Ukrainos kariams – baltarusiški automobiliai: gauna šansą ištaisyti tai, ką padarė blogo | KaunoDiena.lt

UKRAINOS KARIAMS – BALTARUSIŠKI AUTOMOBILIAI: GAUNA ŠANSĄ IŠTAISYTI TAI, KĄ PADARĖ BLOGO

  • 0

Muitinės mokymo centre stovi automobiliai, kurie keliaus į Ukrainą. Vienas Lietuvos pilietis ėmėsi iniciatyvos, kad šie automobiliai pagelbėtų ukrainiečiams karo metu, pasakojama LNK reportaže. Kol kas tokių automobilių išsiųsta 54.

Tai nėra paprasti automobiliai. Daugelis jų konfiskuoti dėl neteisėtų daiktų gabenimo.

„Automobilis gauna šansą ištaisyti tai, ką padarė blogo. Prieš tai automobiliu vežioti dalykai, aprašyti baudžiamajame kodekse“, – pasakojo Renaldas, kuris ir ėmėsi ieškoti automobilių ukrainiečiams.

Šiuo metu Ukrainoje pageidaujami visokie automobiliai.

 

„Tikrai paima Ukrainos gynėjai ir mikroautobusus, ir kitus įvairiausius automobilius. Jie skiriami spręsti logistikos problemas“, – aiškino Renaldas.

Automobiliai naudojami ne tik karščiausiuose taškuose ar fronte. Dažnai jais pristatomi šaudmenys, maistas, išvežami sužeistieji.

„Logistika labai svarbi, be jos negalima judėti į priekį“, – tikino Renaldas.

Automobilių pasitaiko įvairių: „Toyota“, „Mercedes“ ir pan. Pastarųjų daugiausiai konfiskuojama su baltarusiškais numeriais.

Reikia tvarkyti

Muitinėse kontrabandininkų naudoti automobiliai gali stovėti gana ilgai, net kelis metus. Kai teismų procesai baigiasi, transporto priemonės tampa Lietuvos Respublikos nuosavybe. Daugelis jų pasitaiko prastos būklės.

„Nevažiuoja, reikia automobilių servisų pagalbos. Išsikrovę akumuliatoriai, netvarkingi stabdžiai, priežastys įvairios“, – dalijosi Renaldas.

Vytauto Petriko nuotr.

Veiklą Renaldas pradėjo vasario mėnesį, kai vyras pasiteiravo bičiulių iš Ukrainos, kaip gali padėti. Šie atsakė iš karto – automobilių.

„Tuo metu mes kreipėmės į „Lietuvos žurnalistų autoklubą“, įvairius kanalus, naujienų portalus: kas nenaudoja, nebevažiuoja su automobiliais ir gali paaukoti, paaukokite“, – procesą prisiminė Renaldas.

Vien iš „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ gauta apie 50 automobilių. Galiausiai aukojamų mašinų skaičius sumenko, bet Renaldas gavo pranešimą iš Muitinės departamento. Pasirodo, muitinė turėjo didelį kiekį konfiskuotų automobilių ir galėjo juos perduoti ukrainiečiams.

„Tuomet reikėjo organizuoti automobilių remontavimą: surasti mechanikų, servisų, kas galėtų padėti su atsarginėmis detalėmis“, – dėstė Renaldas.

Laimei, vos sukūrus skelbimą asmeninėje „Facebook“ paskyroje, Renaldui atsiliepė du asmenys, kurie turi automobilių servisus.

„Tikiuosi, kad kai žinia apie veiklą pasklis plačiau, partnerių atsiras dar daugiau“, – vylėsi Renaldas.

Prisidėjo ir muitinė

Lietuvos muitinė turi galimybių atiduoti iš tiesų daug transporto priemonių, sulaikyta ir konfiskuota ne viena dešimtis automobilių, šie išsibarstę po visą šalį.

„Intensyviai bendraujam su ukrainiečių savanoriais, su labdaros ir humanitarinės pagalbos organizacijomis. Muitinė automobilius atiduoda tik humanitariniams tikslams“, – pabrėžė muitinės tarptautinių ryšių skyriaus patarėjas Valdas Dovydėnas.

Rusijos kareivių naikinamoji galia nemaloniai stebina daugelį.

„Rajonai, kur praeina Rusijos kariai, ten dažniausiai nelieka jokios judančios transporto priemonės“, – pastebėjo V. Dovydėnas.

Rajonai, kur praeina Rusijos kariai, ten dažniausiai nelieka jokios judančios transporto priemonės

Didžiausia pagalba – žmonių vienybė, padedant atgaivinti nebejudančius automobilius.

„Daugelis automobilių, stovėjusių aikštelėse, elementariai reikalauja gaivinimo“, – transporto priemonių stovį apibūdino V. Dovydėnas.

Tiesa, automobilių skaičius Lietuvoje fiziškai mažėjo ir jų aukojimo srautas sulėtėjo.

„Palyginus tai, kas vyko akcijos pradžioje ir šias dienas, skirtumas tikrai matosi“, – pastebėjo R. Zapalskis.

Gairės: Ukraina, automobiliai, muitinė, labdara, karas Ukrainoje, LNK turinys
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS