Sisteminis š... | KaunoDiena.lt

SISTEMINIS Š...

Kodėl iš karto blogai pagalvojote? Juk raide "š" prasideda ne tik išmatas reiškiantis žodis. Pavyzdžiui – šabakštynas. Taip galima pavadinti mūsų švietimo sistemą, kai joje imi ieškoti kaltųjų dėl šiemet abiturientus parklupdžiusio matematikos brandos egzamino.

Paaiškėjus, kad jo neišlaikė beveik trečdalis, ištiko šokas. Mokiniai, mokytojai, egzamino užduočių sudarytojai, ministerija, koronavirusas – į ką tik nebesta pirštu. Ir štai kas paaiškėjo – ogi nėra kaltų! Pasirodo, tai sisteminė klaida dėl sisteminių bėdų švietime, kuriam reikalingos sisteminės pertvarkos.

O šiųmečiai abiturientai – sisteminiai vaisiai, nes prieš dvylika metų pradėti mokyti pagal naujas programas? Net strategai, privertę mokytojus vietoj planų kurti vizijas ir misijas, natūralų mokymosi procesą keisti neva moderniais mokymosi ūkais, šiandien tyli suskliaudę ausis.

Žinia apie prastus matematikos egzamino rezultatus – kaip naujiena kelininkams žiemą, kad prisnigo. Mokyklos naikintos, stambintos, o ugdymosi rezultatai tik krito. Šios abiturientų kartos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, laikomo po 10 klasės, rezultatai jau prieš dvejus metus buvo panašūs į šiųmečio matematikos brandos egzamino.

Žinia apie prastus matematikos egzamino rezultatus – kaip naujiena kelininkams žiemą, kad prisnigo.

Sugriovus mokytojų kvalifikacijos kėlimo sistemą, priveista daugybė visokių plėtočių centrų, o vieno, dirbančio su kiekvieno dalyko metodikomis, nėra. Ką jau kalbėti apie mokytojų kvalifikaciją, jei nacionaline katastrofa tapo tiesiog jų stygius. Ne kvalifikuotų – bet kokių!

Už streikuojančius mokytojus vaikai meldžiasi bažnyčiose, o valdžios kaip apsirūkiusios svaigsta nuo savo pažadų iki 2025-ųjų paversti mokytojo profesiją prestižine. Būtent tais metais, mokslininkų skaičiavimais, matematikos ir fizikos mokytojų trūks tragiškai. O mūsų švietimo ministras atsistoja giedru kaip šio savaitgalio orai veidu ir postringauja apie nuo rudens numatytas sistemines permainas...

Tiesiog sisteminis šarlatanizmas. O kas yra šarlatanai? Tai nemokšos, apsimetantys mokovais. Tik daugiausia tų nemokšų – ne tarp abiturientų, o tarp juos gyvenimui apsiėmusių rengti dėdžių ir tetų.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

bitė

Sakoma, kad matematika - mokslų motina. Tai ką (tik filosofiškai), kas trečias abiturientas arba nemyli motinos, arba neturi, arba yra paliktas, arba įvaikintas, arba skriaudžiamas..? Ne tik su matematika bėda - primestinės reformos atbaido mokytojus nuo individualaus, kūrybiško darbo. Kam tie egzaminai mokyklose? Reikia padaryti tik stojamuosius į aukštąsias. Ir nebereikės mokyklose gąsdinti mokinius egzaminais - laikys stojamuosius ten, kur širdelė geidžia, ir atskleis savo gabumus.

kl

Reikėtų labai stebėtis,jei būtų kiti rezultatai.Kaip mokomi,taip ir išmoksta.Negalvokit,kad kiti dalykai išmokti geriau.Viskas paviršutiniška,prabėgom.Svarbu,kad "naujieji reformatoriai",per 30metų prigimdė naujų programų,"loginių pratimų",klasių integracijų ir kito š.....Super tėvelių,super vaikučiams negalima užduoti namų darbų-pavargs.Hiperaktyvūs,autistai ir kiti,turintys aiškių psichikos sutrikimų,mokosi su sveikais,imliais.Kol išaiškina tiems sergantiems,visi tampa vienodo stovio.Ir t.t.t.Kiekvienas vaikas-asmenybė,su visu paketu teisių ir be jokių pareigų,o mokytojas niekas,neturi teisės net pastabą padaryti,tuoj atlėks "turginė"mamytė ir visus "pastatys ant blakstienų".O visagalis Mokinio krepšelis-tai šedevras,kuris valdo viską.Štai ir rezultatas-masinis nemokšiškumas ir nereikia aikčioti.

marina thebault kosel

Sisteminės reformos duoda sisteminių rezultatų. Euler Bayes klaidų įstatymo taikymas. Jei stebėsite netobulais instrumentais, gausite netobulus rezultatus. malonu susitikti su tave Dalia.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS