A. Veryga pristatė socialinę reklamą: skatins nėščiąsias vengti alkoholio | KaunoDiena.lt

A. VERYGA PRISTATĖ SOCIALINĘ REKLAMĄ: SKATINS NĖŠČIĄSIAS VENGTI ALKOHOLIO

Kaip teigė Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, reklama nukreipta ne tik į nuolat alkoholį vartojančias būsimas mamas, kai kūdikiui gresia sunkūs sutrikimai, kaip vaisiaus alkoholinis sindromas, bet ir į priklausomybės nuo alkoholio neturinčias nėščiąsias, kurioms dar nereikia specializuotos priklausomybės ligų specialistų pagalbos.

„Šiuo atveju, kalbame apie moteris, kurios neturi priklausomybės nuo alkoholinių gėrimų,  ir jos laisvai gali apsispręsti, nutraukti ar nenutraukti vartojimo. Tokiais atvejais, kai pavartojami kiekiai yra nedideli, ryškių apsigimimo ženklų dažnu atveju ir neįmanoma pamatyti, bet vėliau šie efektai pasireiškia vaikui augant, vystantis, pamatome tam tikrų raidos sutrikimų“, – spaudos konferencijoje sakė A. Veryga.

Ministro teigimu, šių sutrikimų skaičiai auga ir alkoholio vartojimas yra viena to priežasčių ir linkėjo „elgtis sąmoningai“ tiek besilaukiančioms moterims, tiek ir planuojantiems susilaukti, kadangi didžiausi alkoholio padaromi pažeidimai įvyksta pirmosiomis nėštumo savaitėmis. Ministras taip pat tikisi, kad socialinė reklama pasieks tikslines grupes.

 

 

Reklaminis klipas, kuriame apie problemą kalba žinomos moterys žinomos moterys Indrė Stonkuvienė, Erika Vitulskienė ir Ineta Stasiulytė, bus rodoma socialiniuose tinkluose, didmiesčių viešajame transporte. Tikimasi, jog įvykus viešiesiems pirkimams, ji bus parodyta per regionines kabelines televizijas, taip pat – nacionaliniuose naujienų portaluose, komercinėse televizijose.

SAM teigimu, iš viso reklamos kūrimas ir sklaida kainuos apie 15 tūkst. eurų.

Medikė: vien socialinė reklama nepadės

Kauno klinikų Akušerijos ir ginekologijos klinikos vadovė Rūta Nadišauskienė sako, kad jautriausiai vaisius į alkoholį reaguoja pirmaisiais nėštumo mėnesiais – tuomet gresia persileidimas, priešlaikinis gimdymas, kelia mažo vaisiaus svorio riziką.

„Vėliau tai susiję ne tik su vaisiaus, bet ir su naujagimio, o vėliau – ir su vaiko vystymusi. Jau buvo minėta, kad tai yra elgesio sutrikimai, intelekto, mokymosi sutrikimai, tai gali būti ir širdies, ir inkstų įvairi patologija, kurią galbūt ne visada tai stebintys gydytojai gali susieti su alkoholio vartojimu nėštumo metu“, – pabrėžė klinikos vadovė.

Anot jos, apčiuopiamos statistikos Lietuvoje nėra, tačiau tarptautinių tyrimų duomenimis, nuo 1 iki 5 proc. populiacijos moterų vartoja alkoholį nėštumo metu.

Jau buvo minėta, kad tai yra elgesio sutrikimai, intelekto, mokymosi sutrikimai, tai gali būti ir širdies, ir inkstų įvairi patologija.

Ji tikisi, kad klipą pamatys kuo daugiau moterų, tačiau sako, kad vien šios iniciatyvos nepakanka problemai spręsti.

„Žinote, kaip ir su kitomis prevencinėmis programomis, tarkime, kaip gimdos kaklelio vėžys, mums nepavyksta pasiekti tų didžiosios rizikos moterų. Šiuo atveju  – taip pat. Jeigu mūsų Perinatologijos centre maždaug vieną kartą per mėnesį matome, turime apgirtusią gimdyvę, o kartais yra ir dvi tokios gimdyvės – tai yra tik Perinatalinio centro skaičiai. Jeigu ištirtumėme visą Lietuvą, turbūt, kolegos referuotų dar didesnius skaičius“, – sakė medikė.

Ji kvietė ne tik medikus, bet ir socialinės srities darbuotojus „padirbėti ir laiku nustatyti rizikos moteris, padėti joms susiturėti“.

„Aišku, ir profesionalų pagalbos čia reikės, kad jos bent jau nėštumo metu negertų alkoholio. Tikrai, viena taurė yra neleistina. Tačiau jei jau išgėrėte tą vieną taurę, negraužkite savęs visą likusį nėštumą, tiesiog daugiau – nė vienos taurės, nė vieno lašo nėštumo metu, pogimdyviniame laikotarpyje žindant naujagimį“, – pabrėžė ji.

Klipe nusifilmavusi I. Stonkuvienė sakė pati būdama nėščia ne kartą sulaukusi pasiūlymo išgerti.

„Manau, kad ši reklama jau yra gera pradžia, kad mes apie tai kalbame. Tai – gražus,  įtaigus reklaminis klipas, kuris verčia susimąstyti kiekvieną, padrąsinti visus apie tai šnekėti, jei pamato – fiksuoti, padėti kalbėti apie tai  ir pasakyti, kad tos senos tradicijos, tas lietuviškas mentalitetas, svetingumas, kuris neatsiejamas nuo alkoholio – jį reikėtų keisti“, – sakė ji.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS