Dienos rūpestis
Ar pabrangs naudoti automobiliai?
Ar, Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, pabrangs naudoti automobiliai, atvežti iš Vakarų Europos šalių?
Didžiausios šalies automobilių turgavietės – “Marijampolės autocentro” vadovas Juozas Brazys “Klaipėdai” sakė, kad per pirmąsias dešimt dienų po įstojimo į Sąjungą kainų politika nepasikeitė. “Mašinos nepabrango, dvi pastarąsias turgaus dienas prekyba vyko labai gerai, net pritrūko mašinų”, - teigė J. Brazys. Aktyvesnę prekybą J. Brazys sieja su tuo, kad iki gegužės 1-osios kai kurie pardavėjai pardavinėjo ne visas mašinas, laukė. Pasak jo, 99 proc. jų turgavietės automobilių skirti pirkėjams iš Rusijos, Kazachstano, Ukrainos, kurie taip pat su nerimu laukia galimo kainų didėjimo.
J. Brazys minėjo du faktorius, dėl kurių gali pabrangti naudoti automobiliai. Pirma, Vakarų Europoje laukiama pirkėjų iš Lenkijos antplūdžio. Lenkams, skirtingai nei Lietuvos piliečiams, iki įstojimo į ES buvo nenaudinga importuoti naudotus automobilius dėl vidaus muito rinkliavos. Lenkų antplūdis mašinų iš Vakarų Europos pardavėjus gali paskatinti didinti kainas, todėl tai neišvengiamai atsilieps ir Lietuvos naudotų mašinų vidaus rinkai. Antrasis faktorius, lemiantis kainų didėjimą, - vežėjų iš Marijampolės susitarimas didinti naudotų mašinų gabenimo į Lietuvą paslaugų kainas. J. Brazio nuomone, toks pabrangimas susijęs su kai kurių pridėtinės vertės mokesčio grąžinimo sąlygų pasikeitimu Lietuvoje.
“Tačiau yra faktorių, darančių įtaką naudotų mašinų kainų mažėjimui, - sakė J. Brazys. – Tikiuosi, kad automobiliai turėtų šiek tiek atpigti – juk paprastesnės tapo muitinės procedūros, sumažėjo naudotos technikos transportavimo iš Vakarų Europos savikaina. Mažėjimą paskatins ir didėjanti mašinų vežėjų konkurencija.”
Bendrovės “Geruda”, administruojančios Gariūnų automobilių rinką, direktorius Algirdas Milčiūnas sakė, kad po gegužės 1-osios naudotų automobilių prekyboje jokių pokyčių nebuvo. “Mašinų parduodama tiek pat, nepadidėjo ir jų kainos”, - teigė A. Milčiūnas.
Naujausi komentarai