E.Žiobienė: darželiai perpildyti, dauguma neturi specialiųjų pedagogų Pereiti į pagrindinį turinį

E.Žiobienė: darželiai perpildyti, dauguma neturi specialiųjų pedagogų

2012-07-25 15:38
E.Žiobienė: darželiai perpildyti, dauguma neturi specialiųjų pedagogų
E.Žiobienė: darželiai perpildyti, dauguma neturi specialiųjų pedagogų / Shutterstock nuotr.

Lietuvoje trūksta ir lopšelių, ir darželių, todėl juos lanko daugiau vaikų, negu yra vietų. Be to, dauguma ikimokyklinio ugdymo įstaigų neturi psichologų, logopedų, specialiųjų pedagogų, tai atskleidė Vaiko teisių apsaugos kontrolierės tarnybos atliktas tyrimas.

Jis parodė, kad praėjusiais metais Lietuvoje buvo 647 ikimokyklinio ugdymo įstaigos, kuriose pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas ugdyti 97 tūkst. 929 vaikai.Iš viso ikimokyklinio ugdymo įstaigose buvo 5423 grupės, pagal patvirtintas higienos normas, jas galėjo lankyti 94 tūkst. 764 vaikai.

„Minėti statistiniai duomenys atskleidė, kad ugdymo įstaigas lanko daugiau vaikų, nei realiai yra vietų. Daugelyje ugdymo įstaigų, ypač didžiuosiuose miestuose, grupėse yra daugiau vaikų, nei leidžia higienos normos reikalavimai“, - teigia vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė.

Dėl to, anot tyrimo, nukenčia ugdymo proceso kokybė - grupėse būna didelis triukšmas, vaikai ir auklėtojas pavargsta, trūksta individualaus darbo su vaikais.

Nepaisant to, ikimokyklinio ugdymo įstaigų, ypač didžiuosiuose miestuose, trūksta.

Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus tarnybos surinktais duomenimis, labiausiai jų stygius juntamas didžiuosiuose miestuose - Vilniuje ir Kaune.

Pavyzdžiui,  pernai į Vilniaus lopšelį-darželį „Bitutė“ nepateko 210 vaikų, į lopšelį-darželį „Lakštingala“ - 166 vaikai, į lopšelį-darželį „Pasakaitė“ - 130 vaikų; į lopšelį darželį „Žirmūnėliai“ - 190 vaikų, Vilniaus miesto lopšelis-darželis „Pilaitukas“ nurodė, kad eilėje į jų darželį laukia 757 vaikai ir pan.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad daugumoje ikimokyklinio ugdymo įstaigų ypač trūksta arba visai nėra psichologų, logopedų, specialiųjų pedagogų. Juoba, kad pastaruoju metu padaugėjo vaikų, turinčių kalbos vystymosi sutrikimų, bendravimo sunkumų, emocinių sutrikimų, psichologinių problemų ir panašiai.

Apie atskleistas problemas ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaiko teisių apsaugos kontrolierė informavo savivaldybių administracijų direktorius ir prašė jų imtis visų įmanomų priemonių minėtoms problemoms spręsti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra