Mergaitėms labiau sekasi nei berniukams

Mergaitėms labiau sekasi nei berniukams

2003-11-28 09:00

Mokyklose

Mergaitėms labiau sekasi nei berniukams

Mūsų moksleiviams sunkiai sekasi sklandžiai dėstyti mintis, argumentuoti savo nuomonę, atrinkti svarbiausią informaciją – tai tik viena paaiškėjusi tiesa po šiemet atlikto nacionalinio tyrimo. Vakar jo rezultatai buvo pristatyti Klaipėdos apskrities pedagogams, susirinkusiems į uostamiesčio Vytauto Didžiojo gimnaziją.

Klaipėdos apskrities Valstybinės švietimo priežiūros tarnybos vedėja Birutė Banevičienė priminė, kad šių metų gegužę nacionaliniame IV ir VIII klasių moksleivių pasiekimų tyrime tarp kitų šalies mokyklų dalyvavo ir 26 mūsų apskrities mokyklos.

Švietimo plėtotės centro vyriausioji specialistė Violeta Jonynienė sakė, kad tai jau antrasis tyrimas iš keturių Mokyklų tobulinimo programos tyrimų serijos. Jo tikslas - išnagrinėti bei įvertinti esamą IV ir VIII klasių moksleivių lietuvių gimtosios kalbos, matematikos, gamtamokslinio ir socialinio ugdymo padėtį bei nustatyti, kaip galima pagerinti mokymo ir mokymosi rezultatus.

Tyrimas parodė, kad daugumos moksleivių ugdymo rezultatai iš esmės atitinka Bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų reikalavimus. Tačiau tyrimas atskleidė sritis, kuriose moksleivių pasiekimai turėtų būti geresni: gimtosios kalbos teksto kūrimo (IV ir VIII klasėse), matematikos skaičiavimo (IV klasėje), uždavinių sprendimo (VIII klasėje) ir gamtos mokslų svarbiausių sąvokų supratimo (VIII klasėje). Dar paaiškėjo, kad moksleivių žinios yra tvirtesnės nei gebėjimai jas taikyti. Be to, vaikams sunkiai sekasi sklandžiai dėstyti mintis, argumentuoti savo nuomonę, atrinkti svarbiausią informaciją.

Tyrimas atskleidė, jog kaimo mokyklų moksleivių pasiekimų vidurkiai yra žemesni nei miestų ir rajono centrų mokyklų. Taip pat tyrimas parodė moksleivių mokymosi pasiekimų netolygumą pagal mokyklų tipus. Aukščiausi pasiekimai užfiksuoti darželiuose-mokyklose, pradinėse mokyklose bei gimnazijose, o žemiausi – pagrindinėse mokyklose. Tyrimas atskleidė ir moksleivių rezultatų skirtumus pagal lytį. Paaiškėjo, kad tiek IV, tiek VIII klasėje berniukų apibendrinto mokymosi pasiekimų rodiklio vidurkis yra žemesnis nei mergaičių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų