Į procesą įsikišo teismas

Į procesą įsikišo teismas

2003-08-08 09:00

Laivyno privatizavimas

Į procesą įsikišo teismas

Niekaip nesibaigia dar pernai gruodį paskelbtas AB Lietuvos jūrų laivininkystės (LJL) privatizavimo konkursas. Valstybės turto fondas ne kartą rasdavo pateisinamų priežasčių pratęsti konkurso terminus, bandė jį pristabdyti ir netgi nutraukti. Pirmadienį konkursas vėl buvo pristabdytas, tačiau šį kartą Vilniaus apygardos teismo sprendimu.

Jeigu patikimi – sumokės

Prašydama pristabdyti privatizavimo konkursą, į teismą kreipėsi Danijos kompanija “Trident Marine ApS”, kurią liepos 25 dieną Valstybės turto fondas (VTF) išbraukė iš konkurso dalyvių skaičiaus. Tai motyvuota tuo, kad kompetentingos valstybės institucijos pateikė neigiamos informacijos apie kompanijos patikimumą. “Trident Marine ApS” ketina šį sprendimą ginčyti teisme.

Vilniaus apygardos teismo teisėjas Ričardas Gabrilavičius, išnagrinėjęs danų prašymą, nusprendė taikyti laikinas apsaugos priemones ir pristabdyti konkursą, kol kompanija “Trident Marine ApS” parengs teismo ieškinį VTF. Tam jai skirta 14 dienų. Ieškovas privalo iki rugpjūčio 18 dienos į Vilniaus apygardos teismo depozitinę sąskaitą pervesti 500 tūkstančių litų kaip galimų VTF nuostolių grąžinimo garantiją, jeigu dėl konkurso pristabdymo kiti jo dalyviai atsiimtų savo paraiškas ir tektų skelbti naują konkursą.

Tarifai didėja

Du likę pretendentai į laivininkystę, kaip jiems ir buvo rekomenduota, antradienį komisijai pateikė pagerintus konkursinius pasiūlymus.

Neoficialiais duomenimis, Danijos kompanijos “Rederiet Fabricius A/S” ir Norvegijos “Continental Ship Management AS” konsorciumas už LJL kontrolinį akcijų paketą (66,66 proc.) iš pradžių siūlė 22,1 milijono litų bei 120 milijonų litų investicijų. Lietuvos konsorciumas, kuriame dalyvauja “Lietuvos jūrų laivininkystės” vadybos atstovai, bendrovės “Sanitex” ir “Prime Investment”, paraiškoje nurodė minimalią kainą – 20,09 milijono litų.

“Manome, kad ši kaina, kurią ekspertai nurodė kaip sutartinę, yra realiausia. Vis dėlto, turėdami nedidelį rezervą ir vykdydami konkurso komisijos rekomendaciją, pateikėme pagerintą pasiūlymą, šiek tiek padidinę akcijų kainą. Kol kas negaliu pasakyti daugiau”, - vakar “Klaipėdai” prisipažino Lietuvos konsorciumo vadovas, LJL generalinis direktorius Vytautas Vismantas.

Regis, Lietuvos konsorciumo ir laivininkystės vadovas pasirengęs iki galo kautis už savo kompaniją. Atsisakęs daugkartinių Danijos ir Norvegijos konkurentų pasiūlymų susivienyti bendram LJL privatizavimui, jis užkirto visus atsitraukimo kelius, todėl pralaimėjimo konkurse atveju negalės tikėtis posto naujoje laivininkystės administracijoje.

Norėjo perparduoti?

Jeigu “Trident Marine ApS” iki rugpjūčio 18 dienos į Vilniaus teismo depozito sąskaitą neperves 500 tūkst. litų, jos ieškinys nebus nagrinėjamas. Anot mūsų šaltinio informacijos, toks rezultatas galimas. Ši kompanija gyvuoja šiek tiek daugiau nei metus, 2002 m. jos kapitalas sudarė apie 32 tūkst. eurų, o metų pabaigoje sąskaitose liko 8 tūkst. eurų – reikalai sekėsi blogai. Visas turtas vertinamas 53 tūkst. eurų. Kompanijos biure yra vos vienas kabinetas, kuriame dirba tik patys “Trident Marine” savininkai Džasperas Nelsenas ir Vladimiras Vetoškinas.

“Kai kompetentingos Lietuvos struktūros kreipėsi į Rusijos “Avangardo” banką, kad šis patvirtintų ketinimą suteikti kreditą kompanijai “Trident Marine”, ten labai nustebo, sužinoję, kad pagal privatizavimo sąlygas ji negalės iškart perparduoti laivininkystės. Gal tai reiškia, kad danai paprasčiausiai neturi ko užstatyti gaudami kreditą, todėl su “Avangardu” žadėjo atsiskaityti greitai perpardavę LJL? Todėl ir už laivininkystės akcijas pasiūlė neregėtą 33 milijonų litų sumą. Ne veltui prieš paskelbiant konkursą “Trident Marine” kreipėsi į daugelį garsių brokerių kontorų su LJL laivų sąrašu, prašydama įvertinti jų kainą”, - tvirtino šaltinis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų