Nebešventas elektromobilis? Pereiti į pagrindinį turinį

Nebešventas elektromobilis?

2025-03-28 10:00

Turi labai gerą trauką, nereikia keisti tepalų... Kokius dar pranašumus būtų galima paminėti svarstant apie elektromobilius? Dar turbūt reikėtų pridurti, kad nedūmija kaip velniai. Tikrai taip. Tačiau tik iš dalies taip arba gal net visiškai ne taip.

Nebešventas elektromobilis?
Nebešventas elektromobilis? / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Intensyvaus automobilių populiarinimo laikotarpiu, taigi maždaug 2019 – 2023 m., kai Lietuvoje veikė 27 nemokamos įkrovimo stotelės, girdėjosi elektromobilinę egzaltaciją slopinančių paaiškinimų, kad elektromobilių ekologiškumas yra tik santykinis ar gal net iliuzinis, visiškai nesprendžiantis aplinkosaugos keliamų išbandymų.

Netikintys elektromobilio ekologiniu šventumu badė pirštu į žaliavoms ir energijai labai imlų jo gamybos procesą ir aiškino, kad elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai yra patys taršiausi automobiliai visoje pramonėje. Tik jie dūmina ne iš dusliarkių, bet iš kaminų gamyklose, kuriose  gaminami. Ypač daug energetinių sąnaudų, išmetančių į atmosferą šiltnamio efektą didinantį anglies dioksidą, reikalauja elektromobilių pakrovimo baterijų gamyba. Ne kartą akcentuota ir tai, kad, vertinant elektromobilių gyvavimo ciklą (tai yra nuo pagaminimo iki utilizavimo), jie yra taršiausi aplinkosaugos požiūriu.

Be to, elektromobilių populiarumą mažina riboti nuvažiavimo atstumai, nepatogumų keliančios įkrovimo galimybės, didelė kaina, greitas automobilio nuvertėjimas. Pranešama, kad slopsta elektromobilių vajus Europoje. Savo planus keičia Vokietijos ir Italijos automobilių gamintojai – vidaus degimo variklių gamyba paliekama ilgiau, nei buvo numatyta. Tobulinant elektromobilius, atrodo, dar yra ką nuveikti.

Lietuvoje iki šiol tebekaraliauja dyzelis. Ar tai reiškia, kad elektromobiliai patyrė visišką fiasko?

Antai dyzelinu varomi automobiliai Lietuvoje sudaro beveik 68 proc. bendro automobilių parko, benzinu – beveik 24 proc., benzinu ir dujomis – beveik 6 proc., benzinu ir elektra – 5 proc., tik elektra – 1 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
ivanushka d

paskaiciavo kas nors kiek ukrainoj co2 ismete tankai ir namai bedegdami, bombos sproginejancios ir metalo lydymas karinei technikai? aisku rasijanu ordai karas sventas reikalas. ir kadangi tokie dominuoja pasaulyje, tai biski kvaila lietuvoj daryt elektromobilius sventaisiais
8
-1
Žilvinas Ručys

mažai žinai . Kanada sugalvojo kurą automobiliams iš karvių pieno atliekų . O dar mes turim daug nukanalizuotu ir išmestų dujų . Taip pat draudimą gamintis kurą - spiritą . Na ir dar kiekvienas gali pasigaminti vandenilinį kurą
1
-1
Visi komentarai (2)