namo. Lėkdamas 160 km/val. greičiu akimirksnį užsnūdo.
Merūnas prunkščia: pora dienų iki to įvykio jis gyrėsi originaliais ratlankiais, naujomis "Good Year" padangomis.
Kai automobilis kliudė metalinę autostrados pertvarą, pažiro kibirkštys. "Vos spėjau pasukti vairą į priešingą pusę, – prisiminė Merūnas. – Per plauką likome gyvi. Tačiau mano reakcija buvo savotiška... Net gėda prisiminti."
Išvengęs tragedijos "Audi" ekipažas važiavo tylėdamas. Tik nervingai juokėsi ant galinės sėdynės su dukrele sėdėjusi Merūno mylimosios Erikos pusseserė. O dainininkas? Tylėjo. Ir tik po kurio laiko: "Pypt... Mano ratlankiai!"
"Kaip galima užmigti prie vairo?" – ne kartą po to įvykio stebėjosi Merūnas. Dabar, patartas vilkikų vairuotojų, apimtas miego prie vairo, jis lukštena saulėgrąžas.
Naujausi komentarai