Darbai kelyje „Via Baltica“ gyventojus varo į neviltį: kai kurie jau mina teismų slenksčius | KaunoDiena.lt

DARBAI KELYJE „VIA BALTICA“ GYVENTOJUS VARO Į NEVILTĮ: KAI KURIE JAU MINA TEISMŲ SLENKSČIUS

  • 3

Marijampolietis Arūnas laisto savo darželį ir tvarkosi. Tačiau vyras nėra tikras, koks likimas jo laukia. Pagal planą čia, kur yra darželis, turėtų atsirasti priešgarsinė tvora, atskirianti gyventojus nuo naujosios „Via Baltica“ magistralės, praneša LNK žinios

Vyras rodė kuoliukus, kuriais sužymėtos būsimos tvoros ribos. Planuota, kad čia ji atsiras vos metras nuo namo.

Gyventojai sako, kad valdžia apie savo planus jų neinformuoja. „Bijome, nes dar jokių naujų projektų neteikia – kur trauksis, kur ir kas bus. Trejus metus iki planų gyvenome nežinioje, dabar vėl tiksliai nežinome, bet jau mes ruošiamės gyventi toliau, nežinau, kaip bus“  – sakė gyventoja Vilma Kuizinienė.

„Visi nepatenkinti, bet ką mes galime padaryti? Stengėmės, rašėme laiškus, nes buvome nežinioje – nežinojome, ar griaus. Buvo kuolai sukalti prie pat“, – pasakojo gyventojas Stanislovas Patapas.

„Via Baltica“ statybos darbams iš viso bus paimta apie 600 hektarų žemės, esančios šalia kelio. Bus nugriautas 21 statinys. Visi jų savininkai dėl tokių statybų užmojų Kelių direkciją padavė į teismą. Šiuo metu dar likę neišspręsti aštuoni teisminiai ginčai. Direkcija sako, kad kelią būtina atnaujinti, nes jis ypač avaringas.

Visi nepatenkinti, bet ką mes galime padaryti? Stengėmės, rašėme laiškus, nes buvome nežinioje.

„Mes turime eismo intensyvumą būtent tame 40 kilometrų ruože – per 10 tūkst. automobilių per parą. Sunkiųjų automobilių susidaro 5 tūkst., tai yra tikrai pakankamai didelis skaičius“, – sakė Automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Kelias Marijampolė-Suvalkai vietinių vadinamas „mirties keliu“. „Ir žmona buvo papuolus į avariją, ir svainė buvo žiauriai... Tai ačiū Dievui, kad mašina tiktai... Čia, žinokite, daug žuvusių. Teko ir padėti. Matę visko šitame kelyje“, – atviravo gyventojas Arūnas Kuizinas.

Kelių direkcijos vadovas sako, kad kelias taps saugesnis. „Tai bus keturių eismo juostų kelias – vadinamas du plius du. Automagistralei keliami reikalavimai – atskirta atitvaru ir bus užtikrinta, kad transporto priemonės nepatektų į priešingą eismo juostą“, – sakė R. Lipkevičius

Susisiekimo ministras sako, kad šio kelio tvarkymas yra svarbiausias ateinančių trejų metų darbas. „Po trejų metų rekonstravus šitą kelio ruožą – nuo Kauno iki pat Lenkijos sienos galėsime keliauti saugiai 130 km / val. greičiu. Šis kelias nėra tik Lietuvos kelias. Tai yra visos Europos Sąjungos transeuropinio transporto koridoriaus dalis“, – aiškino Marius Skuodis.

Rekonstravus kelią tikimasi sulaukti ir ekonominės naudos. „Vartai į Lietuvą ir kitas Baltijos respublikas, tai, aš manau, kad ekonominis gyvenimas turėtų būti pagyvintas atsiradus šitai automagistralei“, – svarstė Prekybos pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialo pirmininkas Vygantas Subačius.

Marijampolės meras sako, kad rekonstrukcija ypač svarbi regiono plėtrai. „Jaučiame didžiulę naudą iš to, kai buvo pastatytas visas ruožas iki Kauno. Yra daug žmonių, kurie atvažiuoja – ypatingai aukštesnių kompetencijų, vadybinis personalas, kažkurios išskirtinės specialybės gydytojai – jiems daug patogiau ir nėra jokios problemos atvykti į Marijampolę. Taip pat visa mūsų savivaldybės teritorija pastačius šį ruožą link Lenkijos taps patraukli investicijoms“, – teigė Marijampolės meras Povilas Isoda.

Daugiau nei 40 kilometrų „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Suvalkų rekonstrukcija turėtų prasidėti jau kitais metais. Ją užbaigti planuojama iki 2024-ųjų pabaigos. Bendra projekto vertė – apie 300 mln. eurų. Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje 268 kilometrai. Jį sudaro penki magistraliniai keliai.

GALERIJA

  • Darbai kelyje „Via Baltica“ gyventojus varo į neviltį: kai kurie jau mina teismų slenksčius
LNK stop kadras
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

>eXSPERT

Gerai ,,šaudot". Į patį dešimtuką. Žiurnaliugos mokykitės iš tokių kap cinką gaudyt ir įdėt. Jei institute nesimokėt..O tai jūsų str. kaip žolė - be skonio ir spalvos:D)) Bankrutuosit ,, kap švedai prie Poltavos":D)

Klpd.

vėl mūsų valdžia nh'ja nesugeba net paprasčiausius ūkinius-infrastruktūrinius reikalus tvarkyt? (O gal panieka paprastam Žmogui neleidžia..) Ponas ministras, pasiryžusio pionieriaus veidu, išeis į žiniasklaidą, pasakys kokia dešimt pasiryžusiu kalbų ir viskas bus gerai?Atimsit iš žmonių namus dykai ir sakysit kad teip turi būt?

eXPERT

Apgailėtini tempai-KOL JIE TUOS 40 KM IŠSTENĖS,LENKAI PER TA LAIKĄ 1000 KM PASTATYS.LENKAI BAIGIA VISĄ šalį išraizgyti autostradom ,tuom tarpu litovcai tebelopo Vilnius-Klaipėda kelia,gal jau 30 sluoksnių VIENĄ ANT KITO per tą laiką paklojo ir galo nematyti,10 km patvarko,po 3metų provežos atsiranda,kita patvarko ir taip pasakA BE GALO.GAL LIETUVOS KELININKAMS REIKTŲ KONKURENCIJOS,O TAI VISAI APKERPĖJO,REIKTŲ KITŲ ŠALIŲ FIRMAS PABANDYTI SAMDYTI.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS