Uostai ir kroviniai
Baltarusijos tranzitas pasirengęs teikti pirmumą Lietuvai
Tarptautinėje konferencijoje „Tranzito vystymas Lietuvos narystės Europos Sąjungos sąlygomis“, kuri vakar įvyko Klaipėdoje, Lietuvos ir Baltarusijos transportininkų darbo grupė svarstė, kaip padidinti baltarusiškų krovinių srautus per Klaipėdos uostą.
Konferencijos darbui kryptį suteikė darbo grupės vadovai, Lietuvos ir Baltarusijos transporto ministrai Zigmantas Balčytis ir Michailas Borovojus. Joje dalyvavo ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Bronislovas Lubys, Klaipėdos uosto direkcijos ir uosto kompanijų vadovai, Lietuvos ir Baltarusijos transportininkų atstovai.
Pasak Lietuvos Vyriausybės kanclerio Antano Kaminsko, darbo grupės susitikimas – tik vienas abiejų šalių transporto sektorių bendradarbiavimo, kuris pastaruosius dvejus metus intensyviai vystomas, etapas. Šios derybos dėl baltarusiškų krovinių transportavimo per Lietuvą, jai įstojus į ES, sąlygų apėmė bendrus bendradarbiavimo naujoje ekonomikos ir muitinių erdvėje principus. Juos sutvirtino ketinimų protokolas, kurį pasirašė abiejų valstybių transporto ministrai. Konkretūs krovinių, tarifų skaičiai ir kitos sąlygos – transporto ir krovos kompanijų derybų objektas.
„Mes turime krovinių bazę. Trumpiausias jų transportavimo jūra taškas yra tik už 415 km nuo mūsų įsikūręs Klaipėdos uostas. Dar 1997 m. per jį buvo gabenta 1,5 mln. t baltarusiškų krovinių, o dabar tiek pat perkraunama per vieną ketvirtį. Taip pat ketiname frachtuoti arba įsigyti laivų savo kroviniams gabenti – palankiomis sąlygomis Lietuvos uostas gali tapti jų bazavimosi vieta. Šie faktoriai, taip pat krovinių pristatymo optimizavimas ir lemia mūsų prioritetus“, - atvirai sakė Baltarusijos transporto ministras M. Borovojus.
Lietuvos transportininkai taip pat neslėpė, kad juos domina baltarusiški kroviniai, o ypač – kalio trąšos, kurių didžioji dalis kol kas gabenama per Latviją, aplenkiant Klaipėdos uostą.
Naujausi komentarai