Konfliktas
Nesulaukę kelto, prisimena tiltą
Nuo orų kaprizų priklausantis vandens transportas – bendrovė Smiltynės perkėla - priekaištų sulaukia ne tik vasarą, kai kartais susidaro nemažos į kurortus vykstančių žmonių eilės. Rudenį keltais skundžiasi jau ne poilsiautojai, bet Neringos gyventojai.
„Su vaikais teko valandą sėdėti į keltą jau įleistoje mašinoje, - sakė Neringos gyventojas Arvydas, spalio 17-osios vakarą su šeima senojoje perkėloje kėlęsis į neriją. - Kyla klausimas, kodėl mus įleido į keltą, nors buvo pakilęs vėjas? Ar keltininkai nežinojo, jog vėjas pakils? Reiso sulaikymas man ir šeimai sukėlė nemažų nepatogumų. Dar kartą įsitikinau, kad per marias reikalingas tiltas.“
Bendrovės Smiltynės perkėlos direktoriaus pavaduotojas Stanislovas Kontrimas „Klaipėdai“ sakė, kad spalio 17-ąją 18.30 val. buvo gautas pranešimas, jog vėjo greitis pasiekė 25 m per sekundę, todėl nutraukiamas darbas. Keltai nebeplaukia, kai vėjo greitis – 18 m per sekundę. „Kai vėjas šiek tiek nurimo, 19.40 val. organizavome neeilinį reisą, tik jau naujojoje perkėloje. Kartu su kapitonu Brazausku visus keleivius asmeniškai paprašėme iš „Nidos“ persėsti į „Žalgirį“, tai yra patikimesnį didelį keltą. Naujojoje perkėloje keltas specialiai laukė, kol žmonės (penkios mašinos iš Nidos ir viena iš kito miesto) atvažiuos iš centro. Kapitonas išplukdė keltą į reisą, nors galėjo šito nedaryti – vėjas dar buvo pakankamai stiprus. Taigi manau, kad žmogus be reikalo piktinosi“, - sakė S. Kontrimas.
Keltų eismas pučiant stipriam vėjui visada ir visur (ypač žiemą) buvo problema, kurią Smiltynės perkėla pradėjo spręsti 2004 metų pavasarį įsigydama naują keltą „Neringa“. 9 mln. Lt kainavęs keltas Smiltynės perkėlos užsakymu buvo pastatytas Bulgarijos Burgoso miesto laivų statykloje. Perkėla neatsisako planų toliau atnaujinti keltus. Paskelbtas naujo kelto statybos konkursas. Neoficialiais duomenimis, konkurse dalyvauja dvi laivų statyklos – Burgoso ir Vakarų laivų gamykla iš Klaipėdos. Dabar Smiltynės perkėla turi penkis keltus, iš kurių du pastatyti praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio pradžioje. Antikvarinių laivų perkėla, matyt, atsikratys tik gavusi naują keltą.
Naujausi komentarai