Degalinių kortelės – niekalas ar nauda?

Degalinių kortelės – niekalas ar nauda?

2003-07-31 09:00

DEGALŲ ŪKIS

Degalinių kortelės – niekalas ar nauda?

Mažmeninės prekybos naftos produktais kompanijos, turinčios Lietuvoje degalinių tinklą, lenktyniauja tarpusavyje, viliodamos klientus palyginti nauja lengvatų sistema. O lengvata tokia. Jei pirkėjas turi šios kompanijos plastikinę kortelę, tai jam vienas litras automobilių kuro parduodamas keliais centais pigiau. Ar vartotojui patogi tokia prekybos forma? O gal kortelės – dar vienas reklamos triukas?

“Pririša” pirkėją

Lengvatų klientams, nusipirkusiems plastikines korteles, teikia beveik visos kompanijos, dirbančios Klaipėdos mažmeninės prekybos tinkle. Pavyzdžiui, kompanija “Neste”, turinti automatinių degalinių tinklą, degalinės priima kelių rūšių lengvatines korteles, su kuriomis galima įsipilti kuro 4 centais pigiau. Taip pat yra kortelių, kurios suteikia 3 arba 5 centų nuolaidą. Šios kortelės galioja ir kai kuriuose prekybos centruose.

“Statoil” kompanija pirkėjams išduoda “Ekstra” korteles, su kuriomis 1 l kuro kainuoja 4 centais pigiau. “Statoil” turi kortelių ir juridiniams asmenims, pavyzdžiui, kredito kortelių, pagal kurias 1 l kuro galima įsipilti 10 centų pigiau. Tačiau yra papildomų sąlygų – reikia įsipilti ne mažiau kaip 500 litrų. Kai kurie vairuotojai turi vadinamąsias “Statoil” kompanijos debeto korteles: čia lengvata - 4 centai vienam litrui degalų. Tiesa, šioje kortelėje turi būti kelių šimtų litų avansas.

Kompanija “Lukoil Baltija servisas” turi korteles, leidžiančias pirkti kurą lengvatinėmis sąlygomis 4-5 centais pigiau.

Įvairios mokėjimo rūšys

Degalinių lengvatinės kortelės būna kelių rūšių ir pagal mokėjimo būdą. Automatinėse degalinėse kortelė informuoja kompiuterį, kad šis įjungtų mažesnę kainą. Banknotus į automatinę degalinę reikia dėti tada, kai automatas apdoroja kortelę. Degalinėse su operatoriumi lengvatinė kortelė veikia kaip įprasta banko atsiskaitymo kortelė. Pirkėjas, įsipylęs kuro, už jį atsiskaito kortele kaip už paprastą pirkinį, tik jam dar teikiama lengvata.

Marketingo specialistai lengvatinių kortelių esmę aiškina taip: klientas, pirkdamas kuro pigiau, “prisiriša” prie atitinkamos degalinės, kuri paprastai yra arčiau darbovietės ar namų. Kortelė tampa civilizuota konkurencinės kovos priemone. Lengvatinės kortelės naudingos abiem pusėms - pirkėjas gauna pigesnio kuro, o kompanija įgyja nuolatinį klientą.

Keistos kortelės

Nepatogiausios lengvatinės kortelės yra tos, kurios suteikia lnuolaidas “Lietuvos kuro” degalinėse. 1 l kuro čia parduodamas 6 centais pigiau, bet vartotojas patiria nepatogumų, kurių nepasitaiko kitų kompanijų degalinėse. Pirmiausia “Lietuvos kuro” kortelė padaryta iš paprasto balto popieriaus, o kitų kompanijų kortelės plastikinės. Ji glamžosi, plyšta, tepasi. Antra, kortelėje reikia įrašyti savo pavardę. Trečia, kortelė galioja tik pateikus privalomojo transporto priemonių savininko civilinės atsakomybės draudimo liudijimą.

Pavasarį “Lietuvos kuro” kortelės būdavo duodamos kartu su “Lietuvos draudimo” polisu. Vėliau draudimo kompanija nebedavė šių kortelių ir įteikė “Neste” kompanijos korteles klientams, apsidraudusiems transporto priemones. “Lietuvos kuro” kortelė, kurios galiojimo laikas iki 2003 metų pabaigos, liks kaip neapgalvoto marketingo sprendimo pavyzdys. Šia kortele negali naudotis kitas šeimos narys, kaip, pavyzdžiui anonimine automatinės degalinės kortele. Keista, kad “Lietuvos kuro” kortelės autoriai stengėsi sugalvoti kuo daugiau kliūčių lengvatai gauti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų