Dienos rūpestis
Draudimas galioja iki stojimo į ES
Daugelio automobilininkų transporto priemonių savininkų civilinės atsakomybės draudimas nustos galioti Lietuvai dar neįstojus į Europos Sąjungą. Dabartinės 30 tūkst. Lt draudimo išmokos nukentėjusiajam ir 30 tūkst. Lt už sugadintą automobilį turės padidėti iki 500 tūkst. eurų nukentėjusiesiems ir iki 100 tūkst. eurų už automobilį. Vadinasi, turės padidėti ir dabartinės draudimo įmokos. Dabar už civilinės atsakomybės metinį polisą lengvųjų automobilių savininkai moka nuo 118 iki 170 Lt, priklausomai nuo draudimo kompanijos. Ką daryti transporto savininkams, jeigu poliso galiojimo terminas baigiasi jau dabar, o draustis reikia iškart metams?
Vienų draudimo kompanijų atstovai tvirtina, kad, draudimo polisą už seną kainą įforminus dabar, iki stojimo į ES, galima tikėtis, kad svetimo automobilio apgadinimo atveju nukentėjusysis gaus šimto tūkstančių eurų kompensaciją. “Tai netiesa, - tvirtina kiti draudikai. – Draudimo kompanija niekada nesutiks būti taip melžiama, kai klientas, sumokėjęs juokingą sumą litais, galės gauti nepalyginamą sumą eurais.” Treti sako, kad viskas priklauso nuo pačios kompanijos vadovų – jeigu jie įsipareigos už 118-190 Lt kainuojančius polisus mokėti kompensacijas pagal ES normas, tai – kompanijos vidaus reikalas. Tačiau toks įsipareigojimas kompaniją greitai atves į bankrotą.
Draudikai laukia Seimo sprendimo, tiksliau, Draudimo įstatymo pataisos. Ji bus priimta šiomis dienomis, nes vis dar nežinoma, kiek, įstojus į ES, kainuos polisas. Daugelio kompanijų vadovai teigia, kad jie ir toliau polisus pardavinėja už ankstesnę kainą – iki gegužės 1 d. Neoficialiuose pokalbiuose jie tvirtina, kad klientams bet kokiu atveju teks primokėti. Galimas ir kitas kelias. Senieji polisai bus anuliuoti, todėl klientai bus priversti pirkti naujus – bus įskaičiuota dalis pinigų už senąjį polisą.
Teks primokėti – toks svarbiausias atsakymas tiems, kurie mano, kad polisų kaina liks ta pati. Draudimo kompanijos galimų naujų polisų kainų kol kas neskelbia, kaip ir senų polisų galiojimo nutraukimo sąlygų. Tikimasi, kad naujieji polisai kainuos dvigubai daugiau. Vairuotojams, kurių polisų galiojimas baigiasi šiomis dienomis, kai kurie specialistai pataria iškart metams arba iki gegužės 1-osios įforminti pigiausią polisą. Jeigu kompanija sutiks po gegužės 1-osios grąžinti dalį pinigų, bus galima pereiti į kitą kompaniją, siūlančią pigesnius polisus. Tačiau tokiu atveju kompanija grąžins ne visus nepanaudotus pinigus – bandys išskaičiuoti iki 30 proc. “administracinės rinkliavos” (psichologinė priemonė, kad klientai nepereitų į kitas kompanijas). Specialistai sutaria, kad konkurencija tarp draudimo kompanijų po gegužės 1-osios padidės, nes dėl pabrangusių polisų sumažės norinčiųjų įsigyti civilinės atsakomybės draudimą. Polisų nebepirks pirmiausiai neturtingiausi automobilininkai: pensininkai, kaimiečiai, studentai...
Vykstantiems į užsienį tekdavo pirkti ir vadinamąją žaliąją kortą, nes lietuviškas civilinės atsakomybės draudimo polisas užsienyje negaliojo. Po gegužės 1-osios įsigytus naujus polisus ES šalys pripažins, nebereikės pirkti žaliosios kortos (bent jau tai yra naujų polisų pliusas).
Naujausi komentarai