Ministerija stabdo švietimo progresą? | KaunoDiena.lt

MINISTERIJA STABDO ŠVIETIMO PROGRESĄ?

  • 4

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sprendimu, nuo šių metų pradžios lėšos skaitmeniniam ugdymo turiniui įsigyti sumažintos tris kartus – iki 10 eurų vienam mokiniui per metus. Edukacinių technologijų („EdTech“) bendruomenė įsitikinusi – toks ŠMSM sprendimas stabdo švietimo progresą ir grąžina Lietuvos švietimo sistemą kelis dešimtmečius atgal.

„EdTech Lithuania“ asociacija kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją ir Seimo Švietimo ir mokslo komitetą, ragindama diskutuoti, kodėl skaitmeninis mokymosi turinys būtinas šiuolaikiniam moksleiviui ir kaip geriau atliepti kiekvieno jų poreikius.

„Lietuvos moksleiviai verti moderniausių mokymosi priemonių, o ne grįžimo į praėjusį amžių – raginame ministeriją iš naujo apsvarstyti mokykloms skiriamą finansavimą skaitmeniniam turiniui įsigyti. Nuotolinio ugdymo metu įsitikinome, koks svarbus yra skaitmeninis mokymosi turinys ir elektroninės ugdymo priemonės, padėjusios sklandžiai įveikti pirmą kartą istorijoje kilusius iššūkius“, – sakė Šarūnas Dignaitis, švietimo technologijų ir inovacijų entuziastus vienijančios bendruomenės „EdTech Lithuania“ vadovas.

Pasak jo, mokykloms skirtas papildomas finansavimas skaitmeniniam ugdymo turiniui įsigyti leido visiems moksleiviams turėti lygias galimybes naudotis moderniausiomis ir efektyviausiomis mokymosi priemonėmis. Skaitmeninės ugdymo priemonės padeda geriau atliepti moksleivių poreikius ir skatina jų motyvaciją, tad sumažintas finansavimas palies kiekvieną Lietuvos mokinį.

„Mokykloms suteikta kompiuterinė įranga ir toliau įrengiamos hibridinės klasės be edukacinių technologinių sprendimų duos mažai naudos. Moksleiviams reikia sudaryti sąlygas naudotis progresyviomis švietimo inovacijomis, o šiuo metu numatytas skaitmeninio turinio finansavimas nepatenkins šiuolaikinės kartos poreikių“, – į sitikinęs Š. Dignaitis.

Jis pabrėžė, kad skaitmeninis švietimas suteikia galimybę pasiekti neribotą moksleivių skaičių, individualizuoti mokymąsi, padeda mažinti mokymosi rezultatų skirtumus ir atskleisti mokinių potencialą. Mažinant finansavimą jam, mąžta ir tikimybė pasiekti Vyriausybės iškeltus švietimo tikslus, pasitelkiant šiuolaikinius, dirbtiniu intelektu pagrįstus sprendimus.

Asociacijos vadovo teigimu, ŠMSM sprendimas mažinti lėšas skaitmeniniam ugdymo turiniui įsigyti kelia ir riziką, kad švietimo proveržį kuriančios įmonės nutrauks investicijas Lietuvoje.

„Jau antrą kartą per dvejus metus itin bloginamos sąlygos vietinio skaitmeninio švietimo turinio kūrėjams. Tai kelia riziką, kad artimiausiu metu visos „EdTech“ sektoriaus įmonių investicijos bus skirtos tik edukacinių technologijų sprendimų vertę suprantančioms užsienio rinkoms – Estijai, Danijai, JAV, Jungtinei Karalystei“, – pastebėjo Š. Dignaitis.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Diana

Dabar Lt dirba visur ne Justina, Marija, Meilutė. Dabar Tania, Alesia, Julia. Maximos reklamos rusų kalba. O tos vagia. O lietuvės paleistos savaitėmis namie ilsėtis. Ar aš vatnikė? Vilniuje per 700 m reklamavo Ukr vėliavą. Говорите по-русски..

Diana

Na kodėl jus tokie, lietuviai? Čia ne rusai, kurių taip nekenčiat. Visus sssr paminklus sugriovėt. Įmonės lietuvius atleidžia Klaipėdoje ir chacholus priima masiškai. Bet tie nėra chacholai. Jie UKRAINOS RUSAI ATSISAKĘ ŠNEKĖTI UKRAINIETIŠKAI. Liudna, kai smegėnų nėra. 40 mln ukrainiečiams, firmoms. 38 mln ukrainiečių vaikams. Net Latvija, Estija Taip nešiko po savim

Diana

Nei arabai nei rusai. Patys save.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS