Gali atpigti automobilių degalai

Gali atpigti automobilių degalai

2004-02-09 09:00

Dienos rūpestis

Gali atpigti automobilių degalai

Automobilių su dyzeliniais varikliais vairuotojai bei daugelis transportininkų, gabenančių krovinius dyzeliniais sunkvežimiais, niekaip negali priprasti, jog padidėjo išlaidos degalams. Degalai pabrango, nes Vyriausybė padidino naftos produktų akcizą (to reikalauja įsipareigojimai Europos Sąjungai). Sausio pradžioje litras dyzelino pabrango vidutiniškai 16 ct, vasario pradžioje – dar 2-3 ct. Ar ir vėliau brangs automobilių degalai, o gal galima tikėtis atpigimo?

“Lukoil Baltija servisas” Klaipėdos filialo vadovo Alfonso Zaliapūgo paprašėme pakomentuoti situaciją mažmeninėje naftos produktų prekybos rinkoje. Pasak jo, nuo gegužės mėnesio automobilių degalų kainoms tikrai turės įtakos Lietuvos narystė ES. Jau dabar tarp degalų rinkos specialistų kalbama, jog pavasarį sumažėjus į Lietuvą įvežamų degalų importo muito mokesčiui, sumažės ir mažmeninės prekybos kainos. “Atsiras galimybė pirkti pigesnių degalų, kai kurie prekybininkai ims pardavinėti jį šiek tiek brangiau. Visa tai sukels dar vieną konkurencijos proveržį. Visada atsiras tokių, kurie galės prekiauti truputį pigiau. Mažmeninės kainos priklausys ir nuo Mažeikių naftos perdirbimo įmonės pozicijos. Esant konkurencijai, galimybei iš užsienio įvežti pigesnių degalų, įmonė gali pradėti keisti kainų politiką”, - teigė A. Zaliapūgas.

Kiek konkrečiai pavasarį gali atpigti degalai? Mažmeninės rinkos specialistai tikslių skaičių nenurodo, tačiau pastebi, jog dabartinis degalų brangimas tikrai liausis. Kai kas kalba apie galimą kainų sumažėjimą 5 procentais.

Tikimasi, kad, pasikeitus importo muito mokesčiui, bus naudingiau į Lietuvą įvežti pigesnį kurą iš Rusijos. Vyriausybė importinių degalų muito mokestį 1999 metais padidino todėl, kad apgintų vienintelės šalies naftos produktų gamintojos – “Mažeikių naftos” – interesus. Įstojus į ES, tokios savo gamintojų gynimo priemonės nebeturės prasmės. Dėl protekcionizmo politikos laimėdavo degalų gamintojas, tačiau pralaimėdavo vartotojai, permokėdami už brangų vietinį kurą. Degalų sektoriuje pasikeitus mokesčių politikai, kaip teigia naftos rinkos specialistai, importiniai degalai gali sudaryti nuo trečdalio iki pusės mažmeninėje rinkoje realizuojamų degalų. Vienintelė kliūtis pigaus kuro kelyje gali būti galimas jų neatitikimas ES normoms. Kad ir kaip būtų, ateina laisvos konkurencijos era, kurioje laimės ir vartotojai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų