Nenori būti išnaudojami

Nenori būti išnaudojami

2004-04-26 09:00

Diskusija

Nenori būti išnaudojami

Moksleiviai vasarą ieško darbo, kuris dažniausiai yra nelegalus. Ar toks darbas yra vaikų išnaudojimas? Apie tai moksleiviai diskutavo su Klaipėdos politikais bei valdžios atstovais.

Legaliai įsidarbinti trukdo dvi aplinkybės: darbdavys nėra suinteresuotas priimti vaiko, nes mokesčius moka kaip už suaugusįjį, tačiau moksleivis turi dirbti mažiau darbo valandų nei suaugęs žmogus. Nepilnamečiai renkasi nelegalų darbą todėl, kad nori uždirbti pinigų.

Praėjusią savaitę į uostamiesčio savivaldybę susirinkę Klaipėdos mokyklų bei gimnazijų atstovai priėmė rezoliuciją. Joje siūlomi būdai, kaip išspręsti nelegalaus moksleivių darbo problemas. Vienas pasiūlymų – mažinti mokesčius dirbančiam nepilnamečiui.

Merginos ir vaikinai po diskusijų su vietos valdžia priėmė ir kitą jiems svarbią rezoliuciją, susijusią su moksleivių savivalda švietimo įstaigose.

Dokumente teigiama, kad mokyklose moksleivių savivaldos veikla dažniausiai apsiriboja renginių, laisvalaikio organizavimu, budėjimu mokyklose ar diskotekose. Aptariant mokyklos problemas, pavyzdžiui, lėšų panaudojimą, moksleivių dalyvavimas yra minimalus. Moksleiviai arba nežino savo teisių, arba jie yra suvaržomi mokyklos administracijos.

Tam, kad moksleivių savivalda mokyklose nebūtų vien formalumas, priimtoje rezoliucijoje siūlomi keli būdai, tarp kurių – išleisti kompaktinį diską ar leidinį su visa reikalinga informacija apie mokinių savivaldos institucijų veiklą.

Klaipėdos moksleivių priimtos rezoliucijos rezultatas - balandžio19-25 dienomis šalyje vykusios „Veiksmo savaitės-2004“. Lietuva pirmą kartą prisijungė prie pasaulinės „Veiksmo savaitės“. Ji užsienyje vyksta jau ketvirtus metus.

„Veiksmo savaitės“ vienas pagrindinių tikslų - skatinti moksleivius tiesiogiai bendrauti su bendruomene, valdžia, taip pat švietimo srityje dirbančiais pareigūnais.

„Veiksmo savaitę-2004“ Lietuvoje organizavo Lietuvos moksleivių sąjunga, Lietuvos moksleivių parlamentas, Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija, Nacionalinis švietimo forumas, Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija, Vilniaus pedagoginio universiteto Socialinės pedagogikos katedra.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų