Misijos metu dislokuoti 24 parašiutai, kurių kiekvienas galėjo gabenti 500 kilogramų maisto, iš viso 12 tonų, kurių pakaks11 tūkst. žmonių, sakė Ispanijos užsienio reikalų ministras Jose Manuelis Albaresas (Chosė Manuelis Albaresas).
Ministras vaizdo žinutėje, paskelbtoje socialiniame tinkle „X“ kartu su operacijos vaizdo įrašu, pridūrė, kad Ispanija taip pat laukia, kada galės pradėti įvežti pagalbą į Gazos Ruožą per Egiptą.
„Gazos Ruože prasidedantis badas yra visos žmonijos gėda“, – sakė J. M. Albaresas.
„Izraelis privalo visam laikui atidaryti visus sausumos sienos perėjimo punktus, kad būtų galima teikti didelio masto humanitarinę pagalbą“, – pabrėžė jis.
Ispanija prisijungia prie kitų Vakarų šalių, įskaitant Jungtinę Karalystę (JK) ir Prancūziją, kurios neseniai bendradarbiavo su Artimųjų Rytų šalimis, kad humanitarinės pagalbos siuntos būtų pristatytos oro transportu į palestiniečių anklavą.
Tačiau humanitarinės pagalbos pareigūnai išlieka skeptiški. Palestiniečių pabėgėliais besirūpinančios JT agentūros UNRWA vadovas Philippe'as Lazzarini (Filipas Lazarinis) įspėjo, kad vien pagalbos mėtymas iš lėktuvų nepadės išvengti didėjančio bado.
„Pagalbos mėtymas iš lėktuvų yra mažiausiai 100 kartų brangesnis nei gabenimas sunkvežimiais Sunkvežimiai gabena dvigubai daugiau pagalbos nei lėktuvai“, – socialiniame tinkle „X“ rašė jis.
Nors Izraelis pastarosiomis dienomis į Gazos Ruožą įleido daugiau pagalbos sunkvežimių, pagalbos agentūros teigia, kad Izraelio valdžia galėtų padaryti daug daugiau, kad paspartintų pasienio patikrinimus ir atidarytų daugiau pasienio postų.
Praėjusią savaitę išaugo susirūpinimas dėl bado nuniokotoje palestiniečių teritorijoje, kur jau beveik metus ir 10 mėnesių trunka karas, kuris prasidėjo po to, kai palestiniečių kovotojų grupuotė „Hamas“ 2023-iųjų spalį įvykdė mirtiną išpuolį prieš Izraelį.
JT remiami ekspertai įspėjo apie „blogiausią bado scenarijų“, nebent būtų užtikrintina galimybė netrukdomai teikti humanitarinę pagalbą,
(be temos)