Planai
Atvirai apie švietimo bėdas
Visi mokyklinio amžiaus vaikai lankys mokyklą, ne mažiau kaip 95 proc. mokinių įgis pagrindinį ir ne mažiau kaip 90 proc. vaikinų bei merginų mokysis toliau. Švietimo įstaigas jungs vieningas informacinis tinklas, jos bus visiškai apsirūpinusios intelektualiniais ištekliais – tai tik kelios Klaipėdos švietimo ateities gairės.
Jos sužymėtos uostamiesčio savivaldybės Švietimo skyriaus 2005-2007 metų strateginiame veiklos plane. Jame akcentuojama šio savivaldybės padalinio misija – įgyvendinant valstybinę švietimo politiką tenkinti klaipėdiečių poreikius.
Nors kasmet skiriama lėšų atnaujinti ugdymo įstaigas, jose dirbantys pedagogai – aukštos kvalifikacijos specialistai, o moksleiviai pasižymi gerais akademiniais rezultatais, strateginiame plane neužmirštamos ir kliūtys tikslui įgyvendinti.
Tai – pinigų švietimui stygius, maži pedagogų atlyginimai, didėjantis bedarbių, ypač muzikos, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo specialistų, skaičius. Tačiau trūksta informatikos bei anglų kalbos mokytojų. Kita Klaipėdos švietimo silpnybė – didelis vyresnio amžiaus pedagogų skaičius.
Kaip grėsmė vertinama dalies klaipėdiečių negatyvi nuostata mokyklų pertvarkos atžvilgiu. Įgyvendinti ateities planus gali trukdyti ir demografinė padėtis, pavyzdžiui, mažėjantis gimstamumas, taip pat nepalankūs socialiniai veiksniai. Jie lemia augantį socialiai apleistų, mokyklos nelankančių bei patiriančių smurtą vaikų skaičių, prastėjančią mokinių sveikatą.
Pasak Švietimo skyriaus vedėjos pavaduotojos Jolantos Ceplienės, strateginį planą dar tvirtins savivaldybės taryba. Su plane nupiešta kelerių metų uostamiesčio švietimo perspektyva turės galimybę susipažinti kiekvienas klaipėdietis.
Naujausi komentarai