Dienos rūpestis
Kodėl naktį vairuotojai akina vienas kitą
Ne kiekvienas vairuotojas gali vairuoti naktį. Net labiausiai patyrusius vargina priešpriešiais važiuojančių automobilių žibintai. Taip yra ne tik todėl, jog kai kurie vairuotojai tolimųjų šviesų neperjungia į artimąsias. Gali apakinti bei sukelti avarines situacijas ir kai kurių automobilių artimųjų šviesų žibintai. Kodėl?
Klaipėdos automobilių techninės apžiūros centro “Transkona” gamybos direktorius Algimantas Idzelis mato keletą vairuotojų akinimo ir artimųjų šviesų žibintais priežasčių. Pirma, kai kurie vairuotojai į žibintus savavališkai įsuka galingesnes lemputes, negu numatė gamintojai. Jų galingumas du kartus viršija numatytąjį. “Tai neleistina. Transporto priemonių su tokiomis lemputėmis vairuotojai tai žino, todėl prieš techninę apžiūrą jas pakeičia normaliomis, - teigė A.Idzelis. – Be to, kai kas gali naudoti brokuotas (manome, jog “kiniškas”) lemputes, kurios netaisyklingai sklaido šviesą. Tokiu atveju vairuotojai gali nežinoti, kad jų automobilių šviesos taip pat sudaro avarinę situaciją.”
Antrąja akinimo artimosiomis šviesomis priežastimi A. Idzelis laiko kai kurių vairuotojų nekompetentingumą arba storžieviškumą. “Daugelyje šiuolaikiškų automobilių yra rankinio arba automatinio žibintų šviesų reguliavimo priklausomai nuo automobilių apkrovimo rankenėlės. Važiuojate vienas – nustatote “0” padėtį, dviese – “1”, įsimetėte bulvių maišą – svirtį pasukote ties “2”, įsodinote uošvę – “3” padėtis. Kalbu vaizdžiai – kiekvienas automobilis turi savą žibintų šviesų reguliavimo sistemą. Tačiau daugelis vairuotojų net nenutuokia, kad jų automobiliuose yra šviesų reguliavimo sistema. Dažnai atvažiuoja vairuotojai į techninę apžiūrą, žiūrime – sistema “3” padėtyje. Kai automobilis su netinkamai sureguliuotomis šviesomis išvažiuoja į trasą, jis iškart akina priešpriešiais važiuojančius vairuotojus, nes žibintai šviečia aukštai.”
A.Idzelio nuomone, kiekvienam vairuotojui ne pro šalį pasiskaityti automobilio eksploatavimo vadovą. Tačiau dauguma automobilių Lietuvoje – naudoti, pirkti “iš rankų”. Todėl kas trečias automobilis į techninę apžiūrą atvažiuoja nesureguliuotais žibintais. A.Idzelis pataria netaupyti – arba pirkti eksploatacijos vadovą, arba, keičiant lemputes, kaskart kreiptis į patyrusį meistrą. Abejingai akindami kitus, vairuotojai storžieviai rizikuoja pakliūti į avariją, kurią gali sukelti apakinti vairuotojai.
Naujausi komentarai