Finišavo XIV-asis tarptautinis žurnalistų ralis Pereiti į pagrindinį turinį

Finišavo XIV-asis tarptautinis žurnalistų ralis

Finišavo XIV-asis tarptautinis žurnalistų ralis
Finišavo XIV-asis tarptautinis žurnalistų ralis / Eriko Ovčarenko nuotr.

Šeštadienio vakarą Raudondvaryje (Radviliškio rajonas) finišavo Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas tradicinis, jau keturioliktasis tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2009”. Jame be greičiausių šalies plunksnos brolijos narių būrio varžėsi ir kolegos iš Lenkijos, Latvijos, Estijos ir Ukrainos. Prie starto linijos šiemet  išsirikiavo 28 ekipažai, finišo liniją kirto 25.  

Trumpas, bet intensyvus

Ralį „Lietuva 2009“ rengiantis šalies žurnalistų autoklubas atsižvelgė į sunkmečio sąlygas ir gerokai sutrumpino varžybų formatą.

„Jeigu pernai ralio dalyviams per dvi dienas teko įveikti daugiau nei 700 kilometrų, tai šiemet pavyko parengti labai kompaktiškas, tačiau  ne mažiau intensyvias varžybas. Taip pavyko sutaupyti ir pačių ralio dalyvių, ir rengėjų išlaidas“, - džiaugėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Mindaugas Grinius.

Nors ralis truko tik vieną dieną, tačiau jo dalyvių laukė 14 greičio ruožų bei specialiųjų rungčių.  

Orai šiemet pasitaikė labai permainingi, todėl ne vieną rungtį lenktynių lyderiai pradėdavo šlapioje trasoje, o kiti ją baigdavo, kai danga gerokai pradžiūdavo, ir atvirkščiai.

„Gamta savo akibrokštais šiam raliui galbūt netgi suteikė savotiško žavesio ir padarė jį dar labiau intriguojančiu“, - pabaigtuvių vakare pastebėjo nuolatinis šio ralio trasų sudarytojas Gintautas Šlėderis. 

Trečias kartas nemelavo 

Nors šiose varžybose nėra skaičiuojama absoliuti įskaita, o varžomasi atskirose automobilių klasėse (taip siekiama suvienodinti dalyvių galimybes), vis tik šių metų ralį galima vadinti Tomo Balžeko ir  Linos Paliukaitės triumfu.  

Jų ekipažas, vairavęs „Subaru Impreza WRX STi“ automobilį, buvo greičiausias susumavus visų greičio ruožų rezultatus ir nugalėjo ne tik automobilių klasėje, kurių variklių darbo tūris per 2000 kubinių centimetrų, bet ir laimėjo nemažai specialiųjų greičio ruožų  bei susižėrė krūvą rėmėjų apdovanojimų. 

„Fantastika. Žurnalistų ralyje dalyvauti pradėjau tik prieš trejus metus ir tikrai nesitikėjau tokio gero rezultato', - po apdovanojimų ceremonijos kvapo negalėjo atgauti dienraščio „15 min.“ generalinis direktorius T. Balžekas.

Aštri kova užsimezgė nuo pat lenktynių pradžios Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, kur ralio dalyviai varžėsi dėl renginio rėmėjo - bendrovės „Mototoja“ prizų. 

Pirmąją 11,1 km. ilgio greičio rungtį laimėjo „Formulės 1“ komentatoriaus Kristijono Kaikario ir Lauryno Kentros ekipažas, vairavęs „Subaru Impreza STI“  ir varžęsis automobilių, turinčių per 2000 kubinių centimetrų variklio darbo tūrį, klasėje. 

Tik 8,2 sek. nuo lyderio atsiliko toje pačioje automobilių grupėje rungtyniavęs ir tokį pat automobilį vairavęs dienraščio „15 min.“ T. Balžeko ir L. Paliukaitės duetas, o trečiąjį laiką parodė „Kauno dienos“ žurnalistas Renaldas Gabartas su Vincu Gerdžiūnu, vairavę „Volkswagen Golf“. 

Deja, šio dueto negalėjo džiuginti pasiektas rezultatas, nes Kačerginėje dėl variklio gedimo pajėgus, ne vieno žurnalistų ralio laimėtojų R. Gabarto ir V. Gerdžiūno ekipažas buvo priverstas sudėti ginklus. Jiems beliko guostis ralio draudiko - „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo marketingo skyriaus vadovo Vido Gudonio įteiktu paguodos prizu - draudimo 20 tūkstančių litų sumai nuo nelaimingų atsitikimų polisu. 

Mūšis prie „Babilono“

Jau trečius metus paeiliui žurnalistų ralio maršrutai neaplenkia ir Panevėžio pramogų ir prekybos centro „Babilonas“. Erdviose šio didžiulio centro aikštelėse šeštadienį virė itin atkakli kova, kurią stebėjo gerokai per tūkstantį lietaus nepabūgusių žiūrovų.

Neilgą, pusės kilometro „Babilono“ greičio rungtį su BMW laimėjo svečių įskaitoje varžęsis Mariaus Samuolio ir Kajaus Ruehlingo ekipažas. 

K.Ruehlingas - žurnalistų ralio generalinio rėmėjo, didžiausio Vokietijos padangų gamintojo „Continental AG“ spaudos ir viešųjų ryšių tarnybos vadovas, pirmą kartą dalyvavo šiame ralyje. 

„Įspūdžiai - nepakartojami. Pribloškė puiki renginio organizacija, aštri, nekompromisinė kova trasoje ir draugiškas bendravimas po finišo. O kad į Lietuvą kasmet susirenkantys žurnalistai tikrai greiti - girdėjau seniai, o įsitikinau šiandien“, - baigiamajame renginio vakare kalbėjo garbus svečias.  

Specialią „Continental“ greičio rungtį prie „Babilono“ laimėjo K.Kaikaris, pranokęs T.Balžeką ir Dainių Leonavičių su Lina Leonavičiūte. 

Ne tik netikėta atrakcija, bet ir rimtomis varžytuvėmis ralio dalyviams tapo renginio rėmėjo „Toyota“ pasiūlytas išbandymas - kova dėl „Tokvilos“ prizų visiškai vienodais „Toyota iQ“ automobiliais, kurių ratus suka itin ekonomiški ir ekologiški vos 996 kub. cm. darbo tūrio varikliai.  

Geriausią rezultatą su „iQ“ pasiekė iš galingo „Mitsubishi Lancer Evo“ į mažylį persėdęs svečių įskaitoje rungtyniavęs Vyto Bilinsko ir Lino Gataučio ekipažas, pranokęs žurnalistą Liną Butkų su Adomu Šablevičiumi. 

Kadangi svečių rezultatai neįeina į bendrą ralio įskaitą, „Tokvilos“ taurė atiteko pastariesiems.

„Gjensidige“ prizas - į Latviją

„Žvyro“ karaliaus titulą ir renginio draudiko „Gjensidige“ prizą į Latviją išsivežė Martino Dzeničio ir Andrio Malnieko duetas. Jų vairuojamas galingas „Mitsubishi Lancer Evo VI“ abu kartus pirmas kirto vienintelių žvyro danga vykusių greičio rungčių hipodrome finišo linijas.  

Lenktynes stebėjęs ir prizą rungties nugalėtojams įteikęs „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo marketingo skyriaus vadovas V. Gudonis sakė, jog latvių važiavimas puoštų ir bet kurį Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą.  

Nugalėtojų garbės pakyla

14-tojo tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva 2009“ dalyviai dėl nugalėtojų laurų varžėsi penkiose klasėse.

Paskelbus varžybų rezultatus, bene labiausiai džiaugėsi laikraščio „15 min.“ T. Balžeko ir L. Paliukaitės ekipažas, ne tik šventęs pergalę galingiausių, per 2000 kub. cm automobilių klasėje, susilaukusioje ir daugiausia dalyvių, bet ir greičiausiai - per 36 min. 56,6 sek. įveikęs visas  40,2 kilometro ilgio greičio rungtis. 

Antrąją vietą šioje klasėje užėmė K.Kaikaris su L.Kentra, o trečiąją - „Autosporto“ atstovai Artūras Pakėnas su Eidvile Pakėnaite („Subaru Impreza“). Beje, į antrąją vietą šis ekipažas smuktelėjo dėl kurioziškos klaidos - baigę pasirodymą vienoje rugtyje pamiršo pasižymėti laiko kontrolės punkte ir gavo minutę baudos. Taui "suvalgė" greičio ruožuose susikrautą bene 15 sekundžių  persvarą.

Ne mažiau aplodismentų nei greičiausieji susilaukė ir vienintelis šiame ralyje dalyvavęs dailiosios lyties atstovių - „Lietuvos ryto“ žurnalisčių Ingos Junčienės ir Daivos Kaikarytės („Audi A4“) ekipažas, kuris ir tapo moterų įskaitos nugalėtoju. 

Automobilių klasėje iki 2000 kub. cm. pergalę antrus metus paeiliui šventė D. Leonavičius su L. Leonavičiūte. Jie pranoko Arūną Volungevičių su Ąžuolu Žadeika („Renault Twingo“) ir tręčiąją vietą šioje klasėje užėmusių svečių iš Lenkijos Tomaszo Wazynskio ir Marcino Martynskio ekipažą („Citroen ZX“). 

Klasėje iki 1600 kub. cm. pergalę iškovojo laipteliu aukščiau nei pernai palypėję Valdas ir Paulius Valiukevičiai, o pernykščiai šios įskaitos nugalėtojai L. Butkus su A. Šablevičiumi smuktelėjo pakopa žemyn. 

Trečiąją vietą užėmė šeimynininis Donato ir Gritos Stanionių ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer“.

Dyzelinių automobilių klasėje nugalėjo dar vienas „15 min.“ ekipažas. Žilvinas Pekarskas su Giedriumi Žiura („Kia Pro Ceed“) įrodė savo pranašumą prieš Dainių Ožalą su Kristina Ragauskiene („Opel Astra“) ir trečioje vietoje likusius estus Toomą Vabamae ir Alarą Hermansoną („Seat Leon 2TDI“). 

Svečių klasėje savo pranašumą vėl įrodė V. Bilinskas su L. Gataučiu, aplenkęs Kęstutį  Taškūną su Andrejumi Savčenka. Trečioji vieta atiteko Artūrui Mrazauskui su Dariumi Baltramiejūnu, vairavusiems „Seat Ibiza“.

Visi ralio prizininkai gavo specialiai šioms varžyboms nukaldintus medalius ir buvo apdovanoti vertingais „Toyota“ prizais (laikrodžiais, striukėmis ir piniginėmis). Prizais ir taurėmis apdovanoti specialių greičio ruožų („Continental“, „Verus auto“, „Gjensidige“) laimėtojai. 

Atskirai pagerbti ir greičiausieji užsienio šalių ekipažai, kurių varžytuvėse nugalėjo svečiai iš Lenkijos Konradas Kwiatkowskis ir Lukaszas Wlochas, pranokęs latvius M. Dzenitį su A. Malnieku. Trečiąją vietą laimėjo iš toliausiai, iš Krokuvos (Lenkija) atvykęs nuolatinis Lietuvoje rengiamų žurnalistų ralių dalyvių Jaceko Jureckio ir Arkadiuszo Raszewskio ekipažas.

Komandinę įskaitą laimėjo „Žaliais žmogeliukais“ pasivadinusi „15 min.“ ekipa, kuri pranoko kolegas iš „Vianor“ komandos ir trečiąją vietą užėmusią „Interia Polska“. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra