Eismas
Šilutės plentu leista važiuoti greičiau
Šilutės plente nuo sankryžos su Statybininkų pr. iki sankryžos su Smiltelės g. maksimalus greitis bus padidintas iki 60 km per val. Vakar posėdyje taip nutarė Klaipėdos savivaldybės saugaus eismo komisija.
Šiame ruože gyvenamieji namai yra pakankamai toli nuo važiuojamosios dalies, nedaug šviesoforų ir pėsčiųjų perėjų, todėl, padidinus greitį, spūsties valandomis padidės plento pralaidumas. Komisija šią problemą pradėjo svarstyti po publikacijos “Klaipėdoje”. Vasario 3 d. straipsnyje buvo rašoma, jog pagal kai kurių Lietuvos miestų pavyzdį pramoninių rajonų ruožuose galima padidinti greitį nekeliant rizikos eismo saugumui. Pernai rugsėjo 1-ąją, pakeitus eismo taisykles, Lietuvos gyvenvietėse greitis buvo apribotas iki 50 km per valandą.
Saugaus eismo komisija apsvarstė ir neįprastą Smiltynės perkėlos bendrovės pasiūlymą vasarą Smiltynėje organizuoti keleivių vežimą vadinamaisiais autotraukiniais (du autotraukiniai su 2 l tūrio dyzeliniu mikroautobusu vilkiku ir trimis vagonėliais). Bendrovė siūlo įsteigti keletą maršrutų: Naujoji perkėla-paplūdimys, Senoji perkėla-paplūdimys, Senoji perkėla-Jūrų muziejus. Komisija pritarė minčiai vežti keleivius autotraukiniais, tačiau nesuteikė šiam verslui išimtinių teisių.
Klaipėdos VPK eismo priežiūros skyriaus vyresnysis inspektorius Gintaras Ramanauskas sakė, jog negalima vežti keleivių pėsčiųjų taku, vedančiu į paplūdimį, kaip planuoja Smiltynės perkėla. Savivaldybės departamentų vadovai Alfonsas Šimkus ir Kastytis Macijauskas ginčijo, jog kalbama apie naujo maršruto organizavimą, autotraukinys – toks pat vežėjas, kaip kinkomasis transportas ar autobusas, todėl maršrutas turi būti steigiamas pagal nustatytą tvarką.
Komisija, pritarusi keleivių vežimo autotraukiniais organizavimo minčiai, nusprendė, kad Smiltynės perkėla savo sumanymus turi derinti su saugaus eismo priežiūros skyriumi, savivaldybėje patvirtinti maršrutą. Dažniausiai maršrutas suteikiamas konkurso, kuriame dalyvauja visi norintieji jį aptarnauti, metu. Devintojo dešimtmečio pradžioje, kai tarp vežėjų nebuvo konkurencijos, iki Jūrų muziejaus kursavo Rygos gamyklos autotraukinys. Tuometinis autotraukinys – mikroautobusas RAF su benzininiu varikliu ir vagonėliais, skirtas aptarnauti oro uostus. Savo Lietuvoje dar neįregistruotus autotraukinius Smiltynės perkėla ketina įsigyti Belgijoje.
Komisija taip pat aptarė gyventojų ir bendrovių prašymus apriboti sunkvežimių eismą, rezervuoti stovėjimo vietas, įrengti kelio ženklus. Ilgai buvo aptariami eismo gerinimo Klaipėdoje 2004-2006 metais programa, taip pat S. Dariaus ir S. Girėno g., J. Janonio ir Sportininkų g. sankryžos rekonstrukcijos projektas.
Naujausi komentarai