MIESTO VEIDAS
Savivaldybė šluos nelegalias reklamas
Savivaldybės administracija pareikalavo, kad iki spalio 13 dienos nelegalių reklamų savininkai nukeltų savo įrenginius. Jeigu to padaryta nebus, savavališkai įrengta reklama bus demontuojama be atskiro įspėjimo. Savivaldybė jau ne pirmą kartą grasina be gailesčio šluoti nelegalias reklamas.
Karo nenori niekas
Kaip „Klaipėdą“ informavo savivaldybės vyriausiasis dailininkas Mindaugas Petrulis, nelegalia reklama laikoma ne tik tokia, kuri įrengta be projekto ir suderinimo, bet ir ta, kuri neturi galiojančio leidimo ir už ją nemokama vietinė rinkliava.
Pasak M.Petrulio, kai kas savivaldybės susirūpinimą nelegalia reklama jau pavadino „karu“.
„Nenoriu vartoti tokio žodžio ir nemanau, kad karo priemonėmis ką nors pasieksime. Man atrodo, kad miesto viešosios reklamos reikaluose būtina daugiau bendradarbiauti visoms suinteresuotoms pusėms ir ieškoti visus patenkinančių sprendimų“, - sakė M.Petrulis.
Pinigai ir skonis
Vyriausiasis dailininkas pasakojo, kad reklamų kūrėjai ir gamintojai dažnai atsiduria nepavydėtinoje padėtyje, kai reklamos užsakovas, neturintis jokio supratimo apie viešąją reklamą, reikalauja bendrą estetinį vaizdą gadinančių dalykų.
Miesto įvaizdžio kūrimas reikalauja, kad reklamos užsakovai ir kūrėjai įvertintų visą aplinką, kurioje stovės reklamos įrenginys. Atrodytų, visi supranta, kad vienokia reklama gali būti pramoninėje zonoje, kita - miegamuosiuose rajonuose, ypatinga ir savita - senamiestyje.
M.Petrulis teigė, kad kiekviena reklama skiriama vartotojui. Tačiau dažnai negalvojama, koks yra tas vartotojas: ar pėsčiasis, ar automobilininkas, ar poilsiautojas pajūrio zonoje. Dažnai viskas daroma vienodai ir reklama tampa neveiksminga.
Reikia mokėti
Reklama apmokestinama visuose savivaldybės nuosavybės teise valdomuose objektuose arba teritorijose. Konkreti reklamos vieta lemia mokesčio dydį, ypač patraukliose vietose naudojamas ir papildomas koeficientas. Kvadratinio metro kaina mėnesiui paprastai yra apie 30 litų. Tokią kainą nustatė Klaipėdos miesto savivaldybės taryba.
M.Petrulio pastebėjimu, privačių objektų, statinių ar teritorijų savininkai su reklama dažnai elgiasi mažų mažiausiai neapgalvotai. Neretai jiems taip pat atrodo, kad savo teritorijoje gali daryti ką nori. Reklama netgi pavirsta koktumą keliančiais puošybos elementais, tada visai neaišku, kokiam vartotojui ji skiriama.
Reklamų miškas
Vyriausiasis dailininkas minėjo keletą miesto vietų, kuriose yra toks stendų margumynas, kad reklama rėkia viena per kitą. Kaip joje susigaudyti? Tokias „rėksmingas“ teritorijas nesunku pastebėti Šilutės plente, Dubysos gatvėje.
M.Petrulis sakė, kad gana įžūliai elgiasi įvairių komercinių objektų savininkai senamiestyje. Jie dažnai naudoja kilnojamus reklaminius stendus, kurie pastatomi siauruose senamiesčio šaligatviuose. Stendas, užuot skatinęs apsilankyti senamiesčio parduotuvėse, trukdo eismui, erzina, užtveria kelią. Tačiau daugelis prekybininkų galvoja priešingai.
Išvalyti iš miesto nelegalias iškabas nėra paprasta. Per porą metų pavyko nukelti vos kelias dešimtis savavališkai pastatytų reklaminių stendų, tačiau jų vietoje vis išdygsta nauji.
Klaipėdos taryba nusprendė parengti vizualinės informacijos ir išorės reklamos miesto specialųjį planą. Jis reglamentuos reklamos įrenginių principus ir būdus, jų gabaritus, pobūdį, konkursines vietas.
Naujausi komentarai