Tikrina mikroautobusų vairuotojų kantrybę

Tikrina mikroautobusų vairuotojų kantrybę

2004-03-17 09:00

Transportas

Tikrina mikroautobusų vairuotojų kantrybę

Mikroautobusų vairuotojų – maršrutinių taksi vežėjų artimiausiu metu laukia naujovės, kurios jiems suteiks nemažai rūpesčių. Savivaldybė ruošia sutarties su vežėjais projektą, pagal kurį konkretų maršrutą aptarnaus ne pavieniai vežėjai, bet vienas ūkinis subjektas, bendrovė ar individuali įmonė.

“Taip lengviau kontroliuoti vežėjus, jeigu bus padarytas pažeidimas – žinosime, ką bausti”, - aiškino planuojamos naujovės esmę savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Arūnas Smaguris. Šiuo metu savivaldybė konsultuoja vežėjus, vyksta ilgas abipusių nuolaidų ir derinimų procesas. Galbūt jau artimiausiomis dienomis bus paskelbti konkursai aptarnauti konkrečius miesto maršrutus.

Sutarties projekto svarstymą stebi miesto valdžia ir kiti vežėjai. Šiomis dienomis viena viešųjų ryšių kompanija surengė reidą, per kurį kompanijos darbuotojai šešiuose miesto maršrutuose stebėjo, kaip vežėjai laikosi eismo taisyklių. Kokią išvadą padarė “prevencinės akcijos” organizatoriai? Tikriausiai tokią, kuri daugumai vairuotojų ir taip aiški, – nemažai mikroautobusų vairuotojų, vaikydamiesi pelno, pamiršta eismo taisykles, sudaro avarines situacijas.

A. Smaguris bei kiti savivaldybės darbuotojai sakė, kad jie niekieno neprašė rengti kokią nors akciją, be to, eismo saugumas nesusietas su konkurso skelbimu.

“Akcijos tikslas – išanalizuoti “mikroautobusininkų” vairavimo stilių. Akcijos organizatorių prašymu skyrėme policijos ekipažą. Policininkai stebėjo ir fiksavo pažeidimus, kuriuos darė mikroautobusų vairuotojai”, - sakė Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus komisaras inspektorius Alvydas Katkauskas. Pasak A. Katkausko, policininkai vairuotojų nebaudė, tik nurodė jų padarytų pažeidimų skaičių.

Viešosios įstaigos “Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas Gintaras Neniškis taip pat teigė, kad jo darbuotojai reide nedalyvavo, jis nežino, kam gali būti panaudota reido medžiaga ir kas jį užsakė. Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė sakė taip pat neužsakiusi reido, per kurį buvo tikrinama, kaip maršrutinių taksi vežėjai laikosi eismo taisyklių.

A. Smagurio nuomone, eismo taisyklių laikymasis ar nesilaikymas neturi įtakos keleivių vežimo sutarties su savivaldybe sąlygų vykdymui. “Jeigu vežėjai pažeidžia eismo taisykles, juos baudžia policija. Negalima du kartus bausti už vieną nusižengimą. Licencijų komisija vairuotojus baudžia už vežimo taisyklių pažeidimą, pavyzdžiui, vežimą be bilietų, šiurkštumą su keleiviais”, - teigė A. Smaguris. Planuojama, kad ateityje vežimų kontrolės funkcijas mikroautobusuose atliks viešoji įstaiga “Klaipėdos keleivinis transportas”. Tenka pripažinti, jog visuomenė taikstosi su paradoksu, kurį sukuria mikroautobusų vairuotojai: šie vežėjai dažnai pažeidžia eismo taisykles, tačiau mieste sukūrė patogų susisiekimo būdą.

Regis, ateityje tik policininkai mokys mikroautobusų vairuotojus eismo taisyklių. Pasak A. Katkausko, mikroautobusų vairuotojai daro būdingus pažeidimus: “Kai kurie vairuotojai nesilaiko persirikiavimo taisyklės, iš anksto nerodo persirikiavimo signalų, išlaipina keleivius prieš perėjas, sankryžas bei antroje eismo juostoje”. Kitas klausimas, ar policija dažnai baudžia tuos vežėjus, kurie pažeidžia eismo taisykles.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų