Ketvirtadienį duris pirmą kartą atvėrė į Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmų antrąjį aukštą persikėlęs Geležinkelininkų muziejus.
Jau nuo birželio 1 d. jis bus atviras visiems lankytojams ir pasitiks juos erdvesnėmis patalpomis bei atnaujinta ekspozicija.Muziejų simboliškai atrakino Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Iš Mindaugo gatvės į Vilniaus geležinkelio stotį eksponatai perkelti kadangi ankstesnės patalpos jau neatitiko muziejaus poreikių. „Anksčiau buvome įsikūrę pirmajame gyvenamojo namo aukšte, muziejus nuolatos pildėsi naujais eksponatais, sukaupėme jų daugiau nei 9000, tad 300 kv.m patalpose ėmė darytis ankšta“, - teigė Geležinkelių muziejaus vedėja Vitalija Lapėnienė.
Vilniaus geležinkelio stoties pastatas, į kurį persikėlė muziejus, yra istorinis, pastatytas dar 1861 m. Geležinkelių muziejus jame užima daugiau kaip 800 kv.m plotą, kuriame išdėstyta geležinkelių istoriją pasakojanti ekspozicija. Muziejų sudaro 3 pagrindinės: informacijos, kultūrinė (parodų) ir edukacinė.
Pasak V. Lapėnienės, pagrindinėje muziejaus salėje ekspozicija išdėstyta pagal temas: kelionės, ryšiai, kelio statyba, riedmenys, geležinkelių transporto signalizacija, statytojai ir darbuotojaiEkspozicijos pradžia supažindina lankytojus su geležinkelio stočių istorija.
Eksponuojamos pirmųjų geležinkelio stočių Lietuvoje nuotraukos, autentiški kelionių geležinkeliu atributai: lagaminai, užkelti ant autentiškų lentynų iš dyzelinio traukinio D1, stotyse dirbusių bagažo nešikų ženklai, indai iš įvairių laikotarpių keleivinių vagonų, senas bilietų seifas bei kiti eksponatai. Muziejaus lankytojai galės išvysti vietinės baterijos telefonus, pašto korespondencijos antspaudavimo (žymėjimo) mašiną naudotą 1957 m., pamatyti kelininkų naudotus įrankius, tokius kaip kaplys, kūjis, kirvis pabėgiams tašyti ar replės jiems kelti. Norintieji galės „padirbėti“ su rankiniais pjūklu-staklėmis ar grąžtu-staklėmis.
Bus galima pamatyti seną garvežio buferį (taukšą), sraigtinį vagonų sujungimo mechanizmą, rankų darbo garvežio mašinisto įrankių dėžes, tepalines, garvežio mašinisto relikvinį krepšį, kuriam per 100 metų (juo naudojosi net trys vienos šeimos kartos).
Muziejuje eksponuojama ir šiais metais Kovo 11 akto signataro Algimanto Norvilo padovanota geležinkelio bėgių fragmentų kolekcija, kurioje yra egzempliorių datuojamų net 1870 m. Kolekcija eksponuojama ant skaldos, šalia ant bėgių pastatytos kelininkų drezinos. Lankytojai galės susipažinti ir su Lietuvos geležinkelių istoriniais faktais, kurie surašyti 20 metrų ilgio laiko juostoje.
Šiame stende išdėlioti eksponatai atspindinti riedmenų istoriją. Muziejuje sukurta ir interaktyvios veiklos zona.
Joje bus galima pademonstruoti krivūlinio aparato veikimą, iešmo perjungimo mechanizmo veikimą, pakalbėti vietinės baterijos telefonu. Maketų salėje bus galima valdyti geležinkelį, bus vykdomos edukacinės programos moksleivių lavinimui. O artimiausioje ateityje planuojama išplėsti muziejų įrengiant Vilniaus geležinkelio stoties keliuose istorinių geležinkelio riedmenų ir kelio mašinų lauko ekspoziciją.
Naujausi komentarai