Mažas greitis - tiek pat avarijų

Mažas greitis - tiek pat avarijų

2003-09-26 09:00

Rezultatai

Mažas greitis - tiek pat avarijų

Jau beveik mėnuo, kai Lietuvos miestuose ir gyvenvietėse galioja nauji eismo apribojimai. Ar greičio sumažinimas iki 50 km per valandą turėjo įtakos eismo saugumui? Ar važiuoti tapo patogiau? Net ir ne vairuotojai pastebi, jog automobilių srautas juda lėčiau.

Daugiau grūsčių

Skaitytojas Artūras Sabaliauskas, turintis 15 metų vairuotojo stažą, pastebi, kad mieste važinėjama lėčiau, ypač magistralinėmis gatvėmis. “Į darbą vykstu 5-7 minutėmis ilgiau, nes tenka važiuoti beveik per visą Šilutės plentą. Centre greitis liko toks pat, nes ten ir anksčiau nebuvo kur įsibėgėti”, - sakė jis. Skaitytojas teigė, jog, važiuojant mažesniu greičiu, jo automobiliui reikia 10 proc. daugiau degalų.

Taksi įmonės “Vijuvis” vadovas Juranas Narvilas pastebi vienintelį naujovės “laimėjimą” – dažnesnes grūstis miesto gatvėse, sukeliančias klientų nepasitenkinimą. Įmonės “Autopunkto taksi” direktorius Raimundas Butkevičius sakė, kad sumažintas greitis apsunkino transporto eismą mieste, susidaro didesnės kamšatys.

“Reikia mokytis kitaip važinėti – mažesniu greičiu ir ekonomiškiau”, - teigė direktorius.

Pasak vairavimo instruktoriaus A., sumažinus greitį, gerokai padaugėjo sangrūdų vietose, ir anksčiau pasižymėjusiose grūstimis, pavyzdžiui, prie žiedinės Tilžės ir Sausio 15-osios gatvių sankryžos, važiuojant iš Mokyklos gatvės pusės. “Spūsties valandomis kamšatis neretai prasideda jau prie šviesoforo. Tenka rinktis kitą maršrutą”, - pastebėjo instruktorius.

Avarijų nesumažėjo

Kaip teigė Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis inspektorius Gintaras Ramanauskas, per rugsėjį nebuvo pastebėta, kad, sumažinus greitį 10 km per valandą, sumažėjo avarijų. Jose nukentėjo maždaug tiek pat žmonių, kaip ir praėjusį rugsėjį. Eismo įvykių pobūdis, G.Ramanausko nuomone, liko toks pat: nesilaikoma saugaus atstumo, neteisingai persirikiuojama, nepaisoma važiavimo per sankryžą prioritetų. “Tapo sunkiau išvažiuoti iš teritorijų, nes transporto srautas pastebimai sulėtėjo. Anksčiau, prieš sumažinant greitį, daugelyje ruožų automobiliai nuo šviesoforo važiuodavo grupėmis. Tarp dviejų srautų ir įsiterpdavo tie, kurie išvažiuodavo iš teritorijų”, - pastebėjo G.Ramanauskas.

Klaipėdos autobusų parko bendrovės eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius teigė, kad nors greitis mieste pastebimai sumažėjo, tačiau tai nedarė įtakos autobusų darbui, nes ir anksčiau jie važinėjo lėtai.

Siūlo didinti greitį

Anot G.Ramanausko, maksimalaus greičio sumažinimo rezultatai mieste dar ne kartą bus analizuojami. “Artimiausiame savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdyje pateiksime svarstyti klausimą dėl greičio padidinimo kai kuriose magistralinėse gatvėse, - pastebėjo kelių policininkas. – Greitis bus padidintas iki 70 km per valandą Jūrininkų pr., be to, pailginti Minijos g. ruožai, kuriuose maksimalus greitis bus didesnis nei 50 km per valandą.”

Įmonės “Sankryža” vadovas, Saugaus eismo komisijos narys Apolinaras Bakševičius mano, jog kai kuriose magistralinėse gatvėse, kur komisija po rugsėjo 1-osios dar nepadidino greičio atskiru sprendimu, būtina grįžti prie 60 km per valandą greičio. “Galbūt saugumo atžvilgiu kai kas ir pasikeitė, tačiau susidaro daugiau grūsčių, daugiau kenksmingų teršalų”, - teigė A.Bakševičius.

Projektavimo instituto “Kelprojektas” specialistas Edmundas Kolakauskas mano, jog transporto eismo greitis konkrečioje gatvėje turi tiesiogiai priklausyti nuo jos pralaidumo, juostų skaičiaus. “Manau, kad vakarais ir naktį kai kuriuose magistralinių gatvių ruožuose, kur eismo greitis dar nepadidintas (Mokyklos, Minijos g., Šilutės pl., Taikos pr.), jis turi būti padidintas”, - pastebėjo gatvių projektuotojas.

Jeigu maksimalaus greičio gyvenvietėse sumažinimas iki 50 km per valandą padėties nepagerina (daugeliui eismo dalyvių geriausiu atveju viskas liko kaip buvę), kam apskritai reikėjo keisti eismo taisykles? Prieš naujovės įvedimą valdžios vyrai garsiai skelbėsi Europos Sąjungos rekomendacijas vykdą tik avaringumui mažinti. Kaip matyti iš pirmojo mėnesio rezultatų, avarijų skaičius liko toks pat.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų