Užtikrindami Kinijos nacionalinį saugumą nedarysime nuolaidų | KaunoDiena.lt

UŽTIKRINDAMI KINIJOS NACIONALINĮ SAUGUMĄ NEDARYSIME NUOLAIDŲ

Riaušės ir smurtiniai incidentai, vykę 2019 metais Honkonge, sukėlė rimtą pavojų Honkongo gerovei ir stabilumui, sutrikdė Honkongo normalią socialinę tvarką ir pakenkė sklandžiam „vienos šalies, dviejų sistemų“ politikos įgyvendinimui.

Honkongo atsiskyrimo jėgos ir radikalios separatistų jėgos atvirai skandavo „Honkongo nepriklausomybė“ ir kitus šūkius, vykdė šokiruojančius ir net smurtinius bei teroristinius nusikaltimus, viešai kvietė užsienio pajėgas įsikišti, nesąžiningai bendradarbiavo su užsienio ir „Taivano nepriklausomybės“ jėgomis, skatindamos intervenciją į Honkongo reikalus, visiškai peržengdamos įstatymų, moralės ir žmogiškumo esmę, smarkiai pakenkdamos nacionaliniam suverenumui, vienybei ir teritoriniam vientisumui bei sukeldamos didelę grėsmę Kinijos nacionaliniam saugumui. Kinija niekada neleis Honkongui tapti valstybės valdžios sumenkinimo, šalies suskaldymo ir teroristinės veiklos centru. Kinija niekada neleis jokioms išorės jėgoms per Honkongą kištis į jos vidaus reikalus ir kelti grėsmę jos nacionaliniam saugumui.

Įstatymų leidyba nacionalinio saugumo klausimais patenka į įstatymų leidybą valstybiniu lygiu ir yra centrinės vyriausybės administracinės valdžios žinioje. Nacionalinis saugumas – tai bet kurios pasaulio šalies suvereniteto ir vystymosi pagrindas. Ginti savo nacionalinį saugumą yra svarbiausia bet kurios valstybės valdžios pareiga ir atsakomybė. Nė viena šalis nesileis jos teritorijoje vykdyti veiklą, keliančią pavojų jos nacionaliniam saugumui. Honkongo specialusis administracinis regionas (SAR) yra vietos administracinis regionas, tiesiogiai pavaldus centrinei valdžiai ir veikia kaip neatskiriama Kinijos nacionalinio saugumo dalis. Kinijos Liaudies Respublikos Honkongo specialiojo administracinio regiono pagrindiniame įstatyme taip pat nurodyta, kad centrinė vyriausybė visapusiškai vykdo jurisdikciją SAR ribose. Išlaikyti ilgalaikį Honkongo stabilumą ir nacionalinį saugumą yra ne tik centrinės valdžios suverenumas ir atsakomybė, bet ir visų Kinijos žmonių, įskaitant Honkongo žmones, pareiga. Atsižvelgiant į sunkią situaciją, susijusią su nacionaliniu saugumu Honkonge, Nacionalinio Liaudies Kongreso atsakomybė yra priimti tuos įstatymus, kuriais būtų siekiama apsaugoti nacionalinį saugumą pagal konstituciją ir Honkongo pagrindinį įstatymą. Tai grįsta konstitucija, yra pateisinama ir teisėta.

Honkongo nacionalinio saugumo įstatymais siekiama geriau apsaugoti jo nacionalinį saugumą, tai būtina sąlyga ir pagrindas sklandžiam „Viena šalis, dvi sistemos“ principo įgyvendinimui. „Vienos šalies, dviejų sistemų“ principas nepasikeis. Nepasikeis ir socialinė sistema, Honkongo aukštas autonomijos lygis ar teisinės sistemos SAR. Nacionalinio saugumo įstatymas skirtas veiklai ir personalui, menkinančiam valstybės valdžią, skaldančiam šalį, organizuojančiam teroristines veiklas ir jas vykdant, bei užsienio ir išorės pajėgoms, besikišančioms į SAR reikalus. Tai niekada neturės įtakos Honkongo autonomijai pagal įstatymus, nepaveiks Honkongo nepriklausomos teisminės galios ir galutinio teismo sprendimo, taip pat neturės įtakos pagrindinėms teisėms ir laisvėms, kuriomis pagal įstatymus naudojasi Honkongo piliečiai, be to, saugioje aplinkoje bus geriau įgyvendintos Honkongo gyventojų teisinės teisės ir laisvės, o užsienio investuotojų interesai Honkonge ir toliau bus ginami pagal įstatymus. Honkongo žmonės iš visų gyvenimo sričių taip pat palankiai vertina ir palaiko Nacionalinio liaudies kongreso sprendimus įvairiomis formomis ir atgauna pasitikėjimą įveikiant dabartinius sunkumus bei pagerinant ekonomiką ir žmonių gyvenimą. Nuo gegužės 28 dienos lauko stenduose ir internete peticiją „Parama nacionalinio saugumo įstatymams“ pasirašė daugiau nei 1,85 milijono Honkongo gyventojų.

Honkongo reikalai yra tik Kinijos vidaus reikalai. Honkongas yra Kinijos dalis ir nė viena šalis neturi teisės savavališkai komentuoti Honkongo reikalų ir kištis. „Vienos šalies, dviejų sistemų“, „Honkongą valdančių Honkongo gyventojų“ ir „aukšto lygio autonomijos“ politiką Honkonge garantuoja pagrindinis įstatymas ir atitinkami Kinijos įstatymai, o ne „realizuojami“ įsikišus išorinėms jėgoms. Kai kurie Lietuvos politikai kiekvieną dieną kalba apie „nacionalinio saugumo grėsmes“, nacionaliniam saugumui skirdami didžiausią dienotvarkės dalį. Lietuva taip pat turi įstatymų ir departamentų, užtikrinančių savo nacionalinį saugumą. Tuomet kodėl pagrįsti Kinijos veiksmai, siekiant apsaugoti savo nacionalinį saugumą, paremti įstatymais, nepagrįstai kaltinami kai kurių Lietuvos politinių veikėjų? Kinijos pusė to nepriima ir tvirtai tam prieštarauja. Lietuvos pusė pažymėjo, kad „ES ir Kinijos santykiai turėtų būti grindžiami pasitikėjimu ir abipuse pagarba“, mes tam visiškai pritariame. Tačiau kai kurie asmenys ne kartą yra paskelbę netinkamas pastabas, kurios pažeidžia vienos Kinijos principą, kišasi į Kinijos vidaus reikalus, susijusius su Honkongu bei elgiasi netinkamai. Tai neatspindi pagarbos Kinijos vyriausybės ir žmonių atžvilgiu bei abipusio pasitikėjimo.

Honkongo klestėjimas ir stabilumas yra sunkaus Honkongo tautiečių darbo, kurį labai remia didžioji tėvynė, rezultatas. Taip pat tai yra bendras Kinijos vyriausybės ir žmonių lūkestis. Honkongo vystymasis eis dar geresne linkme, kai bus užtikrintas nacionalinis saugumas.

Istorija ilgainiui parodys, kad nuolat tobulinant „vienos šalies, dviejų sistemų“ principą, šis gražus Rytų perlas – Honkongas – tikrai atgaus savo akinantį spindesį.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS