Šveicariškos pamokos – kaip tvarkomasi su sniegu | KaunoDiena.lt

ŠVEICARIŠKOS PAMOKOS – KAIP TVARKOMASI SU SNIEGU

Neišvažiuojate iš kiemo? Gatvėje sniego krūvos ne tik ant šaligatvių, bet ir važiuojamojoje dalyje? Tokiomis skundais nenustebinsite nei savo kaimynų, nei giminaičių. Nebent jie būtų iš Klaipėdos, kuri vis dar žalia.

Tačiau yra pasaulyje valstybių, kur nuolatinis sniegas (ir daug jo) nėra jokia naujiena. Viena iš tokių valstybių – Šveicarija, kurioje daug miestų įsikūrę gana aukštai virš jūros lygio, todėl į kalnus atsimušę drėgmės kupini oro srautai lemia, kad krituliai – ir dažni, ir gausūs. Žiemą – daug, labai daug sniego.

Ar ko nors galėtume pasimokyti iš šios kalnų šalies? Tikrai taip!

Pirmoji pamoka – sniegas krenta bet kada. Tai gali būti ir naktis, ir vidurdienis, ir pats netinkamiausias laikas, kai jums iš taško A nukakti į tašką B yra gyvybės ar mirties klausimas. Todėl tvarkyti sniegą yra septynias dienas visą parą savivaldai priklausanti funkcija. Ir tai nėra   darbas tik nuo 8 iki 17 val. Valstybės tarnyboje (bent jau Lietuvoje) toks dalykas nėra savaime suprantamas – tam turi būti ruošiamasi, planuojama ir imamasi atitinkamų administracinių priemonių (pamainos, sąžininga viršvalandžių apskaita ir pan.).

Antroji Šveicarijos pamoka – išvalyti jau valytą vietą lengviau, negu valyti, kaip sakoma, nuo nulio. Valyti ir išvežti šviežiai iškritusį sniegą gerokai lengviau (ir efektyviau), nei vėluoti ir pamatyti, kad užleista ir nesutvarkyta gatve negali važiuoti ne tik lengvasis, bet ir sunkusis ar net specialusis transportas. Kiekvienas žinome – jei savo kiemą valome nuolat, šviežio sniego sluoksnį išvalyti nesudėtinga, bet jei tik patinginiaujame ir tenka kovoti su suplukta ir suvažinėta sniego pluta –  jau vargo vakarienė. Tad sniego tvarkymas bet kuriame mieste ar objekte ir turi remtis reguliaria visų (!) pagrindinių transporto arterijų priežiūra.

Nedaug matyti ir sunkiosios technikos, kuri sniegą iš miesto centro vežtų į specialias aikšteles.

Trečiasis šveicariško gyvenimo pavyzdys – kiekvieną kartą sniegas krenta skirtingai. Vieną kartą pusnys bus iš pietų, kitą – iš vakarų, o kartais kris tolygiai visur. Viską lemia konkrečios oro sąlygos, vėjo kryptis, temperatūra, sniego kiekis ir pan. Gali atrodyti netikėta, tačiau būtent dėl to turi būti skirtinga ir sniego tvarkymo taktika. Vienaip reaguojama sniegui krentant dieną, kitaip – naktį. Vienų priemonių imamasi, jeigu sniegas šlapias, visai kitokių – jeigu spaudžia šaltukas. Dabar jau retas prisimins, tačiau sovietiniais laikais svarbesni keliai buvo saugomi specialiomis apsauginėmis tvoromis, tinklais ir pan. – taip buvo siekiama mažinti sniego pustymo metu susidarančius sniego gūbrius, formuoti juos šalia kelio. Ir tai tik vienas mažas pavyzdys, kad efektyviai tvarkyti sniegą – sudėtinga ir patirties reikalaujanti užduotis.

Ketvirtoji pamoka – bendruomenės išteklių pasitelkimas. Ar kur nors šiomis dienomis matėte intensyviai žemės darbus vykdančias statybos bendroves? Ar jos kažkur įdarbino savo sunkvežimius, savivarčius ir kitą sunkiąją techniką? O juk skundų apie sniego valymo technikos trūkumą tikrai girdėti. Nedaug matyti ir sunkiosios technikos, kuri sniegą iš miesto centro vežtų į specialias aikšteles, kur jis galėtų ramiai ištirpti. Ir tai tuo metu, kai karantinas apribojo galimybes dirbti? Ką jau kalbėti apie mūsų šalies ūkininkus, kurių techniką pritaikyti sniegui tvarkyti – jei ne minučių, tai poros valandų reikalas. Ir visi liktų patenkinti, nes už tokią paslaugą būtų sąžiningai atlyginama.

Penktasis gerosios šveicarų praktikos pritaikymas – laiko planavimas. Dabar, karantino metu, tai nėra taip svarbu, tačiau įprastą žiemą tvarkant sniegą turi būti atsižvelgiama į žmonių gyvenimo ritmą. Daugeliui iš ryto reikia į darbą, o dienos pabaigoje – namo. Todėl ir sniegas tvarkomas  turi būti ne bet kada, o planuojant, kad pagrindinės transporto arterijos būtų paruoštos aktyviam eismui apie 7 val. ryte ir apie 16–17 val. popiet. Gal ir gražiai atrodo švarūs keliai pietų metu, tačiau tai reiškia, kad svarbiausiu momentu didžiausiai keliautojų grupei jie jau bus prastos kokybės.

Atrodytų, šie patarimai, remiantis Šveicarijos pavyzdžiu, ne tokie jau ir sudėtingi. Tai gal tiesiog imam ir darom?

Rašyti komentarą
Komentarai (10)

Nikodemas

Oi kaip toli nuėjom,jau ir su sniegu tvarkytis reikia daktaro išminties.Tik tas daktaras dirbdamas VVKD generaliniu direktoriumi savo išmintimi kėlė siau- bą.Dar ir dabar jo palikti kadrai nepasiekė diletantų išminties.

valytuvas

o Sestasis patarimas gydikis Labanauskai ,! Septinto patarimo esi nevertas

Šveicariškos pamokos -

kaip tvarkomasi su šalies politika ir bankais
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS