Paskelbtas populiariausių Lietuvos nuomonės formuotojų sąrašas: kokie pokyčiai įvyko per metus? | KaunoDiena.lt

PASKELBTAS POPULIARIAUSIŲ LIETUVOS NUOMONĖS FORMUOTOJŲ SĄRAŠAS: KOKIE POKYČIAI ĮVYKO PER METUS?

  • 17

Naujausiais 2020 m. „Gemius“ e-komercijos duomenimis, Lietuvos ir užsienio nuomonės formuotojus / influencerius socialiniuose tinkluose seka 37 proc. Lietuvos interneto vartotojų, t. y. 5 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Be to, 7,5 proc. (+0,5 proc.*) visų respondentų teigia, jog tai vienas svarbiausių informacijos šaltinių prieš perkant prekę ar užsisakant paslaugą internetu.

21 proc. Lietuvos interneto vartotojų teigia, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė nuomonės formuotojo reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkuose, tuo tarpu 71 proc. respondentų sako, jog tokiu būdu prekės ar paslaugos įsigiję nėra. Palyginti su praėjusiais metais, teigusių, jog yra nusipirkę prekę ar paslaugą po to, kai pamatė influencerių reklamą / rekomendaciją socialiniuose tinkluose, padaugėjo 6 proc., o tų, kurie teigia, kad influenceriai jų pirkimui įtakos nedaro, sumažėjo 3 proc.

Respondentų taip pat prašėme įvardinti, kuriuose socialiniuose tinkluose šie turi savo asmeninį profilį bei kuriais iš jų naudojasi dažniausiai. „Facebook“, „Youtube“ bei „Instagram“ – tai trys socialiniai tinklai, kuriuose nenaudojamų arba labai retai naudojamų lietuvių profilių yra palyginti nedaug. Pavyzdžiui, „Facebook“ socialiniame tinkle savo asmeninę paskyrą turintys teigia net 93 proc. (+9 proc.) respondentų, iš jų 77 proc. (-2 proc.) šį tinklą įvardija, kaip tą, kuriuo naudojasi dažniausiai. Tuo tarpu „Youtube“ ir „Instagram“ skaičiai gana panašūs: „Youtube“ tinkle savo asmeninę paskyrą teigia turintys 60 proc. (+8 proc.), „Instragram“ – 56 proc. (+12 proc.) respondentų, o juos įvardijusių kaip tuos socialinius tinklus, kuriuos naudoja dažniausiai, yra vidutiniškai apie 37 proc. (+10 proc.).

Be šių didžiųjų socialinių tinklų milžinių, ženklus augimas pastebimas ir dar viename socialiniame tinkle – „TikTok“. Šiame tinkle savo asmeninę paskyrą sako turintys 22 proc. Lietuvos interneto vartotojų, t. y. 13 proc. daugiau nei praėjusiais metais, o šį socialinį tinklą kaip tą, kurį naudoja dažniausiai, įvardino 10 proc. respondentų arba 7 proc. daugiau nei 2019 m.

Jau trečius metus internetinės apklausos būdu buvo renkami populiariausi (top of mind) Lietuvos influenceriai. Šiais metais pirmąją vietą užima Karolina Meschino, kurią pirmu numeriu įvardino 34 proc. (+6 proc.) respondentų, antroje vietoje – Naglis Bierancas – 26 proc. (-10 proc.), trečioje – Agnė Jagelavičiūtė – 21 proc. (-7 proc.). Praėjusiais metais pirmąją vietą užėmė N. Bierancas.

 

„Gemius“ nuotr.

Taip pat respondentų buvo prašoma sužymėti, kokie konkretūs influenceriai jiems asocijuojasi su tam tikra prekių / paslaugų grupe. Kaip pvz. knygų, filmų ar muzikos prekes lietuviai jau du metus iš eilės labiausiai tapatina su Dovile Filmanavičiūte – 33 proc. (+15 proc.), kelionių tematikoje taip pat antrus metus iš eilės išskiriamas žurnalistas Orijus Gasanovas – 46 proc. (+16 proc.), o su drabužių bei aksesuarų tematika labiausiai siejama Karolina Meschino – 35 proc. (+21 proc.).

Šis tyrimas buvo atliktas naudojant internetinį klausimyną – „gemiusAdHoc“. Tyrimas buvo rodomas sausio–kovo mėnesiais atsitiktine tvarka parinktiems Lietuvos interneto vartotojams, kurie lankėsi populiariausiose šalies interneto svetainėse. Tyrimo imtis – 3499. Tyrime dalyvavo 15–74 metų interneto vartotojai.

* Skliausteliuose pateikti procentai – pokytis lyginant su 2019 m. e-komercijos tyrimo duomenimis.

Rašyti komentarą
Komentarai (17)

Julius

Man ąsmeniškai smagu, kad yra ta įvairovė informacijos, bet į šiuos visus ąsmenis tiesiog žiūriu, kaip į sergančius ligonius, kuriems medicina yra bejėgė. Bet kadangi ęsame civilizuota visuomenė, privalome bent jau vaidinti, kad tokius gerbiame ir suprantame. Laisvoje visuomenėje labai sparčiai progresuoja šie virusai plintantys analiniais būdais. Aš visuomet su mielu noru laukiu laisvų eitynių, nes tai lyg nueiti pasižiūrėti Cirko, tik šitas Cirkas yra nemokamas. O visi Frikai ir yra pabėgę iš Cirko arba pamiršti, nes Cirke Frikų netrūksta. Rodykime apsimestinę pagarbą šiems išsigimėliams ir pasidžiaukime už save, kad esame sveiki žmonės.

Brisius

Pagalvoju kartais, kaip smagu neturėti jokių feisbukų, tiktokų, tviterių ir kito panašaus mėšlo. Kompą senolį turiu, naujienas pasiskaitau, raštą kokį, jei prisireikia - surašau, prie reikalingų portalų prisijungti dar sugebu ir kvit. Joke influenceriai man nepisa proto, nes paprasčiausiai man jie neįdomūs.

Bloga daros nuo tokios "informacijos" ...

Tvarkingai išrykiuoti 1,2,3,.... per sudėtinga ?..
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS