Kovose už klientą - triukai

Kovose už klientą - triukai

2004-07-03 09:00

Oro transportas

Kovose už klientą - triukai

Pigių lėktuvų bilietų reklama, siūlanti į Berlyną, Amsterdamą, Hamburgą skristi tik už 95 Lt, Klaipėdoje sukėlė ažiotažą. Daug klaipėdiečių jau spėjo pasinaudoti šia paslauga ir dabar sako, kad iš tiesų skrydis kainuoja du ar tris kartus brangiau, nei skelbė reklama.

ES padarė įtaką

Vieni oro susisiekimo rinkos žinovai tvirtina, kad staigus kainų mažėjimas yra reklaminis reiškinys. Kiti tvirtina, jog tai - Lietuvos įstojimo į ES pasekmė, kai savo veiklą pas mus pradėjo Vakarų Europos kompanijos. Treti sako, kad Lietuvoje jau jaučiamos Europos rinkos perdalijimo pasekmės, o tai kol kas paranku mūsų keleiviams.

Estijos oro linijų įgaliotasis atstovas Lietuvoje Algirdas Karpavičius sakė, kad, Baltijos šalims įstojus į ES, staiga padidėjo vietos kompanijų konkurencija, nes susisiekimo rinka tapo vieninga, atvira visoms Europos Sąjungos narėms.

„Mes taip pat jau lapkritį pradėjome mažinti bilietų kainas vienpusiams reisams iš Vilniaus į Taliną. Tai - įprastas rinkodaros veiksmas - bilietų kainos priklauso nuo lėktuvo apkrautumo ir bilieto išankstinio užsakymo laiko“, - sakė A.Karpavičius.

„West ekspress“ Klaipėdos agentūros atstovybės vadovas Aleksandras Šuršaliovas teigė, jog lėktuvų bilietai iš pradžių pradėjo pigti kitose Europos Sąjungos šalyse, o po gegužės 1-osios - ir Lietuvoje. „Sumaištis rinkoje prasidėjo tada, kai mažo biudžeto oro kompanijos „Riyan Air“, „Easy Jet“ prieš kiek laiko ėmė pardavinėti pigius bilietus. Lėktuvų parkas liko toks pat, tiesiog kompanijos taupo kitoje srityje, pavyzdžiui, dabar reikia mokėti už pusryčius lėktuve. Šios ir kitos kompanijos dirba ne su turizmo agentūromis, bet tiesiogiai su klientais - per internetą“, - sakė A.Šuršaliovas. Dabar ši bilietų kainų mažinimo banga pasiekė ir Lietuvą. Didžiosios bei mažesnės, bet ne mažo biudžeto kompanijos taip pat pradėjo mažinti savo paslaugų kainas.

Žmonėms nepatogu

Bilietas tikrai gali kainuoti 95 Lt, tačiau, kaip tvirtina specialistai, reklamoje nenurodoma, jog keleivis turės primokėti vadinamąją oro uosto rinkliavą. Kartais ji siekia ir 150, ir 230 Lt. Vis dėlto net tokie „pigūs“ bilietai vilioja klaipėdiečius, nes jie tikrai pigūs, palyginti su „ekonominės klasės“ bilietais (į Vokietiją - apie 800 Lt), jau nekalbant apie „verslo klasės“ bilietus (į Vokietiją - apie 1500 Lt). Nepatogumų ir išlaidų klaipėdiečiai turi dar prieš įlipdami į lėktuvą. Iš Palangos oro uosto nėra pigių bilietų į Vokietiją. Tenka važiuoti į Vilnių, mokėti 35-40 Lt už kelionę autobusu ar mikroautobusu bei 10-15 Lt pačioje sostinėje keliaujant į oro uostą.

A.Šuršaliovo duomenimis, didžiąją dalį bilietų vasarą išperka skrendantieji į Airiją, Didžiąją Britaniją. „Keleivių į šias šalis padaugėjo dvigubai, - sakė A.Šuršaliovas. - Be to, nemažai jaunimo skrenda į Ameriką dirbti kruiziniuose laivuose, taip pat į Graikiją ir Kiprą - dirbti aptarnavimo srityje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų